Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
41 Fotogalerie

Volkswagen Polo R WRC: Nejostřejší sériové Polo na nových fotkách

Aleš Dragoun
Volkswagen sice podobu silničního Pola R WRC odhalil již koncem loňského roku, aby se na něj však nezapomnělo, naservíroval nám várku nových fotek.

Ono se na Volkswagen Polo R WRC vlastně ani zapomenout nemůže, protože král Sébastien II. (Ogier) válčí na tratích mistrovství světa v automobilových soutěžích více než zdatně a o titul jej letos připraví asi jen náhoda. A samotný tým zřejmě rovněž. Zákaznická verze není vlastně ničím jiným než autem nutným pro homologaci. Volkswagen dle řádů FIA musí postavit 2.500 kusů a svým klientům jej nabídne od letošního září. Objednávkové knihy už jsou ale nejspíše plné...

Nic výkonnějšího se dosud v řadě Polo ještě neobjevilo - i když započteme všechny čtyři předchozí generace. Polo R WRC pro normální smrtelníky sice nemá pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku se zhruba 221 kW, ani pohon všech kol jako speciál, ale i tak s ním bude na silnici moře zábavy. Mimochodem, ještě na začátku letošního roku uváděla automobilka u rallyové specifikace dokonce 232 kW. V případě silniční se točivý moment 350 N.m přenáší prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky pouze dopředu a je k dispozici „jenom“ 162 kW pro změnu z dvoulitrového čtyřválce TSI. Ten najdeme například v Golfu GTI.

Sprint z klidu na stovku je shodný s větším bráškou s balíčkem Performance (6,4 s), o desetinu tedy překonává běžné „gétéíčko“. Nasupené Polo jede až 243 km/h, má sportovní podvozek s řádně tvrdými tlumiči a samosvorný diferenciál, ovšem nikoli mechanický, nýbrž elektronickou náhražku. Ve srovnání s Polem GTI disponuje motor o 30 kW vyšším výkonem a má i o 100 N.m více.

Všech 2,5 tisíce aut je výhradně třídveřových v bílém laku s modrými a šedými pruhy na kapotě a bocích a decentním spoilerem na třetích dveřích. Standardně jsou vybavena bixenony s automatickým zapínáním, tempomatem, dešťovým senzorem, šedočernými anatomickými předními sedačkami s modrým prošíváním a nezbytnými emblémy WRC, klimatizací a navigačním systémem. Interiér s tříramenným sportovním volantem hraje jasně na sportovní notu. Příslušný emblém na něm najdeme rovněž, na prazích je pak R logo. Polo R WRC jezdí na osmnáctipalcových litých kolech Caligari se čtrnácti paprsky.

V Německu přijde na 33.900 eur (880.000 korun), což je poměrně hodně peněz. Ale za určitou exkluzivitu se zkrátka a dobře platí, nehledě k tomu, že z omezené série se může časem stát zajímavý sběratelský kousek...