Volvo V40 Cross Country: První živé dojmy
Podle původních zpráv se chystaný model měl jmenovat XC40, nakonec ale automobilka zvolila přídomek Cross Country. Toto označení k autu přece jen víc sedí, oproti běžné V40 se tolik neliší. Vždyť název XC je vyhrazen crossoverům a SUV (s výjimkou modelu XC70, alias zvýšené V70), kterým tento vůz není.
Zatímco běžná V40 hraje na sportovní notu, oplastování u Cross Country znamená, že tato verze působí luxusněji a také mohutněji. Automobil je oproti běžným verzím zvýšený o 40 milimetrů.
Záď si ponechává odvážnější tvary, designéři zde použili složitou hru křivek, prolisů a prohnutých ploch.
Použité plasty jsou solidní, na polní cestě by tedy automobil neměl přijít k vážné úhoně. Na hrátky v terénu to ale samozřejmě není. Standardem jsou střešní ližiny.
Vnitřek je shodný s ostatními variantami, tvarově vychází z šedesátkové řady. Zbavil se kontroverzního rozmístění výdechů ventilace – nad panelem rádia najdeme obvyklé dva souměrné vedle sebe.
Malým rozdílem je pouze nápis Cross Country na palubní desce před spolujezdcem, to aby posádka náhodou nezapomněla, že nesedí v běžném V40, ale v „terénní“ verzi se zvýšeným podvozkem a oplastovanou karoserií.
Vpředu je V40 relativně prostorná, pomáhá jí i tenký středový tunel. Velká prosklená plocha navíc znamená nečekaně dobrý výhled, a to i přes zešikmené přední sloupky. Vzadu je místa také dostatek, prostor pro zadní pasažéry je ale proveden ve stylu BMW – ačkoliv ve skutečnosti není nijak omezen (vnitřní šířka 145 cm je dokonce nadstandard), malá okna a masivní zadní sloupky navozují lehce stísněný pocit.
Minimálně švédští zákazníci V40 Cross Country jistě ocení. Pokud si vůz najde hodně zájemců i na ostatních trzích, je jasné, že ostatní automobilky vyrukují s konkurentem tohoto Volva. Nechme se tak překvapit, zda třeba Audi v blízké době vyrukuje s A3 Sportback ve variantě Allroad...