Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Up: Vše co už víme

Aleš Jungmann
Diskuze (79)
Již jen týdny nás dělí od velké premiéry prvního ze zástupců městských minivozů z New Small Family (NSF); Volkswagenu Up. Co zatím víme?

Volkswagen Up je miniauto navazující na model Lupo, oproti němu však bude ve své třídveřové verzi s délkou 3,45 metru ještě o 8 centimetrů kratší.

Up je jako vůbec první automobil koncernu VW postaven na základě nové variabilní platformy MQB (Modulare Querbaukasten), která se v nejbližších letech stane základem většiny Volkswagenů (zanedlouho např. nová Audi A3 či Golf VII).

Přední náprava využívá vzpěry McPherson, zadní pak vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou.

Velká srpnová premiéra

Oficiálně se třídveřový VW Up novinářům představí 30. srpna ve Wolfsburgu, široké veřejnosti pak na letošním frankfurtském autosalonu IAA, není vyloučena ani tamní souběžná premiéra Škody City. Na jaře bude představena pětidveřová, o zhruba 10 centimetrů delší verze. Pravděpodobné je následné rozšíření o elektrickou verzi E-Up v roce 2013, mikroMPV má pak přijít v roce 2015.

Rozměry projektů automobilky Volkswagen ve třídě minivozů
ModelDélka [m]Šířka [m]Výška [m]Rozvor [m]
Up (koncept 2007)3,451,63--
E-Up! (koncept 2009)3,21,641,472,19
Lupo3,531,641,462,32
Fox3,831,661,542,47

Exteriér Volkswagenu Up následuje tvary studie z roku 2009, přináší tedy jednoduché, líbivé tvary s důrazem na pocit kvality. Prostor pro zavazadla je přístupný po odklopení zadních skleněných dveří a měl by pojmout zhruba 200 litrů nákladu. Elektrický posilovač řízení bude pravděpodobně za příplatek, naopak ABS s ESP či přední airbagy budou v základu.

Zatím jen tři válce

O pohon se v rozporu s předběžnými informacemi, které jsme dříve zveřejnili, budou starat pouze zážehové tříválce o zdvihovém objemu 1,0 l. Ty budou k dispozici ve třech provedeních – s výkony 44, 55 kW a 50 kW připravená na spalování LPG.

Vznětový tříválec ani silnější čtyřválcový agregát 1,2 TSI se zatím v motorovém prostoru neobjeví. Ani další redukce počtu válců ze tří na dva není v tuto chvíli pravděpodobná.

Motor bude přední kola pohánět skrze automatickou či novou přímo řazenou pětistupňovou převodovku. Ta má kódové označení MQ100 a díky optimalizované konstrukci bylo na její stavbu použito o 20 % méně dílů. Převodovka MQ100 se bude v Mladé Boleslavi vyrábět od úplného základu práce s materiálem až po finální výrobek, následně se odveze do bratislavského výrobního závodu kde bude montována do nových vozů z New Small Family.

Hmotnost vozu má být menší než 900 kilogramů, což ve spojení s tříválcovými zážehovými agregáty vyústí v kombinovanou spotřebu nižší než čtyři litry paliva na 100 kilometrů.

Zajímavostí je umístění systému chlazení pod motor a nikoliv před něj. To ušetří přibližně deset délkových centimetrů, což je u městského vozu výhodné. Proto mohla být použita přední maska bez otvorů mezi světly, nasávání vzduchu je realizováno otvory ve spodní části nárazníku. Mimochodem, podobně je dnes vstup chladného vzduchu řešen například u úsporného modelu Polo BlueMotion.

Na bezpečnost se samozřejmě nezapomnělo, cílem konstruktérů jsou čtyři hvězdy v nárazových testech Euro NCAP.

Cena: Padne hranice 200 tisíc Kč?

Miniauto VW Up se začne vyrábět už v srpnu tak, aby prodej na klíčovém německém trhu započal už na podzim. Výroba aut se značkou Seat a Škoda naběhne o zhruba dva měsíce později. Škoda již dříve oznámila, že prvním trhem, kde auto s jejím logem představí, bude Česko a to ještě letos.

Základní cena VW Up na německém trhu má být přibližně 9.500 EUR, tedy asi 235.000,- Kč, vozy značek Škoda (City) a Seat (Mii) mají být o zhruba tisíc EUR levnější a tedy začínat těsně nad hranicí 200.000 Kč. Jak to bude vypadat po dorovnání úrovní výbav budeme vědět zřejmě až v příštím roce.

Aleš Jungmann
Diskuze (79)
18. 8. 2011 01:19
Volkswagen Up
Nepochybně je pravdou, že Up se bude prodávat, na vrchol třídy to asi nebude, ale to 5. místo v prodejích by skutečně zaujmout mohl, pro mně je favoritem Aygo, ale to je jen můj názor. Fiat si za stávající situaci může sám. Z aliance s Chryslerem Mercedes vycouval a moc dobře věděl proč a motory Multiair to (ať jsou moderní jak chtějí), to nezachrání. Špatný marketing, malé portfolio modelů, a to nemluvím o relativně malé hustotě servisů atd. Re-branding amerických modelů, je už jen "třešničkou" na "zkyslém" dortu. S těmito modely se vytratí i ty zbytky italské elegance co Fiat měl, bohužel, k jeho vlastní škodě. Dost na tom, že management Fiatu označil segment hatchbacků nižší střední třídy za neperspektivní a podle všeho, nejspíš nástupce Punta nebude. Takové rozhodnutí je v třídě nejprodávanějších vozů na vyhazov.
17. 8. 2011 21:55
tenhle auťák má fakt "koule"
tenhle auťák má fakt "koule", v současné produkci VW jedno z nejlepších aut a jednoznačný trhák, předchozí model byl také bomba, ale tohle nastavilo úplně novou laťku, čekací doba nebude v měsících ale v letech a žádná cena nebude vysoká, nezbývá než čekat a doufat

(v čr odhaduji tak 5-10 (pět až deset) prodaných kusů/rok)
17. 8. 2011 11:10
Re: Premiéra
Já se spíš ptal, co by pro tebe bylo uspokojující?
třeba turbomotory kam se podíváš, či cena 5000 Ojro, či čtyřzónová klimatizace?
17. 8. 2011 11:05
Re: PR
To víš, koncern si na "nejnižší" cenu prostě hrát nemusí. ;-)
17. 8. 2011 11:02
Re: HUP
Je problém si ty čísla vynásobit?