Volkswagen Golf: V Ženevě uvidíme modernizovanou sedmičku
K větším změnám v případě oblíbeného volkswagenu docházelo pouze při generačním střídání, i když šestá řada byla vlastně jen faceliftem páté. Na březnovém ženevském stánku se objeví podle německého Auto Bildu upravená sedmá, o nástupce ještě nepůjde. Žádný radikální řez se tedy nechystá, zákazníci nic takového ani nechtějí. Původně se mluvilo až o konci roku, ale automobilka zmítaná aférou Dieselgate nechce ponechat nic náhodě.
Populární kompaktní hatchback (další karosářské varianty se opozdí) a evropský bestseller dostane pochopitelně změny jen kosmetické, golfík ještě více zdrsní a bude mít v rámci možností ostřejší hrany, samozřejmě hlavně na náraznících. Přední světla se mohou těšit na kompletní diodovou techniku, dosud se jí chlubila pouze elektrická verze.
V interiéru najdeme nové materiály a barvy, jak už to tak při faceliftech bývá. Na výstavě CES se představila studie e-Golf Touch, která navázala na loňský R Touch. V sérii se objeví podobný informační systém s dotykovou obrazovkou. Poslední verze nabídne úhlopříčku 9,2 palce a všemožné nové funkce včetně ovládání hlasem i gesty a navigace v reálném čase. Přístroje budou za příplatek digitální jako v Passatu a chybět nemá ani head-up displej. Ve výčtu novinek nezapomínejme na elektronickou stabilizaci přívěsu.
Plug-in hybrid GTE dostane techniku z většího sourozence v kabátku střední třídy, takže poháněcí soustava posílí z 204 koní (150 kW) a 350 N.m na 218 k (161 kW) a 400 N.m. Spotřeba dle evropské metodiky činí v běžném provozu nereálných 1,5 l/100 km. Ještě letos ovšem přijde na trh hardcore Golf R 420, produkční verze konceptu R 400 z Pekingu 2014. S největší pravděpodobností se pod kapotou objeví pětiválec 2,5 l od Audi s výkonem odpovídajícím číslu v názvu, tedy 420 koní (309 kW). Druhou variantou je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, který poháněl i slabší studii, pohon všech kol pak samozřejmostí. Vznikne omezená série.
Volkswagen už dříve oznámil, že příští rok skončí agregáty 1.4 TSI a 1.6 TDI, které nahradí přeplňovanými zážehovými a vznětovými patnáctistovkami v různých výkonových verzích. Týká se to všech hlavních koncernových značek, tedy i naší Škody, inovace budou probíhat postupně. Litrový benzinový tříválec vystřídá dvanáctistovku, chystají se turboverze s 66 a 81 kW, v průměru mají být asi o 15 % úspornější než 1.2 TSI, pochopitelně normovaně. Osmá generace původně plánovaná na sezónu 2017 se tak pravděpodobně opozdí.
Stejně je na tvarech Golfu sympatické, že nepodléhají dobové módě směrem dozadu strmě stoupajících pontonů karoserie a tím pádem i mrňavých bočních oken... Škoda se tohoto trendu díkybohu rovněž nedrží.