Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Buggy up! má velkou šanci na výrobu

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
14 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Německý Volkswagen možná bude vyrábět plážový Buggy up!. Chce jej nabízet hlavně za oceánem.

Pamatujete se na koncept Volkswagen Buggy up? Objevil se na IAA ve Frankfurtu před dvěma lety. Německý výrobce dal vzpomenout na dvoumístná plážová otevřená auta, která byla zejména v americké Kalifornii v 60. letech k vidění skoro na každém rohu. Používala podvozkové skupiny legendárního Brouka, proto se jim začalo říkat buggy (bug – brouk). Američan Bruce Meyers postavil na jeho základech první otevřenou laminátovou karoserii – a bylo hotovo. Mladí obyvatelé západního pobřeží USA si však oblíbili i první Transportery a baculatý model Karmann-Ghia typu 14. Dnes klasické volkswageny se vzduchem chlazenými motory zde byly hodně in. Buggy se ale stavěly i v Evropě. Věnoval se jim třeba švýcarský (a později německý) Albar, belgický Apal, italská Puma a konečně už zmíněná slavná karosárna Karmann, kterou po jejím krachu VW dokonce koupil.

Ale vraťme se k necelé dva roky staré studii: Buggy up! byl 3584 mm dlouhý, 1672 mm široký a 1288 mm vysoký. Navrhli jej Klaus Bischoff, Peter Wouda a Thorben Kochs. Volkswagen podal pět měsíců poté, co koncept představil, žádost o americký patent. Ten mu byl udělen před několika týdny, běží od začátku června a je platný na 14 let. Ano, zákonná ochrana tvarů karoserie je hodně důležitá, ale britský Autocar si myslí, že je tohle autíčko pro radost blízko sériové výrobě. Dle jeho zdrojů už tento fakt přiznali i odpovědní přímo od VW.

Důležitý je pochopitelně průzkum trhu, zda by o takový vůz byl zájem a jeho produkce se vůbec vyplatila. I tak nebude její objem příliš velký. Jasné je použití lisovaných plastových panelů karoserie na podvozku upu. Motorů mají ve Wolfsburgu k dispozici dost, mimochodem, co je pod kapotou studie, to automobilka nikdy neprozradila.

Buggy by mohla znamenat vhodné rozšíření nabídky. Volkswagenu se totiž v Americe hodně daří. Nová továrna ve městě Chattanooga (Tennessee) jede na plné obrátky. Starý závod Westmoreland v Pensylvánii fungoval v letech 1978 a 1988, Golfy a Jetty, které vyjížděly z jeho bran, však nevynikaly bůhvíjakou kvalitou a pro Američany byly tehdy ještě příliš malé... Golf se navíc prodával pod názvem Rabbit (králík).

Vstoupit do diskuze (6)