Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Passat Alltrack 2.0 TDI DSG – Das Allroad

29. 8. 2012 • 17:30
49
307
Zobrazit náhledy (49)
Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat
Přesně mezi Octavii Scout a Audi A4 Allroad vstoupil nový model: drsný Passat s přívlastkem Alltrack.

Co je stejně?

To nejdůležitější je cena. Alltrack stojí stejně jako obyčejný Passat Variant ve výbavě Highline. V případě motoru 2,0 TDI o výkonu 103 kW to znamená 804.900,- Kč, u silnějšího TDI se 125 kW, kde je standardem převodovka DSG, 906.900,- Kč. Jiné možnosti dieselového pohonu se u nás pro Alltrack nenabízí.

Za stejné peníze je i téměř stejná výbava. Alltracku chybí vyhřívání předních sedadel a čalounění kombinuje Alcantaru s látkou (Highline s kůží). Obojí lze samozřejmě doplnit ze seznamu příplatkové výbavy.

A nemění se ani délka a šířka karoserie. Díky zvýšení podvozku se ale o 2 mm zkrátil rozvor (na 2710 mm) a o 34 mm zvětšila výška (na 1550 mm). Nájezdové úhly většinu majitelů nejspíš nebudou zajímat, zvětšení zhruba o tři stupně na obou stranách ale může představovat v mnoha situacích mimo asfalt rozhodující výhodu.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

Co je jinak?

Tím jsme plynule přešli ke studiu rozdílů mezi Passatem Alltrack a Passatem Variant. Nelakované plasty nelze přehlédnout, ve spojení s červenou barvou dodávají Passatu švih, který běžným verzím tolik chybí. Hodnotným detailem jsou doplňky s povrchem matného kovu – eloxované střešní ližiny, kryty zrcátek a lišty na bočních dveřích.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
Vnitřní dekor vsadil také na hliníkovou optiku a neomylným znamením je nápis Alltrack před řadicí pákou. Barevný displej palubního počítače navíc zobrazí jméno auta při každém nastartování. A mimo speciální vzor čalounění je tu ještě jeden rozdíl: tlačítko Offroad, které v běžných Passatech (ani s pohonem 4x4) nenajdete. Aktivuje asistenty pro rozjezd do kopce a sjíždění kopců, k tomu i upraví ABS, ASR a elektronickou uzávěrku diferenciálu pro jízdu mimo zpevněný povrch.

Zkrácené převody spotřebě nesvědčí

Terénní verze Passatu zkouší dnes málo vídaný trik. V době neustálého prodlužování převodů má naopak kratší stálý převod než běžný Passat. Výsledek je předvídatelný – co svědčí dynamice, to není dobré pro spotřebu paliva.

Na dálnici dvoulitrové TDI točí vysokých 2700 min-1 a při konstantních 130 km/h nárokuje 8,3 l/100 km. Spotřeba paliva je ve všech režimech o zhruba litr větší než u Passatu Variant 2,0 TDI 4Motion, který jsme testovali zkraje roku. To samé lze říct o srovnání s Opelem Insignia BiTurbo 4x4, který sice nemá offroad paket, ale je o dva metráky těžší než Passat Alltrack.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

Tabulkově přitom terénní verze dosahuje stejné spotřeby jako Variant. Volkswagen ale za tímto účelem používá dva důležité triky: standardně montovaný start-stop a funkci nazvanou volnoběh. V automatickém režimu převodovka DSG vyřazuje na neutrál vždy, kdy není stisknutý žádný pedál.

Při jízdě ve městě to přináší reálnou úsporu, samozřejmě pokud jízdní styl nechává vyniknout výhodám plachtění. Kdykoliv se řidičova pravá noha dotkne plynového nebo brzdového pedálu, zařadí se rychlost. Stejný účinek má i ťuknutí do pádla pod volantem. Funkci lze vyřadit z provozu použitím sportovního nebo manuálního režimu řazení a také úplnou deaktivací v palubním počítači.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

Kombinace dvoulitrového TDI a šestistupňového DSG je obecně tou nejlepší dvouspojkovou volbou a Passat Alltrack na tom nic nemění. Při parkování ale u auta s tak velkými jízdními odpory není suverénní – drobné popojetí je sázkou do loterie, protože se převodovka snaží spojku spojit s co nejmenším prokluzem.

Top výbava dělá radost

Testovaný vůz dostal podstatnou část nabízené příplatkové výbavy – a to z části bezplatně v rámci akčního balíčku Business XXL. Bi-xenonové světlomety dodávají přídi hodnotný vzhled, hlavně ale skvěle fungují. Díky pohyblivým stínítkům totiž umožňují osvětlit pravou část vozovky dálkovým světlem, zatímco protijedoucí vozidlo na levé straně zůstává v oblasti tlumeného světla, které neoslňuje.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

Z bezpečnostních asistentů je nejužitečnější Side Assist, tedy hlídání mrtvého úhlu, které signalizuje nebezpečnou situaci oranžovou diodou na krytu zpětného zrcátka. Lane Assist udržující vozidlo v jízdním pruhu vyžaduje další příplatek, na rozbitých českých silnicích navíc nemusí každému vyhovovat.

Paket Business XXL přidává bezplatně ještě rádio s barevným displejem RCD 510, parkovací senzory vzadu i vpředu a parkovací kameru. Vzniká tak zdání kompletně vybaveného vozu, ale třeba takový tempomat musíte opět hledat mezi příplatkovou výbavou. Místo klasického za pět tisíc můžete mít za 29 tisíc adaptivní (včetně funkce City a nouzového brzdění), který je na dlouhých cestách užitečným pomocníkem.

Asi nejvíc ale oceňujeme další adaptivní vymoženost – tlumiče DCC. S nimi se sice snižuje světlá výška o 10 mm (tzn. zvýšení proti běžnému Passatu je jen dvoucentimetrové), dlouhé zdvihy tlumičů a schopnost měnit jejich charakteristiku jsou ale jednoznačným přínosem pro pohodlí. Díky nim je i na příplatkových 18palcových kolech Passat komfortním autem.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

Závěr

Nechme stranou úvahu, zda je milionová ceníková cena adekvátní. Podstatné je, že Alltrack vyjde na velmi podobné peníze jako Passat Variant – takovou nabídku terénního kombi zatím nikdo jiný nepředstavil.

Vlastně by Alltracku nebylo co vytknout, kdyby nebylo zkrácených převodů a s tím vysoké spotřeby na dálnici. A pak je tu ještě jeden problém: tři motory a každý jen s jednou převodovkou? To přece není nabídka hodná Volkswagenu.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

První cena vozu804.900,- Kč (Alltrack 2,0 TDI 103 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací906.900,- Kč (Alltrack 2,0 TDI 125 kW DSG)
Základní cena testovaného vozu906.900,- Kč (Alltrack 2,0 TDI 125 kW DSG)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.018.700,- Kč (Alltrack 2,0 TDI 125 kW DSG)

Plusy

  • Terénní paket značně zlepšuje design
  • Rozsah základní výbavy
  • Pokročilé asistenční systémy
  • Alltrack je za stejné peníze jako výbava Highline

Minusy

  • Omezená nabídka motorů
  • Krátké převody, vysoká spotřeba na dálnici
  • Tvrdé plasty na spodní části palubní desky
  • Příplatky i za některé „samozřejmosti“ (tempomat, el. sklopná zrcátka)

Témata
VW Passat Alltrack 2,0 TDI DSG
Cena základní sestavy 906 900 Kč
Výbava základní sestavy Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu, 5 tříbodových bezpečnostních pásů, vpředu s výškovým nastavením, předepínači a výstrahou při nezapnutí, elektronický stabilizační program ESP s komfortním brzdovým asistentem, ABS, EDS a ASR, automatické spuštění výstražných světel při plném nouzovém brzdění, dvě aktivní opěrky hlavy vpředu, 3 opěrky vzadu, „Isofix“, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, kontrolka signalizující nezavřené dveře a víko zavazadlového prostoru, automatická klimatizace „Climatic“, rádio „RCD 310“ s CD a MP3 přehrávačem, 4x 20 W, 8 reproduktorů, anténa v zadním okně, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dálkově ovládané odjištění víka zavazadlového prostoru a víčka nádrže, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, elektromechanická parkovací brzda, komfortní startování „Press & Drive“, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, 12V zásuvka vzadu a v zavazadlovém prostoru, přídavné elektrické vzduchové topení, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, litá kola 17“, plnohodnotné rezervní kolo z lehké slitiny, halogenové světlomety, směrová světla ve vnějších zpětných zrcátkách, komfortní sedadlo řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče nastavitelné s opěrkou bederní páteře, 3ramenný kožený volant výškově a podélně nastavitelný, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a držákem nápojů, zadní opěradla sklopná, středová loketní opěrka, středová loketní opěrka vzadu s odkládacím prostorem a 2 výsuvnými držáky nápojů, make-up zrcátka ve slunečních clonách, vnitřní osvětlení vpředu a vzadu se zpožďovačem a regulací jasu, dvě čtecí lampičky vpředu, dvě čtecí lampičky vzadu, textilní koberečky aj. Kč
Cena testované sestavy 1 018 700 Kč
Výbava testované sestavy Paket Business XXL (0,-): Bi-xenonové světlomety dynamicky reagující na směr jízdy s automatickou regulací sklonu a ostřikovači, koncová světla s LED technologií; multifunkční 3ramenný volant v kůži k ovládání palubního počítače, rádia a telefonu, hlavice řadicí páky v kůži; tempomat; rádio RCD 510 s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 W, 8 reproduktoru; zpětná kamera; parkovací systém "Parkpilot", zvuková signalizace odstupu směrem dopředu i dozadu, zobrazení situace na displeji rádia; asistent pro změnu jízdního pruhu "Side Assist"<br> ACC – automatická regulace odstupu od vpredu jedoucího vozu s funkcí Front Assist - zkrácení brzdné dráhy a varování při nebezpečném snížení odstupu, funkce zastavení vozu (pouze u vozu s DSG), funkce City – nouzové brzdění (do 30km/h), tempomat (28.900,-)<br> systém pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist" (13.000,-), adaptivní tlumiče DCC, výška snížená o 10 mm (25.800,-), kola z lehkých slitin R18 (12.300,-), hliníkový dekor (10.300,-), vyhřívání předních sedadel (7.200,-), zatmavená zadní skla s absorpcí světla 65 % (6.800,-), elektricky sklopná zpětná zrcátka (4.100,-) lak červená Tornado (3.400,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.2 / 5.8
Emise CO2: 152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 588 / 1716
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1725 / 500
Rozměr pneu: 225/45 R18
VW Passat Alltrack 2,0 TDI DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4771
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2710
e) rozchod vpředu (mm): 1553
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 1040
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - AnGeor
29. 10. 2012 14:38
takovou nabídku terénního kombi zatím nikdo jiný nepředstavi
vazne? terenni kombi? kdyz uz se bavime o terennim kombi, coz takhle zminit outback, ktery je za stejne penize? jooooo on to neni koncern, ze..... :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2012 09:28
Re: na oko pekne
Drahý velitel(i) mesta bugulmy - to spíš NEuvidíte... :-)
1. Já 4válcové 2litrové naftové ubožáčky za "grácii" rozhodně NE-považuji (Evropa upadá - a to BEZ "grácie" - i "autoMOTORově"
Snižování emisí a downsizing jsou sice "obecně" spíš "správně" - ale... (a na TOMhle se asi snad spíš SHODNEME, nebo? ;-)
2. Já NEřekla "že vím" - že "bych vědět chtěla" to NEpopírám.. :-)
(obzvláště u někoho kdo Rakousko považuje za "CHUDOU ČESKOU PERIFERII" ;-)
3. Ano (pochopitelně) mám české "předky" - nicméně "chudá česká periferie" a já (naštěstí) mnoho společného NEmám - a jak to tak "všechno naopak právě (většinou) bývá", tak uvědomění krize a úpadku přišlo DALEKO dříve do těch "vyspělých" krajin, než zrovna do česka... ;-)
4. Opravdu působím že jsem "nedodělala málem ani" GRUNDschule? ZAJÍMAVÉ :-)
No kdybych (úplnou náhodou) byla bývala měla i nějakou tu HOCHschule (třeba für Ökonomie) nedejbože snad i Universität a o obor se zajímala - tak bych vám byla bývala mohla říci ŽE:
"Tady se velmi pravděpodobně HLUBOCE mýlíte, a i když se Evropa jistě nakonec dostane se své momentální situace (mám občas pocit že to je snad HLAVNĚ "hra" za "užší" spojenectví/za fiskální unii apod.) zjistí že jí vlak ZASE o něco víc ujel"
...a že už NEmá šanci ho dohnat :-|
(což se ještě dlouho NEbude "týkat" určité "výše" postavené části evropanů, zbylého "davu" ale bohužel ano - tak jak "pohodově" se měli třeba v 80tých letech už se (bohužel DOST pravděpodobně - téměř jisto JISTĚ) mít nikdy NEbudou...
..což u určitých skupin bude vyvolávat VELKOU "nevoli" atd. atp. - ale to už na auto.cz opavdu NEpatří..
PS: A kéž by to (co píši) byly "poudačky"
13. 9. 2012 22:36
Re: na oko pekne
Drahá Kylie, tak si dejme malou lekci z logiky - uvidíme, jak daleko doklopýtáš. 1. Najdeš prosím v mém příspěvku jedinou pasáž, kde bych snad naznačoval, že Evropa neupadá? Já tam naopak jasně říkám, že Evropa upadá, ale že to zvládá s grácií - to je něco, co ty ani znát nebudeš. Takže tvoje první věta je zcela nesmyslně postavená - snažíš se mi dokázat, že Evropa opravdu upadá, dobýváš se ale do otevřených dveří. 2. O mých nárocích na auta nevíš nic, takže soudit nemůžeš. Privátně ti ale můžu prozradit, že dieselové osobní auto bych si opravdu nekoupil, zejména ne té tvojí značky. :-) 3. Vycházel jsem samozřejmě z předpokladu, že jsi minimálně z části českého původu. Neznám mnoho čistě germánských Rakušáků, kteří by cítili potřebu naučit se česky a chodit konverzovat na auto.cz - ty mě ale jistě vyvedeš z omylu a ukážeš, že z Česka vůbec, ale vůbec nepocházíš. 4. Kdyby ses v dějepise dostala dál než na ZŠ, kterou tu tak nadšeně doporučuješ, věděla bys možná, že pro Evropu je tohle už dávno stará vesta. Už prožila dobu, kdy se "ekonomické síly" (tvůj výraz) přesunuly pryč, tehdy do USA. Pro Evropu je vzestup Asie menším šokem než třeba pro USA. Ale to sem na auto.cz ani nepatří. Zanech prosím té své demagogie a netlač tak slepě ty své poudačky.
9. 9. 2012 20:55
Re: Zkrácený stálý převod
Tak Videnska je vypadovka z Brna na Viden, a byl jsme tam pod dojmem nasi diskuze jeste jednou...chovali se ke mne mile a s tema sedackama jsi Kylie mela pravdu, rozhodne nadprumer. S cenou kouzlili, komfortni vybava mne ohromila. Nakonec ale C5 neprosla. Prece jen slabsi design zadni casti verze kombi, urcita neduvera k nevyzkousenym systemum, i nutnost prekonat urcity odpor ( jediny Citroen ve firme) rozhodly.

K MT, kupovat auto za 800 + DPH a sjezdit kvuli toho Evropu? To vetsina lidi nebude ochotna podstoupit.
9. 9. 2012 20:53
Re: Zkrácený stálý převod
Tak o 20 mm si muzes nechat zvednout i standartni variant a nemeni ti prevody. A muzes ho mit standartne na 18". Faktem je, ze pry pak mas omezeny Vmax na 210.

Vyssi otacky jsou pro dalnicni provoz velmi spatnou zpravou, hluk, spotreba, unava ridice...proto to tak resim.
Libila se mi totiz univerzalita Alltracku pro mesto i dalnice.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku