Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf: V Ženevě uvidíme modernizovanou sedmičku

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
Golfu se větší modernizace v rámci jednotlivých generací vyhýbaly. Tu sedmou ale čeká již zanedlouho...

K větším změnám v případě oblíbeného volkswagenu docházelo pouze při generačním střídání, i když šestá řada byla vlastně jen faceliftem páté. Na březnovém ženevském stánku se objeví podle německého Auto Bildu upravená sedmá, o nástupce ještě nepůjde. Žádný radikální řez se tedy nechystá, zákazníci nic takového ani nechtějí. Původně se mluvilo až o konci roku, ale automobilka zmítaná aférou Dieselgate nechce ponechat nic náhodě.

Populární kompaktní hatchback (další karosářské varianty se opozdí) a evropský bestseller dostane pochopitelně změny jen kosmetické, golfík ještě více zdrsní a bude mít v rámci možností ostřejší hrany, samozřejmě hlavně na náraznících. Přední světla se mohou těšit na kompletní diodovou techniku, dosud se jí chlubila pouze elektrická verze.

V interiéru najdeme nové materiály a barvy, jak už to tak při faceliftech bývá. Na výstavě CES se představila studie e-Golf Touch, která navázala na loňský R Touch. V sérii se objeví podobný informační systém s dotykovou obrazovkou. Poslední verze nabídne úhlopříčku 9,2 palce a všemožné nové funkce včetně ovládání hlasem i gesty a navigace v reálném čase. Přístroje budou za příplatek digitální jako v Passatu a chybět nemá ani head-up displej. Ve výčtu novinek nezapomínejme na elektronickou stabilizaci přívěsu.

Plug-in hybrid GTE dostane techniku z většího sourozence v kabátku střední třídy, takže poháněcí soustava posílí z 204 koní (150 kW) a 350 N.m na 218 k (161 kW) a 400 N.m. Spotřeba dle evropské metodiky činí v běžném provozu nereálných 1,5 l/100 km. Ještě letos ovšem přijde na trh hardcore Golf R 420, produkční verze konceptu R 400 z Pekingu 2014. S největší pravděpodobností se pod kapotou objeví pětiválec 2,5 l od Audi s výkonem odpovídajícím číslu v názvu, tedy 420 koní (309 kW). Druhou variantou je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, který poháněl i slabší studii, pohon všech kol pak samozřejmostí. Vznikne omezená série.

Volkswagen už dříve oznámil, že příští rok skončí agregáty 1.4 TSI a 1.6 TDI, které nahradí přeplňovanými zážehovými a vznětovými patnáctistovkami v různých výkonových verzích. Týká se to všech hlavních koncernových značek, tedy i naší Škody, inovace budou probíhat postupně. Litrový benzinový tříválec vystřídá dvanáctistovku, chystají se turboverze s 66 a 81 kW, v průměru mají být asi o 15 % úspornější než 1.2 TSI, pochopitelně normovaně. Osmá generace původně plánovaná na sezónu 2017 se tak pravděpodobně opozdí.

Stejně je na tvarech Golfu sympatické, že nepodléhají dobové módě směrem dozadu strmě stoupajících pontonů karoserie a tím pádem i mrňavých bočních oken... Škoda se tohoto trendu díkybohu rovněž nedrží.

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
Avatar - white label
26. 1. 2016 21:16
Re: Aj predchádzajúce generácie boli FL
Píšu ti jasně, že od III. generace nikdy žádné FL Golfu nebyly (autor článku má v tomto ohledu pravdu) a světla ani nárazníky se neměnily. To, že se např. zdvojené světlomety u G3 původně určené pro GT/GTI/VR6 dostaly později i do běžných/řadových modelů, nebo, že celolakovaný nárazník dostaly později i základní verze nemá s případným faceliftem vůbec nic společného, Ty zdvojené světla ani náraznílky nebyly totiž v rámci G3 ničím novým, co by dřív u G3 nebylo.
Tak co je s těmi tvými údajnými rozdíly přední partie G5, stačí slovně... Ono, ne že se ti nechce, ty tu hlavně nemáš co dát, protože vaříš jenom z vody.
Měj se...
26. 1. 2016 19:59
Re: Aj predchádzajúce generácie boli FL
"Aj predchádzajúce generácie boli FL

Pár rokov pred koncom výroby, boli zmenné predné nárazníky a svetlá. Tak to asi bude aj teraz, taký minifacelift."

Toto je môj príspevok, na ktorý si reagoval. A keďže boli FL, je pravdivý.

Žiadne do toho nebude, nie som blázon s tisíckami príspevkov, ktoré sú len o tom pohádať sa a zvýšiť si sebavedomie. Na to si nájdi niekoho ako si ty. On tu s tebou bude tráviť čas, hľadať a pastovať sem foto ...
Avatar - white label
26. 1. 2016 19:31
Re: Aj predchádzajúce generácie boli FL
Napsal jsem jasně "Od III. generace..." Máš problém pochopit psaný text?
Nalakování kousku plastu u základní výbavy na podobné označení rozhodně nestačí.
A původně jsi psal pouze o VI. g. Golfu a tam není ani to lakování, takže jsi kecal zcela prokazatelně.
"...rozdiel medzi prednou časťou Golfa V pri zahájení výroby a pri ukončení je jasný."?
Komu? Možná tobě, jako odborníkovi na facelifty Golfu. >:D >:-[]
Když sem nejsi schopný dát odkazy s fotkami, které by podobné nesmysly potvrdily, tak se aspoň trochu rozepiš o těch jasných rozdílech u přední částí V. generace Golfu při zahájení/ukončení výroby...
Směle do toho. :*) ;-)
26. 1. 2016 18:21
Re: Aj predchádzajúce generácie boli FL
Áno stačí to na označenie minifacelift. O tom som písal, a na to si zúrivo reaqoval
Odkazy nevidíš, lebo sa mi nechce hľadať, nie som fanatik, no rozdiel medzi prednou časťou Golfa V pri zahájení výroby a pri ukončení je jasný. keď ťa to zaujíma, nájdi si to. Aj jednotka a dvojka dostali nové nárazníky. Jednotka nové zadné svetlá...
Avatar - white label
26. 1. 2016 16:24
Re: Aj predchádzajúce generácie boli FL
Mimochodem, proč tu nikde nevidím odkazy k tomu, co tu tvrdíš? :*) :-)