Nový Volkswagen Multivan T7 se už vyrábí. Továrna v Hannoveru byla kvůli němu zásadně upravena
Volkswagen Multivan se i v nové generaci vyrábí v německém Hannoveru. Zásadní změna koncepce si však vyžádala výraznou modernizaci výrobního závodu.
Divize Volkswagen Užitkové vozy oficiálně zahajuje sériovou výrobu nové generace modelu Multivan. Ta je opravdu od základu nová, přezbrojila na modulární platformu MQB známou z osobních aut, díky níž se má ještě blíže přiblížit klasickým MPV. První zákazníci se vozu dočkají ještě před koncem roku.
Nový Multivan se podobně jako předchůdci vyrábí v německém Hannoveru. Domovský závod VW Užitkové vozy přitom musel být kvůli zahájení produkce Multivanu T7 modernizován, a to právě v souvislosti s jeho novým technickým základem. Po boku Multivanu T7 se tu totiž nadále budou vyrábět i modely dosavadní řady T6.1 využívající jinou techniku. Ba co víc, modernizace továrny nekončí ani s nástupem Multivanu.
V příštím roce se tu totiž začne vyrábět i čistě elektrický model ID.Buzz. V roce 2025 pak přijdou i čistě elektrické modely pro prémiové značky koncernu. Výroba klasických dodávek se totiž postupně přesune do Turecka, do továrny Fordu. Náhrada za T6.1 totiž vzniká v rámci aliance s touto americkou automobilkou a bude využívat shodný základ jako nový Ford Transit/Tourneo Custom.
To znamená, že se v Hannoveru budou vyrábět vozy s třemi odlišnými platformami, čemuž se továrna musela přizpůsobit. Integrace nového Multivanu navíc probíhala za provozu, což modernizaci továrny dále ztížilo. Přesto se nakonec povedlo sériovou výrobu zahájit podle plánů, a to i navzdory dřívějším koronavirovům omezením nebo nynějšímu nedostatku výrobních komponentů.
Volkswagen přitom při výrobě Multivanu používá ty nejmodernější technologie. Dále se třeba navýšil podíl automatizované práce v karosárně. Jestliže u řady T6.1 je tento proces automatizovaný ze 77 %, u novinky je to už 93 %. Pracovníci tak z větší části jen z kontrolního stanoviště sledují práci strojů, k tomu jim pomáhají i chytré hodinky. Ty třeba umějí dopředu upozornit na nutný servisní zásah, což snižuje případné omezení produkce na minimum.
V továrně jsou rovněž kvůli zvýšení efektivity práce využívány autonomní logistické systémy, které vozí potřebné díly na jednotlivá stanoviště montážní linky.
S použitým základem souvisí také nabídka motorů. Nový Multivan tak bude poprvé v historii tohoto modelu nabídnut s plug-in hybridním pohonem, s celkovým výkonem 160 kW. Konvenční deriváty pak primárně vsadí na benzinové jednotky, 1.5 TSI (100 kW) a 2.0 TSI (150 kW). Na začátku roku 2022 nabídku doplní také turbodiesel 2.0 TDI (110 kW).
Volkswagen Multivan T7 se začne prodávat ještě letos. V domovském Německu se jej první zákazníci dočkají v listopadu.