Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vodíkové Nexo je natankované: Jak dlouho to trvalo a jaký zbývá dojezd?

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Po zhruba 150 kilometrech, převážně na dálnici, jsme se dostali k další plnící stanici, kde se nám konečně podařilo naplnit tři nádrže testovaného Hyundai Nexo.

A hned na začátek si asi budeme muset nasypat popel na hlavu. Neúspěch naší první zastávky totiž nejspíš nespočíval v chybě terminálu, ale trochu kostrbatému a námi ne-tak úplně pochopenému postupu.

Po vložení karty nás totiž terminál opětovně vyzýval k jejímu plynulému vyjmutí, což jsme si ale automaticky přeložili jako vyjmutí pomalé. A právě v tomhle drobném nepochopení zřejmě spočíval problém. Když jsme totiž dorazili k plnicí stanici Shell v německém městě Monchengladbach, problém s nečitelnou kartou se opakoval.

Když jsme ale lehce frustrovaní neúspěchem vytáhli kartu z automatu rychleji, najednou vše fungovalo. Ověřili jsme si teorii ještě několika pokusy a nakonec zjistili, že automat je schopen s námi komunikovat v češtině. Po aktivaci plnící stanice pak skutečně stačilo jen připojit plnicí hadici, zkontrolovat její zajištění, zvolit tlak 700 barů a stisknout tlačítko Start.

Stanice nejdřív do vozu poslala jen malé množství vodíku, aby se ujistila o těsnosti připojení a zbývajícím množství vodíku v nádrži s kapacitou 6,33 kg. Po chvíli ale v plnění pokračovala a za cca pět minut bylo hotovo. Do auta jsme dostali 5,3 kilogramu plynu, což nás vyšlo na 50,35 euro - cca 1.300 Kč. Na základě průměrné spotřeby 1,3 kg na 100 km nám pak Nexo vypočetlo zbývající dojezd 578 kilometrů.

Jenže s tím asi ještě zahýbeme na německých dálnicích, kde hodláme auto pořádně prohnat a sledovat jeho spotřebu. Dokud jsme se totiž pohybovali ve městě a na předměstí, pohybovala se spotřeba okolo 1,1 kg/100 km. Po nájezdu na dálnice, kde stabilně držíme rychlost okolo 130 km/h, se však zvedla na 1,3 kilogramů.

Jak vlastně jede?

Samotný zážitek z jízdy nejspíš shrneme v samostatném článku, ale alespoň něco málo ve zkratce. Nexo se zatím chová jako normální elektromobil. Je příkladně tiché, podvozek je komfortně odladěn, řízení není zbytečně přeposilované a jízda s ním je vyloženě pohodová. Na rozdíl od řady prémiových elektromobilů sice nenabídne takové zrychlení a pocit vtažení do sedaček, rozhodně s ním ale nejsme za brzdu provozu. Když jsme navíc s plnou nádrží (konečně) deaktivovali Eco režim, Nexo citelně ožilo.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

23. 8. 2019 00:25
Koukám, že už jste dorazili do cíle
Dneska jsem po cestě z práce viděl zaparkované"Vaše" Nexo (ono jich tolik v Čechách nejezdí, navíc toto bylo stříbrné s belgickou značkou, takových tu bude ještě méně) před centrálou Hyundai na Stodůlkách, takže sláva nazdar výletu. Ale i tak se těším na další povídání.
Avatar - Đawson
21. 8. 2019 22:39
Re: Za mě....
achjo :-[]
Avatar - Đawson
21. 8. 2019 19:30
Re: Za mě....
Priznavam se, ze i kdyz je pod kazdym clankem 50% prispevku tvych a je zabavne, jak nekdy komunikujes sam se sebou, malo kdy to ctu. Dneska sem udelal vyjimku a mam pocit, ze beres slabe prasky. Protoze to je i na trolla sila ;-)
Avatar - pradeda777
21. 8. 2019 18:59
Za mě....
...škoda, že se do vodíku neinvestovalo dříve a více..... :-!