Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Paříži se chystá dražba sedmi ikonických rallye speciálů skupiny B

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 1. 2021 • 05:03
144
17
Zobrazit náhledy (144)
Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Audi Sport Quattro S1 (1988) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Ford RS200 usine (1986) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia 037 (1985) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) Lancia Delta S4 (1986) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) MG Metro 6R4 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985) Renault 5 Maxi Turbo (1985)

Závody legendární skupiny B sice skončily již v roce 1986, soutěžní vozy z tohoto období však dodnes vzbuzují obdiv a respekt u mnoha nadšenců motosportu. A samozřejmě se z nich stal také zajímavý sběratelský artikl.

Rallye skupiny B jsou dodnes pojmem, který mnozí označují za zlatý věk motosportu. Extrémně výkonné stroje, za jejichž volanty seděli jedni z nejlepších řidičů historie, to byla zkrátka fantastická kombinace. Jenže také dost nebezpečná. A to jak pro samotné diváky, kteří mnohdy uskakovali těsně před autem, tak i pro řidiče, kteří měli s krocením výkonných bestií plné ruce práce.

Závodní sérii v podstatě ukončila tragická nehoda na korsické rallye v roce 1986, která stála život finského jezdce Henri Toivonena a jeho amerického spolujezdce Sergia Cresta. Ovšem zatímco závodům byl konec, pro fanoušky se otevřela nová příležitost: vysněné vozy, které se nedávno proháněly po soutěžních tratích, zařadit do svých sbírek.

Toho měli využít i dva nadšenci motosportu, kteří nedlouho po oficiálním ukončení závodů skupiny B skoupili celkem 7 ikonických závodních strojů a vytvořili z nich sbírku hodnou muzea. Po více než třech desetiletích se ale nakonec rozhodli, že sbírku nabídnou v aukci Artcurial Motorcars v Paříži, naplánované na 5. února.

Zřejmě největší hvězdou sbírky bude Audi Quattro Sport S1 z roku 1988, které bylo pořízeno do sbírky přímo z vlastnictví Audi Sport. K autu je tak dokonce i certifikát, že v době prodeje mělo na svém tachometru pouze 1000 kilometrů. Ostatně vůz se zúčastnil pouze jedné soutěže, kterou byla spíše exhibice Race of Champions 1988. Cena vozu se odhaduje na 1 až 1,3 milionu euro (zhruba 26 až 33,9 mil. Kč).

video

Velkou pozornost by na sebe však mohla strhnout i Lancia Delta S4 z roku 1985, která je stejným typem vozu, v jakém v roce 1986 zahynul finský pilot. Se závodem v roce 1986 má však spojitost i nabízený Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2, který si tehdy dojel pro první místo. Tento konkrétní kousek je pak jedním z pouhých 20 vyrobených kusů a byl zrenovován do specifikace pro Tour de Corse 1985. Cena každého vozu by se přitom měla pohybovat v rozmezí od 600.000 po 800.000 euro (asi 15,7 až 20,9 mil. Kč).

V dražbě se však objeví i Lancia 037 z roku 1985, stejně jako Delta ozdobená polepy Martini, jejíž cena se odhaduje na 500.000 až 800.000 euro (nějakých 13 až 20,9 mil. Kč). Raritou však bude i jeden ze 148 dochovaných Fordů RS200 z roku 1986, jehož cena se odhaduje na 250.000 až 400.000 euro (6,5 až 10,4 mil. Kč).

Nabídku pak uzavírají ještě dva pořádně ostří prckové. Tím dražším bude Renault 5 Maxi Turbo z roku 1985, jehož cena se má podle odhadu pohybovat v rozmezí  400.000 až 600.000 euro (asi 10,4 až 15,7 mil. Kč). Pestrobarevné MG Metro 6R4 z roku 1985 by se pak cenově mělo pohybovat v rozmezí 280.000 až 360.000 euro (zhruba 7,3 až 9,4 mil. Kč).

Související články

Témata
Avatar - speedfred
26. 1. 2021 19:26
Re: Re: Nádhera
No vidíš pravda, 91 bola tróne ešte integrálka.
Avatar - SKAY
26. 1. 2021 19:02
Re: Re: Nádhera
Kouzelný difuzor :-O
Avatar - Ham.
26. 1. 2021 17:56
Re: Re: Nádhera
Podváděli s Celicou, rok 1995.
Avatar - SKAY
26. 1. 2021 17:41
Re: Krásna svobodná doba
Casopis auto motor a sport classic cislo 1/2017 je tam clabek o vniku a zaniku atd.. :yes: 8 stran stoho asi 4 čtení. Dobre číslo rambo lambo kuntaš porsche quatro...
Avatar - speedfred
26. 1. 2021 17:36
Re: Krásna svobodná doba
Niekde som čítal že (myslím) Audi v Estorile spravila taký čas že by sa údajne kvalifikovala na 6.mieste medzi vtedajšími F1.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku