Volkswagen T-Cross vstupuje na český trh. Je malý, ale prostorný
Do segmentu malých městských crossoverů přibyl nový hráč. Říká si T-Cross a navzdory kompaktním rozměrům je velmi praktický.
Čísla hovoří jasně, popularita SUV roste. Takže vás asi nepřekvapí, že Volkswagen představuje další model se zvýšeným podvozkem. Určitě si vzpomenete na model T-Roc, který se představil docela nedávno. Také jde o kompaktní model, tak k čemu další? Rozdíly se najdou. Předně, T-Cross je o 12 centimetrů kratší. Na délku měří 4,11 metru, příslušnost do segmentu kompaktních SUV mu přisuzuje také výška 1558 milimetrů. Na šířku měří 1760 mm, rozvor činí 2563 milimetrů.
T-Cross využívá platformu MQB A0 stejně jako Volkswagen Polo, ale poměrně výrazně ho přerůstá. Na délku o 54 milimetrů, na výšku o 112 milimetrů, rozvor má o 12 milimetrů delší. Co se týká srovnání se Škodou Kamiq, tak tady je mladoboleslavský zástupce z hlediska rozvoru ještě štědřejší. Byť se spoléhá na totožnou platformu, kamiq nabídne rozvor 2651 milimetrů s celkovou délkou 4241 mm. Tady je dobře vidět, jak je modulární platforma opravdu modulární.
Je větší, než vypadá
Po stránce designu se T-Cross zcela očividně inspiroval většími modely. Třeba maska chladiče napojená na světlomety připomíná Touareg, chromovaný rámeček mlhovky zase odkazuje na T-Roc. Bok zaujme ostrými prolisy, v rámci koncernu je pak hodně neotřelé zpracování zádě. Světlomety jsou propojené černým pásem, který v sobě ukrývá odrazku. Trochu mi to připomíná poslední peugeoty, tam se to ale designérům podle mého podařilo ztvárnit o něco lépe. Posouzení každopádně nechám na vás. Obecně si myslím, že T-Cross vypadá k světu, především pak v nějakých zajímavějších barvách.
Podobně je na tom interiér, který může být vyveden ve stylu “50 odstínů šedi“ pro konzervativní zákazníky, v nabídce jsou ale i zajímavější varianty s oranžovými doplňky. Až na tvar horního dekoru je přístrojovka shodná s polem. V základu je rádio s 6,5palcovým displejem, vrcholné provedení má osmipalcový displej. A druhý můžete mít místo budíků v podobě digitálního přístrojového štítu.
Sedadla jsou (jak je na SUV zvykem) ukotvena výše, takže se do auta snáze nastupuje. Příjemným prvkem je posuvná zadní lavice, kterou je možné posouvat o 14 centimetrů. Základní objem kufru činí 385 litrů, posunutím zadních sedadel vpřed objem naroste na 455 litrů, po jejich sklopení činí objem 1281 litrů. Pro převážení dlouhých předmětů se hodí možnost sklopit sedadlo spolujezdce.
Během uvedení na trh jsme se s autem krátce svezli v pražském centru. Příjemně nás potěšila velikost interiéru, velmi povedeně působil také motor 1.0 TSI ve verzi 85 kW s manuální převodovkou. Žádné zásadní nedostatky během několika kilometrů T-Cross neukázal. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti, motor ve městě působí příjemně svižným dojmem a je slušně odhlučněný. Více odhalí připravovaný redakční test, během kterého se s autem svezeme více.
Pohonné jednotky nepřekvapí
Volkswagen T-Cross se vyrábí ve španělském závodě Navarra. Základní model startuje s částkou 437.900 Kč za benzinový tříválec 1.0 TSI s výkonem 70 kW s pětistupňovou manuální převodovkou a výbavou Life. Od té můžete očekávat zadní diodové světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, dešťový senzor, manuální klimatizaci, audiosystém Composition Colour či šestnáctipalcové lité disky.
Volkswagen T-Cross – základní technické údaje | ||||
Motor | 1.0 TSI | 1.0 TSI | 1.5 TSI | 1.6 TDI |
Převodovka/pohon | 5M/přední | 6M (7DS)/přední | 7DS/přední | 5M (7DS)/přední |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 1498 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 70/5500 | 85/5500 | 110/5000-6000 | 70/3250-4000 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 175/2000-3500 | 200/2000-3500 | 250/1500-3500 | 250/- |
Maximální rychlost [km/h] | 180 | 193 (193) | 220 | 181 (180) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 | 9,9 (9,9) | 7,8 | 12,0 (12,4) |
V nabídce je také výkonnější varianta s 85 kW kombinovaná s šestistupňovým manuálem, za tu si Volkswagen řekne 457.900 Kč a je rozhodně lepší volbou, zejména kvůli převodovce. Příznivci samočinného řazení si budou muset připravit minimálně 498.900 Kč za verzi se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Kromě zážehového tříválce nabídku brzy rozšíří čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) kombinovaný výhradně s převodovkou DSG. Chybět nebude ani turbodiesel 1.6 TDI (70 kW), ten je kombinovaný buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým DSG. Pohon všech kol T-Cross však nenabídne, pokud se bez něj neobejdete, budete muset sáhnout po větším Volkswagenu T-Roc.