Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrcholné BMW XM se představuje v nové galerii, ukazuje zajímavé kombinace

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Americké zastoupení automobilky se pochlubilo bohatou galerií, která vznikla během mezinárodní prezentace ve Scottsdale.

Od představení BMW XM, vlajkového plug-in hybridního SUV modelu sportovní divize BMW M, uplynulo již pěkných pár měsíců. Ostatně premiéra proběhla konce září loňského roku, a začátkem prosince se automobilka pochlubila zahájením výroby, která probíhá tradičně v americkém Spartanburgu, kde se vyrábí většina SUV modelů značky.

Design vozu je přitom dodnes kontroverzním tématem, ačkoliv dělené světlomety lemující ještě výraznější ledvinky jsou u vrcholných modelů značky stále častější. Model XM však celkově sází na divoké tvary, které nemusí být každému po chuti. Je však možné, že po shlédnutí nové galerie, vytvořené během mezinárodní prezentace v americkém Scottsdale, někteří změní názor.

Video se připravuje ...

Automobilka zveřejnila celkem tři sady snímků, přičemž na každé vidíme trochu jinou kombinaci interiéru a exteriéru. Tmavě modré SUV se zlatými dekory a interiérem laděným v béžovo-hnědé kombinaci přitom nevypadá vůbec špatně. Nechybí mu sportovnost ani punc prémiového postavení.

Na další sadě vidíme černě lakovaný vůz, který má i černě laděný interiér. Kombinace může působit sportovně, nicméně kombinace bílého lakování s černým dekorem a červeným interiérem, kterou můžeme vidět ve třetí sadě, působí rozhodně zajímavěji. Klidně nám v komentářích dejte vědět, která konfigurace vás zaujala nejvíc.

Pro úplnost pak zopakujme, že vrcholné SUV z dílny BMW M měří 5110 milimetrů na délku, široké je 2005 mm a vysoké 1755 mm. Rozvor dosahuje 3105 milimetrů a zavazadelník nabídne 527 litrů až 1820 litrů po sklopení zadních sedadel. Pohotovostní hmotnost ale dosahuje závratných 2785 kilogramů. Podběhy standardně vyplňují 21palcová litá kola, dostupné jsou však i 22“ a 23“ disky.

Tím nejzajímavějším je ale bezpochyby pohonné ústrojí, jehož základem je modernizovaný 4,4litrový motor V8, naladěný v základu na 360 kW (489 k) a 650 Nm točivého momentu. Motor je součástí plug-in hybridního systému páté generace BMW eDrive, jehož elektromotor nabízí 145 kW (197 k) a 280 Nm točivého momentu.

Video se připravuje ...

Systémový výkon dosahuje 480 kW (653 k) a 800 Nm točivého momentu, díky čemuž vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Automobilka má ale v plánu i výkonnější variantu Label Red, která nabídne spalovací motor o výkonu až 430 kW (585 k). Kombinovaný výkon pohonného ústrojí pak vzroste až na 550 kW a 1000 Nm točivého momentu.

Dodejme, že elektromotor je napájen z baterie s využitelnou kapacitou 25,7 kWh, která umožňuje zdolat 82 až 88 kilometrů čistě na elektrickou energii. Maximální rychlost v elektrickém režimu je až 140 km/h, zatímco standardně vůz uhání až 250 km/h, respektive 270 km/h s volitelným paketem M Driver’s.

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Doporučujeme

25. 3. 2023 08:20
Re: Hmm, BMW XM...
A nová M5 vypadá úplně normálně
https://www.youtube.com/watch?…
řekl bych, že v těch každodenních řadách 1,2,3,5 se drží pěkně při zemi a žádné drama se nekoná
25. 3. 2023 08:19
Re: Když jsem si
Nová M5 vypadá úplně normálně
https://www.youtube.com/watch?…
24. 3. 2023 09:12
Re: Hmm, BMW XM...
zlaté pitchachinky jsou prostě pro čínský trh a kolotočáře, nemusíš si je tam dávat, stál jsem se čtyřkou shadowline vedle čtyřky s chromem a zíral jsem, jak takový "detail" dokáže auto totálně zprasit...
24. 3. 2023 09:10
Re: Hmm, BMW XM...
Souhlas, pokud bych byl nucen říct líbí/nelíbí, tak se mi XM líbí a konečně rozumím prvkům, které má i7 nebo facelift X7. Ten model je zamýšlen extravagantně a ten design plní svůj účel. Tady to jako celek má svůj styl. Jestli to stojí za ty peníze je otázkou, nevim jak to jezdí, tak nedokážu nic říct. Ale předky nové X7 a i7 se mi stále nelíbí.
24. 3. 2023 06:15
Re: Hmm, BMW XM...
Ledviny to ma poměrně malé, vzhledem k velikosti auta.
Mne je to buřt, SUV jdou mimo mě, ale vypadá to podstatně míň kontroverzně, než ta nová sedma.