Volkswagen se v USA přejmenuje na Voltswagen. A nemá jít o žert
Období aprílových žertů je za dveřmi, jenže zpráva o přejmenování amerického zastoupení značky Volkswagen je seriózní.
Americká média, včetně CNBC, nedávno upozornila na únik tiskové zprávy automobilky Volkswagen, která měla oznamovat přejmenování amerického zastoupení značky na „Voltswagen of America“. Zpráva měla z webu automobilky rychle zmizet, jenže krátce nato se objevila znovu, aniž by byla znovu stažena.
Tisková zpráva, která byla původně omylem zveřejněna již 29. března, měla podle CNBC oznamovat, že ke změně názvu dojde během května tohoto roku. Přejmenování na Voltswagen by pak mělo být dalším symbolem a závazkem automobilky k dalšímu rozvoji v oblasti elektromobility.
Automobilka současně s novým názvem představila i nové logo, určené výhradně pro elektromobily. Ty by tak mohly nést tradiční logo VW a plaketku Voltswagen, zatímco tradiční modely se spalovacími motory by měly nést pouze klasické logo automobilky.
Datum zveřejnění tohoto úniku informací samozřejmě nahrávalo spekulacím o předčasně odhaleném aprílovém žertu, CNBC i další americká média se však oháněly potvrzením zpráv o přejmenování od nejmenovaných zdrojů ze zázemí automobilky. Volkswagen následně změnu oficiálně potvrdil.
Zajímavý je však fakt, že kolegové z Motor1 si dali tu práci zjistit, že americká patentová kancelář ani světová organizace pro ochranu duševního vlastnictví zatím neeviduje žádné aktivní ochranné prvky pro název Voltswagen.
V souvislosti se změnou názvu automobilky se však sluší připomenout rok 2003, kdy se německé město Wolfsburg, ve kterém automobilka Volkswagen sídlí, dočasně přejmenovalo na Golfsburg, což byla jedna z akcí k propagaci odhalení páté generace modelu Golf.