Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V40 Cross Country: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (24)
Půl rok po představení běžné V40 tu je varianta s terénním vzhledem se známým názvem Cross Country.

Podle původních zpráv se chystaný model měl jmenovat XC40, nakonec ale automobilka zvolila přídomek Cross Country. Toto označení k autu přece jen víc sedí, oproti běžné V40 se tolik neliší. Vždyť název XC je vyhrazen crossoverům a SUV (s výjimkou modelu XC70, alias zvýšené V70), kterým tento vůz není.

Zatímco běžná V40 hraje na sportovní notu, oplastování u Cross Country znamená, že tato verze působí luxusněji a také mohutněji. Automobil je oproti běžným verzím zvýšený o 40 milimetrů.

Záď si ponechává odvážnější tvary, designéři zde použili složitou hru křivek, prolisů a prohnutých ploch.

Použité plasty jsou solidní, na polní cestě by tedy automobil neměl přijít k vážné úhoně. Na hrátky v terénu to ale samozřejmě není. Standardem jsou střešní ližiny.

Vnitřek je shodný s ostatními variantami, tvarově vychází z šedesátkové řady. Zbavil se kontroverzního rozmístění výdechů ventilace – nad panelem rádia najdeme obvyklé dva souměrné vedle sebe.

Malým rozdílem je pouze nápis Cross Country na palubní desce před spolujezdcem, to aby posádka náhodou nezapomněla, že nesedí v běžném V40, ale v „terénní“ verzi se zvýšeným podvozkem a oplastovanou karoserií.

Vpředu je V40 relativně prostorná, pomáhá jí i tenký středový tunel. Velká prosklená plocha navíc znamená nečekaně dobrý výhled, a to i přes zešikmené přední sloupky. Vzadu je místa také dostatek, prostor pro zadní pasažéry je ale proveden ve stylu BMW – ačkoliv ve skutečnosti není nijak omezen (vnitřní šířka 145 cm je dokonce nadstandard), malá okna a masivní zadní sloupky navozují lehce stísněný pocit.

Minimálně švédští zákazníci V40 Cross Country jistě ocení. Pokud si vůz najde hodně zájemců i na ostatních trzích, je jasné, že ostatní automobilky vyrukují s konkurentem tohoto Volva. Nechme se tak překvapit, zda třeba Audi v blízké době vyrukuje s A3 Sportback ve variantě Allroad...

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - Bubáq
30. 9. 2012 21:44
Velká chyba á la Volvo
V posledních 2 týdnech se objevilo v ČR několik testů V40. Ještě žádný "odborník" neuvedl, že tento model má u předních sedaček nezvykle krátká opěradla! Všichni jen opakují cosi o "tradičně vynikajících" sedačkách Volvo.... Přitom tahle chyba, kterou lze vypozorovat už u S/V 60, je opravdu pro Volvo nezvyklá a tím více otřesná. Nebo opravdu jsou tu potenciální kupci, kteří se smíří s "korejskými" opěradly za 700-1.100 T Kč? Ještě více se divím, že ani redaktoři A-CZ tuto chybu nekomentují, když už podávají "první živé dojmy". Přitom Volvo pyšně tuto chybu prezentuje v současné reklamní kampani v televizi- celkem dvakrát lze snadno krátká opěradla identifikovat, když v řidičove sedadle sedí řidič... Když jsem na tuto chybu v salonu přišel, přesunul jsem se do šedesátky - a ono to bylo stejné. Stejně špatně. A doplněno o nesprávně umístěnou opěrku hlavy, která jen stěží dosahuje doporučené výšky i u osob 180 cm vysokých. Sakra, kdy už se najde médium, které nebude jen slepě opakovat blbosti jiných novinářů, popř. které takovou chybu okomentuje?!
Avatar - Pekelná Micinka
30. 9. 2012 12:04
Re: V40 XC
:yes:
Avatar - Pekelná Micinka
30. 9. 2012 12:03
Re: V40 XC
Mě se líbí původní C30 i nová V40 (XC)
30. 9. 2012 10:07
Re: V40 XC
No FL C30 má blíže k V40, proto jsem ho vybral, jinak původní C30 je taky fajn ;-)
30. 9. 2012 08:44
Re: V40 XC
Znáš to, 100 lidí, 100 chutí ;-) Mě se nelíbí celý bachratý předek, obvzláště tvar předního nárazníku pod maskou chladiče, zbytek dobrý. Např FL předku C30 vypadá výrazně lépe než V40 :

[odkaz]
[odkaz]