Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW) - Mexický medvěd

Ondřej Lilling Ondřej Lilling 1. 1. 2018
54
210
Zobrazit náhledy (54)
vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv vw testy mpv
Praktičtější provedení Volkswagenu Tiguan nabídne výrazně větší zavazadelník a dokonce může mít i sedm sedadel. Podobnost s jistým mladoboleslavským vozem není náhoda.


Design, interiér


Přídomek Allspace schopnosti tiguanu posouvá na zcela novou úroveň. Kompaktní SUV se proměnilo v rodinnou stodolu s gigantickým zavazadelníkem. A jakoby mimochodem leze do zelí mladoboleslavskému kodiaqu. Se škodováckým medvědem nemá společných jen sedm sedadel, ale sdílí s ním také značnou část techniky, což je jedna z předností platformy MQB. Rozměry ovšem nejsou na milimetr stejné, Allspace proto berte jako trochu jiný výsledek, kterého se wolfsburští inženýři dobrali ze stejných proměnných. Vždyť se vyrábí i na jiném kontinentě - produkce na rozdíl od klasického tiguanu probíhá v Mexiku.

Mezi čísla, která by rozhodně neměla uniknout vaší pozornosti, patří především rozvor. Ten ve srovnání s klasickým tiguanem narostl o 109 milimetrů na celkových 2.787 mm, ovšem délka celého auta narostla o 215 milimetrů na celkových 4.701 milimetrů. Tiguan díky tomu vypadá jako po koňské dávce růstových hormonů a méněcenně najednou nepůsobí ani vedle takového touaregu. A to je sakra velké auto…

Sedm je víc než pět

Prodloužená záď umožnila zástavbu třetí řady sedadel, kterou si můžete, ale také nemusíte objednat. Pokud nepotřebujete rozvážet celou školku, berte pětimístnou verzi. Ušetříte patnáct tisíc za dvě sedačky, které jsou určené nanejvýš pro zlobivé děti. Nemluvě o tom, že v sedmimístném obsazení má zavazadelník symbolických 230 litrů. I v takovém případě má však tiguan rezervu, navíc umístěnou hezky v suchém kufru. Se sklopenými sedačkami ve třetí řadě nabídne zavazadelník skvělých 700 litrů, pětimístná verze má o dalších 60 víc. V případě sklopení i druhé řady sedadel je objem 1775 litrů, u pětimístné však 1920 litrů.

Interiér je jako obvykle přehlídkou uhlazenosti a špičkové ergonomie, tohle má Volkswagen v malíku. Horizontálně členěná palubní deska je pěkná na pohled a vyrobená ze slušných materiálů. Líbilo se mi velké množství různých odkládacích prostorů, jedna velká schránka se nachází na vrcholu palubní desky, dvě obří přihrádky jsou zabudované ve stropě a dost místa nabídne i schránka kombinovaná s držáky nápojů. Tady rozhodně nebudete přemýšlet, jestli je kam dát kafe, klíče nebo telefon.

vw testy mpv vw testy mpv

Vedle voliče automatické převodovky najdete kromě důležitých tlačítek také kolečko jízdních režimů. Kromě klasických pěti módů pro jízdu po silnici je tady ještě speciální offroadový režim, vlastní mód je určený pro jízdu na sněhu a navrch je tady ještě individuální offroadový režim. Bylo by to skvělé, kdyby měl tiguan vzduchový podvozek, redukci a uzávěrky diferenciálů. Protože je to ale pořád docela obyčejné SUV, tak to na mě působilo jako příliš křečovitá snaha pasovat se do role Range Roveru. Myslím, že jeden režim pro jízdu po nezpevněném povrchu by byl ideálním doplňkem těch silničních. O úspěchu v terénu totiž rozhodují hlavně dobré pneumatiky a nějaká elektronika už vám většinou příliš nepomůže.

Vyzdvihnout naopak musím digitální přístrojový panel. Kombinuje tradiční design budíků s moderními prvky a na rozdíl od řady jiných značek skutečně přináší znatelný užitek. Je jen na vás, jestli upřednostníte podrobné provozní údaje, nebo třeba velkou mapu navigace. Tady mě trochu zarazilo, že mapa může být zobrazena buď na velkém displeji infotainmentu, nebo na přístrojovém panelu, nikoli zároveň, třeba s různou úrovní přiblížení. K displeji infotainmentu ještě jedna poznámka. Tiguan dorazil s nižší verzí multimediálního systému, která má po stranách displeje dvě klasická kolečka. Ovládá se to mnohem lépe než dražší (a větší) verze s dotykovými ploškami. Tohle je jeden z těch případů, kdy méně je více.

Se svojí zcela konvenční postavou obvykle nemívám k předním sedadlům výtky a jinak tomu není ani v tomto případě. Už klasické sedačky poskytnou dostatečný rozsah nastavení, takže jsem si velmi snadno našel příjemnou pozici za volantem. Zadní místa potěší rozměrnými sedáky a ohromným místem pro kolena. Sedadla lze také posouvat ve prospěch třetí řady sedadel nebo zavazadelníku. Od ryze rodinných aut z vlastní stáje pak tiguan odkoukal i praktické stolky. Třetí řadu sedadel sám Volkswagen neoznačuje za plnohodnotná místa, ve srovnání s klasickým MPV jsou na tom o něco hůře. Sedačky jsou ukotvené hodně nízko a prostor pro nohy bez posuvu druhé řady sedadel příliš štědrý není, ale i dospělý by tady nějakou kratší cestu zvládl.

Motor, jízdní vlastnosti


Nabídka pohonných jednotek je prakticky úplně stejná jako u klasického tiguanu, s výjimkou dvou nejslabších motorizací, které chybí. My jsme měli co do výkonu základní dvoulitrový turbodiesel, v nabídce je ještě silnější provedení naladěné na 140 kW. O tom už jste si mohli ve srovnávacím testu dvojice kodiaqů přečíst, že za ten příplatek snad ani nestojí. A tady tomu nejspíš nebude jinak.

Nechybí ovšem ani špičková vznětová verze se dvěma turbodmychadly o velmi solidním výkonu 176 kW, kterou takový kodiaq dostane až ve sportovní verzi. Vyznavači zážehových motorů mohou sáhnout po dvoulitru naladěném až na 162 kW. Zkrátka a dobře výběr je velmi slušný, a to i pro řidiče, kteří chtějí auto zaplnit až po střechu bez obav, že potom nepředjedou ani kouřící avii. Roli všestranného auta podporuje také tažné zařízení, které je dokonale schované v nárazníku. Vysouvá se tlačítkem v kufru, pak už ho jen stačí špičkou nohy zaaretovat a můžete za něj zapřáhnout až 2,5 tuny těžký přívěs. Pokud vlek netaháte obden, určitě oceníte asistenta pro couvání s přívěsem, vy jen ovladačem zrcátek nastavíte, kterým směrem má přívěs jet, a o nic víc se nestaráte.

Když už měl náš testovací tiguan ty úsměvné offroadové nášlapy, nemůže vás překvapit přítomnost pohonu všech kol. Vůbec ale nepochybuji o tom, že mimo asfalt dokáže tiguan projet víc, než kam sahá představivost jeho majitelů. Má docela solidní světlou výšku 20 centimetrů, pro ještě lepší schopnosti mimo asfalt stačí zaškrtnout offroadový paket, který přidává ochranu podvozku a zvyšuje nájezdové úhly. Přesto si myslím, že většina tiguanů stráví svůj život na silnici. A tam funguje naprosto výborně.

vw testy mpv vw testy mpv

Motor má za studena možná trochu hlučnější chod, ale jakmile se ohřeje, je velmi kultivovaný a svým hlukem neobtěžuje ani v nižších rychlostech. V reálném provozu je jeho 110 kW a 340 Nm naprosto dostatečných. Přestože jde o základ nabídky, dostane se na stokilometrovou rychlost pod deset sekund (byť jen o chlup) a umí se rozjet bezmála na 200 km/h. V kombinaci s pohonem všech kol je tiguan vždy vybaven také automatickou převodovkou DSG, která ohromně prospívá komfortu na palubě. Funguje s naprostou samozřejmostí bez jakéhokoli zmatkování, snaží se využívat točivého momentu motoru a příliš ho nevytáčet. Tam už toho motor ani příliš nenabídne, kromě vyššího hluku.

Já jsem většinu času jezdil v režimu Eco, který se snaží držet otáčky co nejníže volnoběhu, a při povolení plynu dokonce vyřazuje, abyste nějaký ten metr doplachtili. Mělo by to ušetřit pár kapek nafty, což se očividně daří - mně se mezi svátky podařilo přejet republiku s průměrnou spotřebou 6,8 litrů na sto a průměrnou rychlostí 111 km/h. Na takhle velké auto s pohonem všech kol? Byl jsem příjemně překvapený, protože jsem se úplně neloudal. Dlouhodobý průměr se pohyboval pod osm litrů, a to se mi také zdá jako slušná hodnota, byť tabulky slibují kombinovanou spotřebu 5,9 litrů.

Nízká spotřeba v sobě nese daň v podobě odezvy motoru, která nepatří mezi nejrychlejší. Částečně to řeší sportovní režim, případně individuální, kde si můžete všechno nastavit podle sebe, ale i tam se mi zdálo, že si motor dává chvíli na čas, než zareaguje na vaše pokyny. Podobnou prodlevu jsem zaznamenal i při připojování zadních kol, kterou bych rozhodně neoznačil za okamžitou. Až jakmile auto zjistí prokluz předních, začne řešit, co s tím. V nějakém tom speciálním offroadovém režimu tomu bude možná jinak, ale než jsem to stihl vyzkoušet, všechen sníh stihl roztát.

Pohodlí především

Vývojáři naštěstí zahodili jakékoli sportovní ambice a naladili allspace pěkně do komfortu. A zvolené devatenáctipalcové disky v kombinaci s adaptivním podvozkem DCC tomu jdou naproti. Navíc jsem přesvědčený, že prodloužený rozvor tiguanu dost pomohl ve směrové stabilitě. Někdy před rokem jsem jezdil krátkou verzí, ta měla dvacetipalcová kola společně se sportovním podvozkem, a tiguan na nerovnostech jankovitě poskakoval. To allspace je úplně z jiného těsta, pěkně filtruje všechny druhy nerovností a velmi dobře je izoluje od posádky. K tomu přidává jemné pohupování, což je nejvíc cítit v komfortním režimu. To je zásluhou zejména adaptivních tlumičů, za 28.700 Kč jsou to bezesporu dobře utracené peníze.

V zatáčkách se karoserie trochu naklání, ale není to nic hrozného. Tak akorát na to, abyste cítili přenosy hmotnosti. Řízení se mezi upovídané sice neřadí, ale v rámci dané kategorie auta to příliš nevadí. U ostrého hatchbacku by to bylo horší. Tiguan to vynahrazuje přesným řízením a velkou jistotou v podvozku. Vodit allspace zatáčkami vás ale přesto nebude příliš bavit, z auta jsou cítit masivní rozměry a hmotnost, která v pohotovostním stavu dosahuje 1,8 tuny. Přesto si toho nechá hodně líbit, dlouhou dobu zůstává neutrální a nedotáčivost přichází až skutečně velmi pozdě.

Závěr


Závěr

Žádné překvapivé odhalení se dnes nekoná. Volkswagen Tiguan Allspace je větší a oproti klasickému tiguanu nabídne větší užitnou hodnotu. Pokud dáváte přednost autům s vyšším podvozkem, dokáže v mnoha ohledech nahradit i ryzí MPV jako je touran nebo sharan, byť ve třetí řadě sedadel nenabídne tolik komfortu a prostoru. Kufr je ale skutečně obrovský, tohle je snad černá díra, protože i dva velké cestovní kufry se v něm úplně ztratí.

Díky prodlouženému rozvoru jezdí ještě o trochu uvolněněji než klasický tiguan, základní dvoulitrový turbodiesel nabídne důstojný jízdní projev, ale oslnivou dynamiku od něj nečekejte, obzvlášť když ho naplníte až po střechu. V takovém případě se rozhodně zamyslete nad nějakou výkonnější pohonnou jednotkou, která poskytne dostatečnou výkonovou rezervu. Výbornou práci odvádí podvozek, který se snaží především o komfortní jízdu.

Ceny bych řekl, že jsou férové. Základ pořídíte za 688.900 Kč a už ve verzi Trendline dostanete všechno podstatné. Prostřední Comfortline přidává parkovací senzory vpředu a vzadu, ambientní osvětlení, elektricky ovládané víko kufru nebo třeba rádio s osmipalcovým barevným displejem. Nabušená Highline přidává parádičky v podobě digitálního přístrojového panelu s dvanáctipalcovým displejem, aktivní LED světlomety nebo třeba couvací kameru. V kombinaci se čtyřkolkou, automatem a dvoulitrovým turbodieselem za takové auto dáte něco přes milion, cena ale může ještě povyskočit kvůli příplatkům, které jsou v některých případech poměrně vysoké.

vw testy mpv vw testy mpv

Nejlevnější verze modelu688.900 (1.4 TSI ACT, Trendline)
Základ s testovaným motorem960.900 (2.0 TDI 4MOTION DSG, Comfortline)
Testovaný vůz bez příplatků1.072.900 (2.0 TDI 4MOTION DSG, Highline)

Plusy

  • Velký vnitřní prostor
  • Možnost sedmi sedadel
  • Kvalitní interiér
  • Příznivá spotřeba

Mínusy

  • Ceny některých příplatků
  • Prostor ve třetí řadě sedadel

Foto: Ondřej Kroutil, Ondřej Lilling

Zobrazit celý článek
Témata
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW)
Cena základní sestavy 960 900 Kč
Cena testované sestavy 1 072 900 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.3 / 5.9
Emise CO2: 153
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 700 / 1775
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 17745 / 507
Rozměr pneu: 620
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4701
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1658
d) rozvor (mm): 2787
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1564
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je zase tady
proč propána?
| 22. 6. 2018
To nemá normální světlou výšku? To je u SUV neomluvitelné. Ostatně stejně jako absence ruční brzdy. :no:
Avatar - Jaros71
Allspace
| 5. 1. 2018
Podle mne je tato verze hezčí než malý Tiguan.. :yes:
Avatar - Jaros71
Konfigurace
| 5. 1. 2018
Konečně Tiguan vypadá v této větší verzi dospěle... :yes:
Nášlap u SUV je na prd..někde na polní cestě ho narazíš jako nic.
Snad jen pro někoho kdo má SUV jen do města , aby ukázal svaly.. :-)
Nevypadá zle....
| 5. 1. 2018
V něčem mě připomíná X5..........asi tak měla X5 vypadat než ji natáhli na skřipci.... ;-)
Avatar - Sumi2000
Nevypadá zle....
| 5. 1. 2018
DESIGN se opravdu povedl.. :yes:
Jinak se to chce svézt naživo...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku