Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf I GTI Group 4 'Pierburg
Volkswagen Golf I GTI Group 4 'Pierburg
Volkswagen Golf I GTI Group 4 'Pierburg
Volkswagen Golf I GTI Group 4 'Pierburg
11 Fotogalerie

VW a Autostadt vezou legendy na závod do vrchu. Bude už tento víkend

Lukáš Volšický

Letošní oslavy padesátin volkswagenů Golf a Scirocco proběhnou i na trati závodu do vrchu. Automobilka a Autostadt tam přivezou celkem čtyři historické soutěžáky.

Už o tomto víkendu v Německu startuje další ročník populárního závodu do vrchu International Edelweiß-Bergpreis Rossfeld Berchtesgaden. Volkswagen a Autostadt se proto spojují, aby společně oslavily letošní 50. výročí modelů Golf a Scirocco a společně přivezou na start letošní soutěže čtveřici historických závodních aut, která se proženou po alpských silnicích a nepochybně přitáhnou velkou pozornost diváků.

Volkswagen na letošní závod do vrchu přiveze dvojici závodních golfů – Golf I Group 4 „Pierburg“ a Golf II GTI Group A „World Champion“. Za volant obou vozů usedne profesionální závodník a testovací jezdec automobilky Benny Leuchter. Autostadt to doplní Sciroccem Group 2 týmu Oettinger a stařičkým broukem Rally Beetle 1302.

Volkswagen Golf I GTI Group 4 „Pierbourg“ dostal přezdívku po svém hlavním sponzorovi a s upraveným továrním motorem s osmiventilovou hlavou v roce 1980 zářil na rychlostních zkouškách rallye ve skupině 4. Tehdy s ním závodila posádka Per Eklund a Hans Sylvan. V následujícím roce si však kategorie pro další účast vyžádala modernější šestnáctiventilovou hlavu. V roce 2011 prošel celkovou renovací a dodnes se občasně účastní automobilových soutěží.

Video placeholder
Volkswagen Golf GTI • Volkswagen

Volkswagen Golf II GTI Group A „World Champion“ je jedním z nejúspěšnějších závodních vozů značky. Už během své první sezony v roce 1986 si připsal vítězství v úvodním ročníku mistrovství světa v rallye pro vozy skupiny A se švédsko-německou posádkou Kennethem Erikssonem a Peterem Diekmannem. V roce 2009 prošel renovací a od té doby jezdí na soutěže historických aut.

Volkswagen Scirocco Group 2 týmu Oettinger z kolekce Autostadtu je posledním originálním soutěžním autem značky z konce sedmdesátých let. Během této éry dominoval na závodních tratích v kategorii do 1,6 litru, a dokonce porážel i konkurenci od BMW nebo Mercedesu-Benz. Speciál zakládající na první generaci scirocca byl prvním volkswagenem úspěšným na závodních tratích.

Poslední klasikou na startu letošní soutěže je nenápadná raketa. Volkswagen Rally Beetle 1302 z roku 1970 disponuje čtyřválcovým boxerem o 139 koních a nezávislým zavěšením. Tenhle historický brouk je však mnohem rychlejší než vypadá, protože umí vyvinout maximální rychlost až 170 km/h.

Letošní ročník závodu do vrchu International Edelweiß-Bergpreis Rossfeld Berchtesgaden startuje už o tomto víkendu ve dnech 28. a 29. září 2024.