Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Užitkové vozy odhaluje svoji budoucnost. Prozrazuje detaily o novém T7

David Bureš
Diskuze (0)

Také užitková divize Volkswagenu se nevyhne elektrifikaci. Vedle elektrické dodávky pracuje také na plug-in hybridu.

Volkswagen Užitkové vozy letos uvádí na trh inovovanou řadu T6, tzv. T6.1, kterou nejprve odhalila ve formě Multivanu, posléze jako Transporter a následovat budou i další odvozené modely, zároveň však už myslí do budoucnosti. Na výroční tiskové konferenci prozradila první informace o nové generaci užitkových modelů, T7.

Ta je připravovaná pro rok 2021 a automobilka ji nazývá progresivní generací. Jestliže dnešní T6 dostala jen inovovanou architekturu z předchůdce, T7 využije zcela novou platformu. Ta bude navržena tak, aby umožnila zástavbu nejen nejmodernějších zážehových a vznětových motorů, ale také dovolila elektrifikaci užitkových vozů. Volkswagen v tomto směru otevřeně hovoří o tom, že bude T7 dostupná také jako plug-in hybrid.

Ohledně T7 Volkswagen zatím hovoří jen o modelu Multivan, tedy osobní dodávce, která má z řady vždy nejblíže osobním autům. T7 má být ultimátním Multivanem, automobilem zaměřeným na privátní osoby, kteří žádají nejmodernější technologie a hledající vozidlo jezdící úsporně na dlouhých vzdálenostech a zároveň s co nejnižšími emisemi ve městě.

To ale v tomto směru není všechno, Volkswagen Užitkové vozy pracuje také na užitkovém vozidle s čistě elektrickým pohonem. Právě tato divize totiž bude nabízet očekávaný ID. Buzz a odvozenou užitkovou variantu ID. Buzz Cargo, tedy elektromobil s platformou MEB a vzhledem inspirovaným původním „busíkem.“ Vyrábět se bude v domovském závodě divize, v Hannoveru, a to od roku 2022.

„Pro mě je to symbol budoucnosti značky, bude mimořádně užitkový, neskutečně inovativní a náramně sexy,“ říká o této elektrické novince Thomas Sedran, předseda představenstva Volkswagen Užitkové vozy.

Právě plug-in hybridní T7, osobní ID. Buzz a užitkový ID. Buzz Cargo mají pomoci s cílem značky, že do roku 2025 bude 80 % jí prodaných aut nějakým způsobem elektrifikovaných.

Jen o dodávkách ale budoucnost užitkové divize Volkswagenu nebude, zapomenout nesmíme ani na pick-up Amarok v jeho nabídce. S jeho nástupcem se počítá, pro rok 2022, vznikne však v rámci podepsané spolupráce s Fordem, bude tudíž sdílet techniku s příští generací Fordu Ranger. Vedle toho oba partneři společně vyvinou také městskou dodávku. Zatímco vývoj pick-upů bude mít na starosti Ford, Volkswagen se postará právě o vznik malé dodávky, a to z hlediska vývoje i produkce.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme