Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Francii si nádherně hrají se vzduchem chlazenými Porsche 911

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Společnost Ateliers Diva na základě bohatých zkušeností svého zakladatele s klasickými závodními vozy značky Porsche připravuje úchvatné devětsetjedenáctky, které spojují minulost se současností.

Sébastien Crubilé se svou společností Crubilé Sport, sídlící nedaleko Paříže, patří mezi specialisty na servis a renovace skutečně výjimečných závodních vozů značky Porsche v čele s legendárními modely 910, 917, 935 a 936. Právě díky nim se rozhodl pro vytvoření nové společnosti Ateliers Diva, v níž se spolu se svým týmem zaměřil na vývoj a výrobu nádherných sportovních vozů na základech Porsche 911 z přelomu osmdesátých a devadesátých let dvacátého století.

Základem každého vozu z dílen Ateliers Diva má být původní Porsche 911 generace 964 z let 1988 až 1993. Každý automobil je kompletně odstrojen až na holý skelet, který je důkladně zkontrolován a ošetřen proti korozi. Následuje sestavení vozu z nových komponentů. V případě povrchových panelů karoserie jsou využita uhlíková vlákna, která jsou zpracovávána stejným způsobem jako při výrobě monopostů F1. Díky tomu se celková hmotnost vozu pohybuje pouze kolem 1100 kg.

V případě pohonu mají zákazníci Ateliers Diva možnost volby mezi provedení s pohonem zadních nebo všech čtyř kol a také mohou volit jedno ze dvou provedení motoru, jímž je však vždy vzduchem chlazený plochý šestiválec. Ten má v prvním případě objem 4,0 l a ve druhém pak 4,2 l. Nejvyšší výkon se může pohybovat od 280 do 309 kW (380 až 420 k) a točivý moment má mít maximum 440 až 470 N.m.

Ateliers Diva uvádí, že vozy postavené v jeho dílnách se mohou pochlubit i moderním systémem Porsche Active Suspension Management (PASM). Ten má umožnit volbu z režimů Street, Sport, Race a Snow & Gravel. Součástí výbavy je pak i aktivní výfukový systém a moderní brzdový systém, který využívá kotouče značky Brembo o průměru 332 mm v kombinaci se čtyřpístkovými třmeny. Kontakt s vozovkou zajišťují 17palcová kola s designem tradičních disků Fuchs, používaných u řady 911 v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století.

Porsche 911 od Ateliers Diva tedy kombinuje tradiční vzhled s moderní technikou, což se projevuje i v použití LED světlometů, automatické klimatizace a prémiového audio systému Focal Utopia. Návratem do časů, kdy slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans vládlo Porsche 917, jsou pak právě tímto typem inspirovaný volant a řadicí páka. Na styl interiéru pak navazuje i karoserie, která zachovává linie původních Porsche 911 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století.

Ateliers Diva plánuje přestavbu celkem 75 vozů, z nichž má být 25 v provedení kupé, 25 má mít karoserii typu targa a 25 má mít označení i styl Safari, jímž bude odkazovat na vozy Porsche 911, které byly v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století využívány v afrických soutěžích.

Zdroj: Ateliers Diva

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - netcar.xx
6. 8. 2019 06:54
Hezky,
ale do Singeru to ma zatracene daleko