Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Polo 1.0 TSI 81 kW DSG Style – Omlazený prcek toho umí dost

Ondřej Mára
Diskuze (54)

Modernizovaný VW Polo přijel na první seznámení v druhé nejvyšší výbavě a s druhou nejsilnější motorizací.

Design, interiér


Omlazený Volkswagen Polo, oficiálně představený již v dubnu tohoto roku, se tradičně v duchu svých předchůdců opět o kousek víc přiblížil modelu Golf, což je ostatně patrné již při prvním pohledu na testovaný kousek.

Ten totiž v rámci modernizace získal kromě přepracovaného nárazníku, který příď opticky rozšiřuje, také přepracované světlomety. Ty mají specifický světelný design, v rozích jsou nepatrně vykousnuté do nárazníku a nově nabízejí také LED Matrix technologii pro stínování okolního provozu.

Chytré světlomety, které poznáte podle osvětlené linky v masce, nesou tradiční označení IQ.LIGHT a v testované výbavě Style, druhé nejvyšší za R-Line, jsou součástí standardní výbavy. Pro některé jiné výbavy jsou ale dostupné i za příplatek 27.000 Kč. Nikoho pak nejspíš nepřekvapí, že podávají velmi solidní výkon jak v otázce svítivosti, tak i stínování.

Při pohledu z profilu zaujmou například příplatková 17“ litá kola Tortosa (+14.800 Kč), která nahrazují pro výbavu Style jinak standardní 15“ lité disky. Dobře navíc vyniká také zcela nový a bezpochyby elegantní metalický lak fialová Violet, za který si zákazníci připlácí 11.800 Kč.

Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG

Zádi nově dominují přepracované svítilny s diodovou technologií, které se více zařezávají do pátých dveří, jsou dělené a ve výbavě Style mají dynamické blinkry. V duchu doby se označení Polo posunulo pod znak VW, tedy doprostřed pátých dveří, a úpravou prošel také zadní nárazník, který má nové vykrojení kolem registrační značky a zdobí ho dvě odrazky.

Změny tedy nejsou zas tak extrémní, rozhodně ale malému Volkswagenu pomohly k citelně modernějšímu vzhledu. Jak už navíc bylo v minulosti nesčetněkrát zmíněno, s každou další modernizací se VW Polo snaží stále více přiblížit většímu Golfu. A je v tom stále úspěšnější.

Napůl cesty

Výrazná modernizace je pak cítit také z kabiny, která nově sází ve větší míře na displeje a dotykové ovládání. Ovšem nikoliv v takové míře jako zmíněný nový VW Golf. Vezměme to ale postupně.

Modernizovaný VW Polo již v základu nabídne 8“ digitální přístrojový štít Digital Cockpit, testovaný kousek ale dostal příplatkový systém Digital Cockpit Pro s 10,25“ obrazovkou (+7.400 Kč). Uprostřed palubní desky je pak standardně 8“ displej systému Ready2Discover, testovaný vůz ale nabídl ještě navigaci Discover Media (+13.200 Kč). Tento systém přitom proti jiným vozům značky nabízí alespoň dva jednoduché otočné ovladače, které doplňují čistě dotykové ovládání.

Pouze dotykový a bez jakékoliv zpětné vazby je ale nový panel automatické dvouzónové klimatizace, kopírující styl větších a novějších modelů značky. Ve srovnání s Golfem si ale Polo ponechalo například klasický otočný volič světlometů nebo klasickou páku voliče automatické převodovky, kterou lemuje prostor pro několik tlačítek.

Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG

S digitálním přístrojovým štítem i infotainmentem se přitom pracuje celkem pohodlně. Obě jednotky jsou svižné, mají jemné rozlišení a především reagují i relativně krátce po startu bez větších potíží. Dotykový panel klimatizace ale bohužel opět potvrdil, že až zbytečně rozptyluje pozornost řidiče.

Samotná palubní deska z měkčených plastů, výdechy ventilace, obložení dveří nebo rozložení ovládacích prvků – to vše zůstalo navzdory modernizaci původní. S ohledem na celkem solidní ergonomii, kvalitu materiálů i zpracování s tím ale nemám nejmenší problém.

Po stránce rozhraní můžeme zmínit přechod na USB-C konektory, podporu systému Apple CarPlay i Android Auto a u testovaného kousku nechybělo ani indukční nabíjení ve středové konzole (+4.800 Kč) nebo zpětná kamera (+6.100 Kč), doplňující ve výbavě Style standardní přední a zadní parkovací senzory Parkpilot. Multifunkční volant je sice nový, naštěstí si ale ponechal standardní tlačítka namísto kapacitních, která VW instaluje do vyšších modelů.

U volantu pak stojí za zmínku možnost ovládání asistenta řízení Travel Assist, známého z větších modelů, který je u modelu Polo novinkou a v rámci výbavy Style dokonce standardem. U všech modelů bez ohledu na výbavu navíc najdeme nový airbag mezi předními sedadly.

Z příplatkové výbavy, kterou posádka na cestách nejspíš ocení, můžeme zmínit například ještě paket Světla a výhled s dešťovým senzorem (+3.590) nebo přední vyhřívaná sedadla. Panoramatické střešní okno (+20.300 Kč) je pak příjemným doplňkem, který ani neubírá moc místa nad hlavami.

Obecně to však s místem není zas tak oslnivé. Je totiž potřeba si uvědomit, že například ve srovnání se Škodou Fabia je VW Polo nepatrně menším vozem. Při svých 183 cm jsem si tak sice stále dokázal vcelku normálně sednout sám za sebe, přesto jsem nostalgicky zavzpomínal právě na Fabii, kde bylo místa o ždibet víc.

Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG

Zavazadelník nabízí standardní objem 321 litrů, opěradla dělená 60:40, dvojité dno podlahy a po sklopení opěradel až 1125 litrů úložného prostoru. Opět bych sice mohl připomínat Fabii, nicméně ta už pomalu útočí i na vyšší segmenty, zatímco Polo spíš drží běžný standard ve své třídě.

Celkově na mě pak interiér nového VW Polo působil sice moderněji, přesto je na můj vkus možná až zbytečně strohý. Škoda sice u Fabie vsadila na tvrdé plasty, které navíc u testovaného kousku na pár místech zavrzaly, nakonec ale přesto udělala silnější dojem. To je však pouze můj subjektivní názor, objektivně vzato je kabina Pola kvalitní a funkční, což je nakonec nejdůležitější.

Motor, jízdní vlastnosti


Čekání na zátah

Modernizovaný Volkswagen Polo, tedy pokud nepočítáme model GTI, vstoupil do nabídky s několika tříválcovými benzínovými motorizacemi, které časem doplní čtyřválcová patnáctistovka. Testovaný kousek pak dostal v současnosti nejvýkonnější motorizaci 1.0 TSI 81 kW, která je dostupná výhradně v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Motor nabízí maximální výkon až při dosažení 5500 min-1, zatímco točivý moment 200 Nm je dostupný v rozmezí 2000 až 3000 min-1, což vlastně nejsou vůbec marné hodnoty, zvlášť při pohotovostní hmotnosti zhruba 1132 kilogramů. Celý zážitek ale poněkud kazila převodovka, která má na všechno dost času.

Navzdory evoluci, kterou vozy jako VW Polo nebo Škoda Fabia prošly, je vnímám především jako skvělá auta do města, kde potřebujete být mrštní a svižní. Samotná mrštnost přitom vozu problém nedělá, k čemuž se dostaneme za chvíli, ale se svižností je to o poznání horší.

Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG

Sedmistupňové DSG totiž v běžném jízdním režimu trápí poměrně dlouhé reakce na sešlápnutí plynového pedálu – a to jak při rozjezdu, tak při pružném zrychlení. Například křižovatky, kde se potřebujete dostat do těsné mezery, se tak stávají adrenalinovou hrou. I při plném sešlápnutí plynu je potřeba chvíli čekat, než se auto rozpohybuje a nabere tempo.

Dobře si přitom uvědomuji, že jsem si na neochotu ke zrychlování stěžoval také u Fabie 1.0 TSI 81 kW s manuální převodovkou, díky spojce má však řidič více možností, jak si s přenosem točivého momentu na kola pohrát.

Prodleva automatu je ale citelná i při pružném zrychlení, kdy si opět chvilku počkáte, než si auto všechno přebere, podřadí a zatáhne. Řešením ale mohou být buď pádla řazení pod volantem, která jsou standardem od druhého výbavového stupně Life, nebo přepnutí do sportovního režimu, v němž se reakce zlepší.

Obecně se ale nemohu zbavit dojmu, že téhle motorizaci nejvíc vyhovovala pohodová jízda bez zbytečného spěchu. Pak totiž převodovka řadí naprosto plynule, motor zbytečně nevytáčí ani nepodtáčí a vůz nabízí velmi pohodový cestovní komfort i solidní spotřebu. Na slibovaný kombinovaný průměr 5,5 l/100 km jsem sice nedosáhl, při klidné jízdě po městě a okreskách jsem se ale pohyboval zhruba na úrovni 6,5 l/100 km, při svižnějším tempu pak zhruba o litr výš. Sluší se přitom zdůraznit, že auto už bylo na zimních pneumatikách a teploty začaly citelně klesat.

Zkrátka tvrdší

Podvozek modernizovaného VW Polo na mě působil tvrdším dojmem, což nejspíš ještě umocňovaly příplatkové 17“ lité disky obuté do pneumatik s rozměrem 215/45. Při jízdě po kvalitních silnicích si sice auto nechalo dost líbit, působilo příjemně mrštně, hravě se proplétalo ulicemi i utaženějšími zatáčkami a jeho karoserie zůstávala stabilní, na horších úsecích ale auto začalo působit až nepříjemně tvrdě, nemluvě o občasných pazvucích od kol.

Samotná kabina je přitom odhlučněná velmi dobře a na kvalitní silnici vás nebude obtěžovat hluk ani ve vyšších rychlostech. Ostatně díky systém Travel Assist je navíc Polo připravené usnadnit vám i výpravy na velké vzdálenosti, což je u podobně velkého vozu jen dalším z mnoha znamení, jak velkou cestu vozy v tomto segmentu za poslední roky urazily a kde všude mohou najít uplatnění.

Závěr


Závěr

Omlazený VW Polo působí moderněji zvenčí i uvnitř, zejména v kabině ale nešel s modernizací tak daleko, což osobně považuji za štěstí. Jeho výbava, ať už od úplného základu či testované verze Style, je pak skutečně působivá a člověk si hned dokáže představit celou řadu situací, v nichž může Polo najít uplatnění. Navzdory velikosti jde totiž o skutečně velmi vyspělý vůz.

Na závěr se pak nabízí tradiční otázka - kolik za tuhle srandu zaplatíte? Když Volkswagen zveřejnil v červnu první český ceník, Polo začínalo od částky 346.900 Kč. V říjnu pak vyšel nový ceník, který posunul cenu základního modelu Polo s motorizací 1.0 MPI na částku od 360.900 Kč. Naše druhá nejvyšší výbava Style s vrcholným tříválcem 1.0 TSI 7DSG už ale začíná na částce 555.900 Kč, kterou však příplatková výbava nakonec vyšponovala až na 655.700 Kč. A to už je na malé auto nemalá cena.

Nejlevnější verze modelu 360.900 Kč (Polo, 1.0 MPI 59 kW, 5st man.)
Základ s testovaným motorem 481.900 Kč (Life 1.0 TSI 81 kW, 7DSG)
Testovaný vůz bez příplatků 555.900 Kč (Style 1.0 TSI 81 kW, 7DSG)
Testovaný vůz s výbavou 655.700 Kč (Style 1.0 TSI 81 kW, 7DSG)

Plusy

  • Svěží vzhled
  • Bohatá základní výbava
  • Moderní technologie
  • Slušná spotřeba
  • Ovladatelnost

Minusy

  • Ceny
  • Důraz na dotykové ovládání
  • 17“ kola ubírají komfortu
  • Prodleva automatu  
Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (54)

Doporučujeme

Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG Style
Cena základní sestavy 555 900 Kč
Výbava základní sestavy Adaptivní tempomat, Automatická klimatizace Climatronic, Bederní opěrky vpředu, čelní sklo tepelně izolující, Dekor Deep Iron Grey, Digitální radiopřijímač DAB+, ESP, Stop/Start, ISOFIX, Lane Assist, LED zadní světla s dynamickými směrovkami, Longlife režim, Multifunkční volant v kůži, Parkovací senzory PArkpilot, potahy sedadel látkou Tracks 2, Příprava We Connect a We Connect Plus, vertikálně a horizontálně nastavitelný sloupek řízení, světlomety IQ.LIGHT LED Matrix, Tire mobility set, Travel Assist vč. ACC, 2x USB-C vpředu, vnější sklopná zrcátka, asymetricky sklopné zadní opěradlo, atd. Kč
Cena testované sestavy 655 700 Kč
Výbava testované sestavy Fialová Violet metalíza (11.800 Kč), 17“ kola z lehké slitiny Tortosa (14.800 Kč), Panoramatické střešní okno (20.300 Kč), Vyhřívání předních sedadel (7.200 Kč), Keyless Advanced (8.200 Kč), Zatmavená zadní boční skla (4.800 Kč), Digital Cockpit Pro (7.400 Kč), indukční nabíjení (2.700 Kč), Zpětná kamera (6.100 Kč), Navigace Discover Media (13.200 Kč), Paket světla a výhled (3.300 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.5
Emise CO2: 126
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 351 / 1125
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1132 / 528
Rozměr pneu: 215/45 R17
Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG Style
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4053
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2552
e) rozchod vpředu (mm): 1499
f) rozchod vzadu (mm): 1483
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1148
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - white label
19. 12. 2021 14:19
Re: polo nebo rio
Napsat místo "AAA" - "3xA", to sis to zrovna moc nezjednodušil... :-! :-)
17. 12. 2021 09:23
Re: polo nebo rio
Ja som pred pár rokmi pozeral v Áčkach niekoľko áut, a klamali o všetkých, až sa tak prášilo. Takýmto súdruhom sa potom ťažko niečo verí.
Avatar - speedfred
16. 12. 2021 23:12
Re: polo nebo rio
Tak prečo nie?
Ja som napríklad predal 5-ročné Galaxy do 3xA. Bol som prvý majiteľ a o auto som sa staral , takže to nebol fakt žiadny stočený vrak.
Áčka dali najlepšiu cenu a v aute sa ani nevŕtali.
Avatar - Jenik3
16. 12. 2021 22:36
Re: polo nebo rio
Namisto VW Poli se podivam na jiné značky.
Avatar - Emel
16. 12. 2021 21:22
Re: polo nebo rio
To máš asi prašť jako uhoď, ne?