Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V70 Cross Country - skvělé na všechny cesty (04/2001)

23. 4. 2001 • 04:26
24
Zobrazit náhledy (24)
Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70 Volvo V70
Volvo V70 s terénními úpravami Cross Country zastupuje u severské automobilky úspěšně se rozvíjející segment trhu luxusních kombi se zvýšenou průchodností mimo zpevněné cesty.

Kromě klasického kombi Volvo V70 je tento vůz možno porovnávat i s námi dříve testovanými Audi Allroad Quattro nebo Subaru Legacy Outback.

Od silničních verzí se Cross Country liší zvenku znatelně větší světlou výškou (+ 92 mm), mohutnými plastovými výplněmi podběhů a plastem chráněnou přední maskou. Pozornost upoutají také mohutná 16palcová litá kola, střešní lyžiny a nápis Cross Country na pátých dveřích.

Interiér se nijak neliší od běžného zástupce sedmdesátkové řady. Jediným rozdílem je vyšší posaz řidiče s ohledem na vyšší světlou výšku vozu. U vozu s předpokladem použití i mimo zpevněné cesty nás s ale překvapilo časté využití světlých materiálů - i na podlaze. Sedadla potažená hrubě obšitou kůží jsou velmi pohodlná, i když boční vedení pro jízdu v zatáčkách by mohlo být jistější. Stále nás také překvapovalo povrzávání levněji působících plastů na středovém tunelu a v zavazadlovém prostoru.

V testovaném voze jsme měli namontován i integrovaný GSM telefon s ovládáním na volantu. Ovládání čtyřmi tlačítky bylo velmi pohodlné, displej v levé části přístrojové desky zobrazoval i SMS zprávy. GSM jednotka ve voze ale není duální a pro síť Oskar je tedy například v Praze a Ostravě nepoužitelná. Jako další krok k bezpečnosti posádky a příspěvek k menšímu rozptylování řidiče jsme ale tento prvek výbavy velmi ocenili.

Zavazadlový prostor u Cross Country odděluje od posádky mříž, sklopná dozadu ke stropu. Nedostatek celé řady V70, tedy malý úhel vyklápění zadních dveří, u Cross Country zůstal. Lidem s postavou vysokou 180 cm tak nadále hrozí kolize s hranou těchto dveří.

Kromě zvýšení světlé výšky a dodatečné ochrany spodku vozu je největším rozdílem Cross Country oproti silničním verzím V70 samozřejmě pohon všech kol. Ten je u Volva řešen jako stálý, s viskózní spojkou, která umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu podle okamžitých adhezních podmínek. Zadní náprava pak má k dispozici ještě diferenciál s omezenou svorností a vše je doplněno protismykovým systémem TRACS.

Ačkoli je vůz nabízen i s manuální převodovkou, námi testovaný pětistupňový automat se zdál pro tuto kombinaci vozu a pohonu optimální volbou. Nízkotlaký přeplňovaný pětiválec o obsahu 2,4 litru s výkonem 147 kW ve spojení s automatem má dostatečné rezervy v točivém momentu (maximum 285 Nm/1800-5000 ot/min), ale vzhledem k charakteru a váze vozu od něj nelze čekat sprinterské výkony. Velmi svižné svezení je ale samozřejmostí a ani řazení automatiky nezpůsobuje velké rázy a probíhá bez většího zpoždění - manuální volba rychlostí "Geartronic" je však jen za příplatek 9000,- Kč. Rychlost kolem 180-200 km/h na dálnici není problém, za tento komfort je ale třeba zaplatit vysokou spotřebou - je ale pravda, že v celém testu jsme dosáhli relativně slušného průměru 11,6 l/100 km.

Jako doma je Cross Country na nezpevněných cestách, kde se stálý pohon čtyř kol projevuje jako záruka jistoty. Okamžitý kontakt s vozovkou prostřednictvím manuální převodovky je využitelný jen v opravdu mezních situacích - s ohledem na rozměry, váhu a využití vozu. I v městském provozu tedy můžeme doporučit spíše automat. V porovnání s již zmíněnými Audi Allroad Quattro nebo Subaru Legacy Outback obstojí Cross Country beze ztrát, je ale pravda, že u Němců i Japonců auto za milion a půl tolik v interiéru nevrže. Toto by měli konstruktéři Volva ještě vylepšit.

S automobilem této kategorie se sice nepočítá pro průjezdy rozbahněnými roklinami - bez přehánění však můžeme tvrdit, že tam, kde stačí světlá výška, Cross Country projede - a to není u některých luxusních "čtyřkolek" obvyklé. Podvozek Cross Country byl kupodivu vzhledem k charakteru vozu naladěn vcelku komfortně, ale přesto dokázal dobře snášet rychlé průjezdy zatáčkami

Volvo V70 Cross Country je automobilem pohodlným, což ale nesnižuje jeho průchodnost lehkým terénem. Tomu odpovídá i základní cena 1.580.000 Kč. Testovaný vůz stál díky příplatkové automatické převodovce a nadstandardní výbavě - 1.731.000,- Kč. V konkurenci vyniká Cross Country hlavně ergonomií interiéru, bezpečnostními prvky a bohatou základní výbavou.

Témata
Cena základní sestavy 1 580 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS a EBD, 2x přední airbag s dvoustupňovým plněním, boční hlavový airbag, boční airbagy, systém ochrany při bočním nárazu SIPS, systém ochrany při nárazu zezadu na předních sedačkách, ostřikovač zadního skla se stěračem, předpínače bezpečnostních pásů vpředu i vzadu s omezovačem tahu vpředu, klimatizace automatická, autorádio, integrovaný GSM telefon, ovládání audio na volantu, ráfky z lehké slitiny16", střešní lyžiny, el. ovl. okna, posilovač řízení, pylový filtr, dvouose nastavitelný volant, ocelová mříž oddělující zav. prostor, centrální zamykání s dálk. ovl. , dělené zadní opěradlo 40/20/40, tónovaná skla, kůží potažený volant Kč
Cena testované sestavy 1 731 000 Kč
Výbava testované sestavy základní + autorádio s CD měničem na 4 disky, 9x repro, externí zesilovač 4x50 W, Dolby Surround Pro Logic (+ 77.800,-), přední mlhovky (+ 9.000,-), tempomat (+ 5.000,-), palubní počítač (+ 8.000,-), systém pro uchycení nákupních tašek v zav. prostoru (+5.200,-), metalíza (+ 15.000,-), kořené čalounění sedadel (+31.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2435
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1800 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 11.5 / 11.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1641
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1666 / 554
Rozměr pneu: 215/65 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4733
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1562
d) rozvor (mm): 2763
e) rozchod vpředu (mm): 1611
f) rozchod vzadu (mm): 1548
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku