Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen prý zvažuje, že zruší 30.000 pracovních míst

ČTK ČTK 14. 10. 2021 • 14:55
17
11
Zobrazit náhledy (17)
Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Hannover Stöcken Volkswagen Hannover Stöcken Výroba Volkswagen T-Cross Výroba Volkswagen T-Cross Výroba Volkswagen T-Cross Výroba Volkswagen T-Cross

Německá automobilka Volkswagen uvažuje o zrušení až 30.000 pracovních míst, aby snížila náklady a zlepšila konkurenceschopnost v době, kdy ji ohrožují noví hráči, jako je americký výrobce elektromobilů Tesla.

Uvedl to německý list Handelsblatt, který se odvolává na prezentaci generálního ředitele Herberta Diesse pro dozorčí radu. Podle zaměstnanecké rady je ale takové propouštění nepravděpodobné.

Volkswagen loni po celém světě zaměstnával zhruba 665.000 lidí. Navrhovaný počet by tak představoval více než čtyři procenta z celku.

"Není pochyb o tom, že musíme řešit konkurenceschopnost našeho závodu ve Wolfsburgu s ohledem na nové účastníky na trhu," řekl mluvčí Volkswagenu Michael Manske. "Nyní jednáme a objevilo se množství dobrých nápadů. Žádné konkrétní scénáře zatím neexistují," dodal Manske v žádosti o komentář.

Mluvčí zaměstnanecké rady uvedl, že nebude komentovat spekulace o tom, zda Diess tento komentář učinil. Zrušení 30.000 pracovních míst je však podle něj absurdní a nepodložené.

Volkswagen kromě primární nabídky akcií své divize baterií zvažuje také nabídku akcií divize nabíjení aut a energie, řekl v dnešním rozhovoru s časopisem Manager Magazin technický ředitel Thomas Schmall. Dodal však, že nic nebylo ještě rozhodnuto a že může trvat dva roky, než se nové společnosti zavedou a budou skutečně připraveny ke vstupu na burzu.

"Musíme také přemýšlet o celkových systémem," dodal Schmall s odkazem na komplex Tesly nazvaný one-stop-shop. Jeho součástí je vlastní síť dobíjejících stanic, solární systémy pro zelenou elektřinu a pojištění aut. Tesla podle něj také nastavuje nová měřítka produktivity a rozsahu výroby. Tesla nyní staví závod nedaleko Berlína. Při maximální kapacitě by měl vyrábět 5000 až 10.000 vozů týdně, což je více než dvojnásobek celé výroby bateriových elektrických vozů v Německu za loňský rok.

Německým automobilkám se zatím nedaří dohnat efektivnější výrobní platformy výrobců pouze elektrických vozidel. Tesla vyrábí svůj vůz Model 3 za deset hodin, zatímco Volkswagenu trvá výroba vozu ID.3 celkem 30 hodin, upozornila agentura Reuters.

Elektromobily mají mnohem méně dílů než automobily se spalovacím motorem. Při jejich výrobě tak je potřeba méně zaměstnanců. Podle jednoho z odhadů by v důsledku elektrifikace mohlo do roku 2025 zaniknout v automobilovém průmyslu 100.000 pracovních míst.

Na konci loňského roku měl Volkswagen po celém světě více než 665.000 zaměstnanců. Německo se na celkovém počtu podílelo více než 44 procenty. Celý koncern má 124 továren, z toho 72 v Evropě, a jeho součástí je i česká Škoda Auto.

Škoda Auto zatím propouštění neplánuje. "Společně s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, pracujeme s maximálním nasazením na tom, abychom současné obtíže zvládli co nejlépe. Jedno je jasné: naší nejvyšší prioritou je a zůstane dlouhodobé zajištění pracovních míst i odpovídající výše náhrady mzdy našich zaměstnanců," řekl ČTK vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera.

Největší závod Volkswagenu je ve Wolfsburgu. Má více než 50.000 zaměstnanců, v současnosti ale nevyrábí elektromobily. Od roku 2026 se tam ale má začít vyrábět elektrický sedan.

Související články

Témata
14. 10. 2021 23:57
Re: A do toho ještě ten Foxconn,
Drž už zobák s tým Foxconnom. Píšeš ako kretén, furt to isté dokola. Nič iné nevieš?
14. 10. 2021 16:21
Re: A do toho ještě ten Foxconn,
Toho bych se nebál. Levný to nebude, nic se ještě nevyrábí, továrna ještě není hotová a navíc se zaměřili na trh v US. Nicméně partneři jsou zajímaví a to hlavně Magna.
14. 10. 2021 16:12
VW není konkurence
Vtipné je, že Musk VW jako konkurenci nebere. Podle něho jsou velcí hráči a konkurence v Číně. Sice nejmenoval, ale jsou to NIO a Xpeng (ti co mu šlohli zdrojový kód). Tedy ne obstarožní těžkopádné automobilky, ale automobilky takové, které pochopili, že software bude (boužel) alfa a omega elektromobilismu a tedy i automobilismu. Tesla nabírá, VW propouští...a Číňani nabírají taky.

VW se tím prokouše, ztratí onu velikost, ale dost se bojím o ty, kteří nejsou elektrickou konkurencí ani pro VW do teď.
Avatar - lordlord
14. 10. 2021 15:52
kup
na autoforumu psali, že to řekl radě
14. 10. 2021 13:35
A do toho ještě ten Foxconn,
který bude sakra levný.

I toto má manager VW propočítané.
Prostě manager VW nežije v izolaci, ale mnozí místní čtenáři si myslí, že ano.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud