Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už i praktičtější Enyaq se dočkal. Verze RS je tu

Jan Zajíc
Diskuze (78)

Škoda rozšiřuje nabídku verzí RS o další model. Podle očekávání sportovnější provedení dostává elektrické SUV Enyaq iV.

Enyaq RS iV samozřejmě využívá stejnou techniku jako příbuzný Enyaq Coupé RS iV. O pohon se tak starají dva elektromotory s celkovým systémovým výkonem až 220 kW a nejvyšším točivým momentem 460 Nm, nechybí pohon všech kol. A i tady je maximální výkon dostupný jen za určitých podmínek, aktuální množství dostupného jízdního výkonu totiž závisí na různých proměnných, mezi něž patří venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru.

Video se připravuje ...

Dynamické parametry jsou stejné jako u Enyaqu Coupé RS: z nuly na 100 km/h elektrické SUV kupé akceleruje za 6,5 sekundy, maximální rychlost činí 180 km/h.

Výrobce se dále chlubí součinitelem odporu vzduchu cx 0,265. Vyladěná aerodynamika ve spojení s baterií o kapacitě 82 kWh má podle Škody zajistit dojezd přes 500 kilometrů. Díky nejvyššímu nabíjecímu výkonu 135 kW lze lithium-iontovou vysokonapěťovou baterii nabít na rychlonabíjecích stanicích z 10 % na 80 % kapacity za 36 minut.

Novinkou je funkce „Plug & Charge“, která umožňuje spustit nabíjení na kompatibilních dobíjecích stanicích uložených v aplikaci Powerpass pouhým připojením nabíjecího kabelu. Identifikace vozidla na dobíjecí stanici a vyúčtování za dobíjení probíhá automaticky.

Provedení RS přijíždí s upraveným podvozkem, který výrobce označuje jako sportovní. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Připlatit si lze za adaptivní podvozek. Standardně auto stojí na 20" kolech, zájemci si mohou objednat jedenadvacítky.

Enyaq RS iV samozřejmě dostal několik designových prvků, které jsou charakteristické právě pro provedení RS: rámeček přední masky, lišty kolem bočních oken, kryty vnějších zpětných zrcátek, difuzor zadního nárazníku a nápisy na víku zavazadelníku jsou v černé lesklé barvě.

V černé barvě jsou také lišty kolem vzduchových clon na předním nárazníku - u verze RS mají tvar písmene E. Přední blatníky zdobí zelená loga RS, boční prahy jsou lakované v barvě karoserie a stejně jako všechny ostatní modely RS má novinka také červený reflexní pás v zadním nárazníku.

Součástí standardní výbavy je rovněž přední maska Crystal Face, jejíž vertikální lamely a horizontální linku osvětluje celkem 131 LED diod. Enyaq RS iV využívá Matrix-LED přední světlomety a Top LED zadní světla. Nabídku laků výhradně pro RS doplňuje zelená Mamba.

Interiéru dominuje černá barva, ozdobné lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří jsou vyvedeny v dekoru Carbon a kryty pedálů jsou z ušlechtilé oceli. Nechybějí vyhřívaná sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou a logem RS.

Výbava zahrnuje například třízónovou automatickou klimatizaci, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, elektricky ovládané páté dveře s bezkontaktním otevíráním, infotainment s 13" displejem, 5,3" virtuální kokpit, head-up displej s rozšířenou realitou nebo audiosystém Canton s 12 reproduktory.

Zákazníci si mohou vybrat ze dvou designů interiéru. RS Lounge má černá sedadla čalouněná mikrovláknem Suedia, jež jsou olemována paspulí a kontrastními švy v limetkové barvě. Stejnou barvu mají kontrastní švy na vyhřívaném multifunkčním sportovním volantu. Kombinaci mikrovlákna a "limetkových" švů najdeme i na přístrojové desce.

Příplatkový interiér RS Suite nabízí sedadla potažená černou perforovanou kůží olemovanými šedou paspulí a šedými kontrastními švy. Šedé prošívání zdobí také volant, stejně jako přístrojovou desku potaženou syntetickou kůží.

Kdy Enyaq RS iV dorazí k prodejcům, zatím nevíme. Neznáme také cenu.

Jan Zajíc
Diskuze (78)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
27. 10. 2022 09:46
Re: Mluvit u EV....
Jsi opět nahlášen - politika, urážky zesměšnování, propagace SS

Jinak data znamenají, že EV nikdo nechce!!! nikoliv že jsme pozadu.
27. 10. 2022 07:37
Re: Mluvit u EV....
Akorát bez projetí je to úplně o ničem
Avatar - Hammunasakra
27. 10. 2022 06:28
Re: Mluvit u EV....
že si na-TVRD-lý? :-O :D

slyšel si to teprve 100x = jsme POZADU https://zpravy.aktualne.cz/…25a0cc47ab5f122/ až 3tí a to může být VELKÝ PROBLÉM https://www.idnes.cz/…612_automoto_fdv

EXTREMÉNĚ neznalí (a typu pro ruSSká SSvoloč barik a další) chtějí JEŠTĚ VĚTŠÍ zpoždění = je to v zájmu toho ruSSáka

si v znalostech a zkušenostech aut lepší než https://www.auto.cz/o-budoucnosti- autoprumyslu-s-ekonomem-radovanem-vavrou-elektromobilu-bych-se-nebal-141168 ? oba víme že NE ani náhodou ANI VZDÁÁÁÁÁLENĚ

si v ekonomických znalostech a přehledu lepší než (i jen já;)? oba víme že NE ani náhodou ANI VZDÁÁÁÁÁLENĚ

Tak a teď SLOŽITÁ otázka = víme o čem mluvíme spíš já a Vávra (a nám podobní) nebo ty a (letitý TAPETÁŘ RUSSKÝCH DEZINFORMACÍ tvrdě protiEUroský fanatik co viděl SPÁSU SOCIALISMU v soudruzích Jakešovi a Čubovi) barik a vám podobní? ;-)
26. 10. 2022 22:44
Re: Mluvit u EV....
:-[] :-[] :-[] :yes: Jsem zvědav, co místní elektrofans řeknou na tato tvrdá data! :-)
Avatar - Barrichello
26. 10. 2022 13:01
Re: Mluvit u EV....
Podíly elektro v rámci tříd 1-9/2022
Mini vozy: 6,4%
Malé vozy: 0,80%
Nižší střední: 0,61%
Střední třída: 0%
Vyšší střední: 0,32%
Luxusní: 9,09%
Sportovní: 8,42%

SUV a MPV nejdou spočítat.

U všech značek OA podíl EV 1,99%. U LUV podíl 0,59%. Nákladní vozy: 0,05% ; Autobusy: 3,35%

Tolik data SDA
:-) :-)

Fakt davy lidí a firem kupující EV. Nějak Vám ta propaganda nejde, měli byste přidat.
:-) :-)

PS: "přiznivci" dotované nafty budou mít radost, za 1-9/2022 je 66,98% prodaných OA v benzínu a 1,26% v LPG