Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T-Cross vstupuje na český trh. Je malý, ale prostorný

Ondřej Lilling Ondřej Lilling 11. 4. 2019
34
2
Zobrazit náhledy (34)
Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross

Do segmentu malých městských crossoverů přibyl nový hráč. Říká si T-Cross a navzdory kompaktním rozměrům je velmi praktický.

Čísla hovoří jasně, popularita SUV roste. Takže vás asi nepřekvapí, že Volkswagen představuje další model se zvýšeným podvozkem. Určitě si vzpomenete na model T-Roc, který se představil docela nedávno. Také jde o kompaktní model, tak k čemu další? Rozdíly se najdou. Předně, T-Cross je o 12 centimetrů kratší. Na délku měří 4,11 metru, příslušnost do segmentu kompaktních SUV mu přisuzuje také výška 1558 milimetrů. Na šířku měří 1760 mm, rozvor činí 2563 milimetrů.

T-Cross využívá platformu MQB A0 stejně jako Volkswagen Polo, ale poměrně výrazně ho přerůstá. Na délku o 54 milimetrů, na výšku o 112 milimetrů, rozvor má o 12 milimetrů delší. Co se týká srovnání se Škodou Kamiq, tak tady je mladoboleslavský zástupce z hlediska rozvoru ještě štědřejší. Byť se spoléhá na totožnou platformu, kamiq nabídne rozvor 2651 milimetrů s celkovou délkou 4241 mm. Tady je dobře vidět, jak je modulární platforma opravdu modulární.

Je větší, než vypadá

Po stránce designu se T-Cross zcela očividně inspiroval většími modely. Třeba maska chladiče napojená na světlomety připomíná Touareg, chromovaný rámeček mlhovky zase odkazuje na T-Roc. Bok zaujme ostrými prolisy, v rámci koncernu je pak hodně neotřelé zpracování zádě. Světlomety jsou propojené černým pásem, který v sobě ukrývá odrazku. Trochu mi to připomíná poslední peugeoty, tam se to ale designérům podle mého podařilo ztvárnit o něco lépe. Posouzení každopádně nechám na vás. Obecně si myslím, že T-Cross vypadá k světu, především pak v nějakých zajímavějších barvách.

Podobně je na tom interiér, který může být vyveden ve stylu “50 odstínů šedi“ pro konzervativní zákazníky, v nabídce jsou ale i zajímavější varianty s oranžovými doplňky. Až na tvar horního dekoru je přístrojovka shodná s polem. V základu je rádio s 6,5palcovým displejem, vrcholné provedení má osmipalcový displej. A druhý můžete mít místo budíků v podobě digitálního přístrojového štítu.

Sedadla jsou (jak je na SUV zvykem) ukotvena výše, takže se do auta snáze nastupuje. Příjemným prvkem je posuvná zadní lavice, kterou je možné posouvat o 14 centimetrů. Základní objem kufru činí 385 litrů, posunutím zadních sedadel vpřed objem naroste na 455 litrů, po jejich sklopení činí objem 1281 litrů. Pro převážení dlouhých předmětů se hodí možnost sklopit sedadlo spolujezdce.

Během uvedení na trh jsme se s autem krátce svezli v pražském centru. Příjemně nás potěšila velikost interiéru, velmi povedeně působil také motor 1.0 TSI ve verzi 85 kW s manuální převodovkou. Žádné zásadní nedostatky během několika kilometrů T-Cross neukázal. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti, motor ve městě působí příjemně svižným dojmem a je slušně odhlučněný. Více odhalí připravovaný redakční test, během kterého se s autem svezeme více.

Pohonné jednotky nepřekvapí

Volkswagen T-Cross se vyrábí ve španělském závodě Navarra. Základní model startuje s částkou 437.900 Kč za benzinový tříválec 1.0 TSI s výkonem 70 kW s pětistupňovou manuální převodovkou a výbavou Life. Od té můžete očekávat zadní diodové světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, dešťový senzor, manuální klimatizaci, audiosystém Composition Colour či šestnáctipalcové lité disky.

Volkswagen T-Cross – základní technické údaje
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Převodovka/pohon 5M/přední 6M (7DS)/přední 7DS/přední 5M (7DS)/přední
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 70/5500 85/5500 110/5000-6000 70/3250-4000
Točivý moment [N.m/min-1] 175/2000-3500 200/2000-3500 250/1500-3500 250/-
Maximální rychlost [km/h] 180 193 (193) 220 181 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,9 (9,9) 7,8 12,0 (12,4)

V nabídce je také výkonnější varianta s 85 kW kombinovaná s šestistupňovým manuálem, za tu si Volkswagen řekne 457.900 Kč a je rozhodně lepší volbou, zejména kvůli převodovce. Příznivci samočinného řazení si budou muset připravit minimálně 498.900 Kč za verzi se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Kromě zážehového tříválce nabídku brzy rozšíří čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) kombinovaný výhradně s převodovkou DSG. Chybět nebude ani turbodiesel 1.6 TDI (70 kW), ten je kombinovaný buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým DSG. Pohon všech kol T-Cross však nenabídne, pokud se bez něj neobejdete, budete muset sáhnout po větším Volkswagenu T-Roc.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - 3_diamanty
Re: Paráda, ale...
3_diamanty
| 12. 4. 2019
len vcera mi prisiel reklamny mail od predajcu... ze maju novinku T-cross uz rovno na predajni ( ze si ho mozem prist vyskusat :D ) ... a ze zacina na cene od 14 990 eur... no nekup to s litrom pod kapotou :-( ... podla mna za dane prachy je dnes uz mnoho lepsich aut .. ale stejne som toho nazoru ze mimo strednu europu T-cross bude opat trhak podobne ako je to aj pri vacsom T-rocu... jednoduhcho toto nie je auto pre nase trhy ( kde si clovek kupuje jedno auto na vsetko a chce tym padom aj ine motorizacie v danej cene )
Paráda, ale...
Scarab
| 11. 4. 2019
No, autíčko je to parádní, ale ta cena je vzhledem k motorizaci ve srovnání s konkurencí (např. S. Vitara) nesmyslná.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku