Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úpravci z Delta4x4 představují další extrém, Mercedes třídy G posadili na pásy

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 12. 2022 • 05:37
16
2
Zobrazit náhledy (16)
delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar delta4x4 Mercedes-Benz G Caterpillar

Jak posunout terénní schopnosti třídy G na sněhu do extrému? Přece instalací pásů!

Německá společnost Delta 4x4, která se zaměřuje na úpravy terénních automobilů, se pochlubila novým projektem, který vznikal jako zakázková přestavba ikonického SUV Mercedes-Benz G500. Jeho majitel se totiž potřebuje dostávat do míst, kde by auto na pneumatikách v zimě nemělo šanci.

Oním zákazníkem, který zamířil do sídla společnosti Delta4x4 v německém městě Unterumbach, byl René Veraguth, který je šéfem švýcarské společnosti Caflisch Garage. Veraguth totiž vlastní horskou chatu v nadmořské výšce téměř 3000 metrů, ke které se chce dostat bez ohledu na rozmary počasí. Chata se přitom nachází v oblasti Graubündner, která prý patří k nejdrsnějším částem švýcarských Alp.

Video se připravuje ...

S ohledem na náročné lokální podmínky proto společnost Delta4x4 dostala za úkol upravit jeho Mercedes G500 tak, aby na něj bylo možné instalovat pásy. Ty totiž na sněhu nabízejí podstatně lepší trakci než by měly pneumatiky. Třída G si však musela uchovat i možnost jednoduché záměny pásů za pneumatiky, aby bylo možné vůz provozovat i za letních měsíců.

Aby úpravci získali dostatek místa v podbězích pro instalaci pásů, zvýšili karoserii o 20 centimetrů. Celkem 50 mm se úpravcům povedlo získat instalací lift-kitu Delta 4x4 (+50 mm), dalších 50 mm pomocí pružin Eibach. Pod vytaženými blatníky pak mohou být buď zmiňované pásy, nebo celoroční pneumatiky.

Společnost Delta4x4 tuto úpravu nabízí i dalším zájemcům, současně však upozorňuje, že nejde o lacinou srandu. Jen samotné pásy totiž přijdou na 50.000 eur, tedy cca 1.218.000 Kč.  Na stejnou částku pak údajně přijde jejich homologace.

Samotné zvýšení karoserie od Delta4x4, včetně homologace a všech sválení, přijde na 19.000 eur – tedy cca 423.000 Kč. Zbytek konverze, včetně střešního nosiče, nových nárazníků, rozšířených podběhů a velkých kol s celoročními pneumatikami, vyjde na dalších 20.000 eur – tedy cca 487.200 korun.

Cena za úpravu je tedy skutečně vysoká a celkem se nabízí otázka, proč si zákazník ke svému Mercedesu G500 nekoupil rovnou i rolbu. Video z testování přestavby na uzavřené sjezdovce ve švýcarském centru Laax nicméně ukazuje, že v zimě tohle géčko skutečně nejspíš nic nezastaví.

Doporučujeme

Témata
2. 12. 2022 15:25
2. 12. 2022 15:17
tak tady...
...někdo objevil ameriku :)