Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo R WRC: Nejostřejší sériové Polo na nových fotkách

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 7. 2013 • 08:53
41
38
Zobrazit náhledy (41)
Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo
Volkswagen sice podobu silničního Pola R WRC odhalil již koncem loňského roku, aby se na něj však nezapomnělo, naservíroval nám várku nových fotek.

Ono se na Volkswagen Polo R WRC vlastně ani zapomenout nemůže, protože král Sébastien II. (Ogier) válčí na tratích mistrovství světa v automobilových soutěžích více než zdatně a o titul jej letos připraví asi jen náhoda. A samotný tým zřejmě rovněž. Zákaznická verze není vlastně ničím jiným než autem nutným pro homologaci. Volkswagen dle řádů FIA musí postavit 2.500 kusů a svým klientům jej nabídne od letošního září. Objednávkové knihy už jsou ale nejspíše plné...

Nic výkonnějšího se dosud v řadě Polo ještě neobjevilo - i když započteme všechny čtyři předchozí generace. Polo R WRC pro normální smrtelníky sice nemá pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku se zhruba 221 kW, ani pohon všech kol jako speciál, ale i tak s ním bude na silnici moře zábavy. Mimochodem, ještě na začátku letošního roku uváděla automobilka u rallyové specifikace dokonce 232 kW. V případě silniční se točivý moment 350 N.m přenáší prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky pouze dopředu a je k dispozici „jenom“ 162 kW pro změnu z dvoulitrového čtyřválce TSI. Ten najdeme například v Golfu GTI.

Sprint z klidu na stovku je shodný s větším bráškou s balíčkem Performance (6,4 s), o desetinu tedy překonává běžné „gétéíčko“. Nasupené Polo jede až 243 km/h, má sportovní podvozek s řádně tvrdými tlumiči a samosvorný diferenciál, ovšem nikoli mechanický, nýbrž elektronickou náhražku. Ve srovnání s Polem GTI disponuje motor o 30 kW vyšším výkonem a má i o 100 N.m více.

Všech 2,5 tisíce aut je výhradně třídveřových v bílém laku s modrými a šedými pruhy na kapotě a bocích a decentním spoilerem na třetích dveřích. Standardně jsou vybavena bixenony s automatickým zapínáním, tempomatem, dešťovým senzorem, šedočernými anatomickými předními sedačkami s modrým prošíváním a nezbytnými emblémy WRC, klimatizací a navigačním systémem. Interiér s tříramenným sportovním volantem hraje jasně na sportovní notu. Příslušný emblém na něm najdeme rovněž, na prazích je pak R logo. Polo R WRC jezdí na osmnáctipalcových litých kolech Caligari se čtrnácti paprsky.

V Německu přijde na 33.900 eur (880.000 korun), což je poměrně hodně peněz. Ale za určitou exkluzivitu se zkrátka a dobře platí, nehledě k tomu, že z omezené série se může časem stát zajímavý sběratelský kousek...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Fantastické malé autíčko
| 8. 7. 2013
Také bych mezi nimi tíhl ke Golfu. Podle mne celkově lepší auto. A na okruhu bych si na něj vsadil i co se týče rychlosti, byť je těžší.
Avatar - white label
Fantastické malé autíčko
| 8. 7. 2013
Mně vadí ty nevkusné polepy..., zejména na kapotě. Ty by šly okamžitě dolů.
Za tu cenu (880 tis.) můžeš mít G7 GTI Perform. a ještě ti zbude dost peněz na extras výbavu..., takže za tuhle cenu mi to moc smyslu nedává...
Avatar - flyboyeda
Fantastické malé autíčko
| 8. 7. 2013
vypadá mnohem líp než fabie, s tímhle autíčkem si člověk užije spoustu srandy

Jediné co mi vrtá hlavou je cena 880 000 kaček za Polo je opravdu hodně,
ale u takových aut se na cenu nehledí,takže to nevadí

možná ještě že to není 4x4,ale i s předokolkou se dá jezdit

Jinka samá pozitiva

Hezké
| 7. 7. 2013
A1 quattro měla také jen manuál.
Avatar - Hammunasakra
Can you feel..
| 7. 7. 2013
To samý jako ty si myslí hodně lidí i vo Audi Quattro, přitom Subaru i Audi zas tak moc nevyhrávaly - Audi 2 tituly v MS jezdců plus 2 v týmech a Subaru 3 + 3. Skoro všichni ostatní byli úspěšnější nebo alespoň stejně úspěšný. Nejen Citroen se 17 titulama, ale i Peugeot, Toyota, Fiat, Ford, Mitsubishi a samozřejmě Lancia, ta WRC s 15 titulama ve svý době doopravdy kralovala :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku