Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Paříži se chystá dražba sedmi ikonických rallye speciálů skupiny B

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Závody legendární skupiny B sice skončily již v roce 1986, soutěžní vozy z tohoto období však dodnes vzbuzují obdiv a respekt u mnoha nadšenců motosportu. A samozřejmě se z nich stal také zajímavý sběratelský artikl.

Rallye skupiny B jsou dodnes pojmem, který mnozí označují za zlatý věk motosportu. Extrémně výkonné stroje, za jejichž volanty seděli jedni z nejlepších řidičů historie, to byla zkrátka fantastická kombinace. Jenže také dost nebezpečná. A to jak pro samotné diváky, kteří mnohdy uskakovali těsně před autem, tak i pro řidiče, kteří měli s krocením výkonných bestií plné ruce práce.

Závodní sérii v podstatě ukončila tragická nehoda na korsické rallye v roce 1986, která stála život finského jezdce Henri Toivonena a jeho amerického spolujezdce Sergia Cresta. Ovšem zatímco závodům byl konec, pro fanoušky se otevřela nová příležitost: vysněné vozy, které se nedávno proháněly po soutěžních tratích, zařadit do svých sbírek.

Toho měli využít i dva nadšenci motosportu, kteří nedlouho po oficiálním ukončení závodů skupiny B skoupili celkem 7 ikonických závodních strojů a vytvořili z nich sbírku hodnou muzea. Po více než třech desetiletích se ale nakonec rozhodli, že sbírku nabídnou v aukci Artcurial Motorcars v Paříži, naplánované na 5. února.

Zřejmě největší hvězdou sbírky bude Audi Quattro Sport S1 z roku 1988, které bylo pořízeno do sbírky přímo z vlastnictví Audi Sport. K autu je tak dokonce i certifikát, že v době prodeje mělo na svém tachometru pouze 1000 kilometrů. Ostatně vůz se zúčastnil pouze jedné soutěže, kterou byla spíše exhibice Race of Champions 1988. Cena vozu se odhaduje na 1 až 1,3 milionu euro (zhruba 26 až 33,9 mil. Kč).

Video se připravuje ...

Velkou pozornost by na sebe však mohla strhnout i Lancia Delta S4 z roku 1985, která je stejným typem vozu, v jakém v roce 1986 zahynul finský pilot. Se závodem v roce 1986 má však spojitost i nabízený Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2, který si tehdy dojel pro první místo. Tento konkrétní kousek je pak jedním z pouhých 20 vyrobených kusů a byl zrenovován do specifikace pro Tour de Corse 1985. Cena každého vozu by se přitom měla pohybovat v rozmezí od 600.000 po 800.000 euro (asi 15,7 až 20,9 mil. Kč).

V dražbě se však objeví i Lancia 037 z roku 1985, stejně jako Delta ozdobená polepy Martini, jejíž cena se odhaduje na 500.000 až 800.000 euro (nějakých 13 až 20,9 mil. Kč). Raritou však bude i jeden ze 148 dochovaných Fordů RS200 z roku 1986, jehož cena se odhaduje na 250.000 až 400.000 euro (6,5 až 10,4 mil. Kč).

Nabídku pak uzavírají ještě dva pořádně ostří prckové. Tím dražším bude Renault 5 Maxi Turbo z roku 1985, jehož cena se má podle odhadu pohybovat v rozmezí  400.000 až 600.000 euro (asi 10,4 až 15,7 mil. Kč). Pestrobarevné MG Metro 6R4 z roku 1985 by se pak cenově mělo pohybovat v rozmezí 280.000 až 360.000 euro (zhruba 7,3 až 9,4 mil. Kč).

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
26. 1. 2021 19:26
Re: Re: Nádhera
No vidíš pravda, 91 bola tróne ešte integrálka.
Avatar - SKAY
26. 1. 2021 19:02
Re: Re: Nádhera
Kouzelný difuzor :-O
Avatar - Ham.
26. 1. 2021 17:56
Re: Re: Nádhera
Podváděli s Celicou, rok 1995.
Avatar - SKAY
26. 1. 2021 17:41
Re: Krásna svobodná doba
Casopis auto motor a sport classic cislo 1/2017 je tam clabek o vniku a zaniku atd.. :yes: 8 stran stoho asi 4 čtení. Dobre číslo rambo lambo kuntaš porsche quatro...
Avatar - speedfred
26. 1. 2021 17:36
Re: Krásna svobodná doba
Niekde som čítal že (myslím) Audi v Estorile spravila taký čas že by sa údajne kvalifikovala na 6.mieste medzi vtedajšími F1.