Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo 1,2 TSI (66 kW) R-Line – Políček konkurenci

30. 4. 2012 • 03:13
50
273
Zobrazit náhledy (50)
Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo
Loňský podzim přinesl v ceníku Volkswagenu dvě novinky: slabší verzi motoru 1,2 TSI a sportovní paket R-Line. Vyzkoušeli jsme obě najednou.

Když víte, že vyrábíte špičkový produkt, není potřeba hnát se za převratnými změnami. Přesně tento přístup je cítit ze vztahu Volkswagenu k Polu. Aby ale ve Wolfsburgu neusnuli na vavřínech, udržují přitažlivost Pola průběžnými inovacemi.

A tak se loni ke konci roku představily dvě novinky. Místo obvyklého faceliftu přišel VW po dvou a půl letech na trhu s novou verzí motoru 1,2 TSI. A pro ty, kdo by nebyli spokojeni se standardním vzhledem Pola, je určen nový paket R-Line.

Úprava se závodním logem Volkswagenu má dva stupně. Základem je exteriérový paket za 30 tisíc, který vzhled povýší na úroveň Pola GTI. Rozdíly jsou jen v detailech: R-Line nemá voštinovou masku chladiče, má jiné nástavce prahů a jednoduchou koncovku výfuku. Navíc litá kola nejsou v  GTI designu Denver, ale v univerzálním Mallory, který VW nabízí pro pakety R-Line napříč modely od Pola po Touareg.

vw testy malevozy vw testy malevozy
 

Druhý stupeň se jmenuje R-Line Plus a za 18 tisíc korun přidává sportovní volant R-Line s perforovanou kůží, hliníkové pedály, černé čalounění stropu a hlavně sportovní sedadla čalouněná dvoubarevnou kombinací látky Kyalami a mikrovlákna San Remo.

Interiér s těmito úpravami prokouknul, Polo má ale většinu předností už tzv. v základu. Věcný a přitom elegantní design palubní desky je dokonalou ukázkou toho, jak může vypadat konzervativně laděný a přesto vizuálně přitažlivý vnitřek malého auta.

vw testy malevozy vw testy malevozy
 

Přiblížení vzhledu Polu GTI je sympatickou novinkou. Příplatek celkem 47 tisíc korun sice představuje řádově 15 % ceny auta, a tak ho můžeme označit za určitou rozmařilost, na druhou stranu cenový rozdíl mezi GTI a standardními specifikacemi Pola je ještě větší.

Tento test ale nepředstavuje pouze nové možnosti výbavy pro Polo. Další novinkou, vlastně mnohem důležitější, je nová evoluce wolfsburského downsizingu. Aktuální Polo bylo prvním modelem, který dostal motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW. Poté ale žezlo inovátora převzala Fabia: Volkswagen zůstával u výkonu 63 kW věrný atmosférické čtrnáctistovce, zatímco mladoboleslavský hatchback dostal při faceliftu stejně silnou základní verzí 1,2 TSI.

vw testy malevozy vw testy malevozy
 

Dnes je na českém trhu agregát 1,4 MPI základní motorizaci pro Polo. Do mezery mezi něj a silnější 1,2 TSI se vklínila nová varianta dvanáctistovky s výkonem 66 kW. Ve srovnání s Fabií ale nejde ale jen o rozdíl 3 kW, Polo se může pochlubit znatelně jiným naladěním.

Dosud jsme testovali VW Polo ve verzích:

Motor s 63 kW, jak jsme ho poznali ve Fabii nebo i  Audi A1 Sportback, má osekanou charakteristiku. Už od nízkých otáček je velmi lineární a ve vyšších otáčkách mu chybí elán. Tyto vlastnosti mají dát zákazníkovi argumenty pro volbu 77 kW verze.

U novinky už to neplatí. Pocitově je motor v Polu silnější než ve Fabii a svým chováním má o dost blíž silnějšímu dvojčeti. Lepší reakce na plynový pedál, plynulejší nástup točivého momentu a určitá gradace ve středním pásmu otáček znamenají, že se Polo zdá silnější a subjektivně nijak nezaostává za vrcholnou dvanáctistovkou.

vw testy malevozy vw testy malevozy
 

Nový motor se ale stále musí spolehnout na pětistupňovou manuální převodovku. Ta dostala v souladu s aktuálními trendy velmi těžké zpřevodování. Díky zátahu motoru v nízkých otáčkách ale nevadí, že při 50 km/h točí motor na třetí rychlostní stupeň necelých 2000 min -1.

Radikálně klesly i otáčky na nejvyšší převodový stupeň. Při 100 km/h točí motor pouhých 2400 min -1 a vystačí s 5,6 l/100 km, ve 130 km/h vzrostou otáčky na 3000 min -1 a průměrná spotřeba na 7,6 l/100 km.

Faktem je, že spotřeba při ustálené rychlosti se ve srovnání s motorem 1,4 MPI – navzdory delším převodům a technice downsizingu – nezměnila, na druhou stranu i při plném využívání možností motoru nepřekračuje 8 až 9 litrů. A na dvanáctistovku dokáže 1,2 TSI nabídnout opravdu dobré svezení.

vw testy malevozy vw testy malevozy
 

Co ještě umí Polo nabídnout? Design za tři roky vůbec nezastaral. Líbí se mužům i ženám, je konzervativní a přitom má sportovní švih. Nejlepší cesta jak udržet vzhled Pola stále ve formě? Neměnit nic!

K tomu se přidává přesné řízení s rychlými reakcemi a vyvážená charakteristika podvozku. Ten je s 16palcovými koly o něco tužší, precizní odladění ale dokáže předcházet odskakování a jakýmkoliv jiným náznakům nervozity. I na rozbité cestě si zachovává konzistentní vlastnosti a umožňuje přesné vedení. Komfort tlumení trpí jen na městské dlažbě, naopak příčné nerovnosti Polo nijak nepotrápí.

vw testy malevozy vw testy malevozy
 

Přestože se za poslední roky objevilo v segmentu malých vozů několik ambiciózních konkurentů, Polo si stále udržuje svůj náskok. Je precizně vyladěným produktem, špičkovým Volkswagenem, autem, které by bez váhání mohlo nabízet i BMW.

První cena vozu 239.900,- Kč (1,4 63 kW Trendline)
První cena vozu s testovanou motorizací 249.900,- Kč (1,2 TSI 66 kW Trendline)
Základní cena testovaného vozu 267.500,- Kč (1,2 TSI 66 kW Comfortline)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 368.100,- Kč (1,2 TSI 66 kW Comfortline)

Plusy

  • Atraktivní vyvážený design
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Přesné řazení a řízení
  • Vynikající jízdní vlastnosti (mix komfortu a stability)

Minusy

  • Skutečná spotřeba vyšší než udávaná
  • Málo místa vzadu u kolen
  • Nízko položená řadicí páka

Související články

Témata
VW Polo 1,2 TSI (66 kW) R-Line
Cena základní sestavy 267 500 Kč
Výbava základní sestavy ESP včetně ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, čelní airbagy řidiče a spolujezdce - u spolujezdce s možností deaktivace, boční airbagy vpředu s ochranou hlavy a hrudníku, 5 tříbodových bezpečnostních pásů – vpředu s výškovým nastavením a předepínači, 5 operek hlavy, Isofix - příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, výstražný trojúhelník, rádio "RCD 210" s CD-MP3 přehrávačem, 2 x 20 W, 4 reproduktory vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná - u řidiče asférické, multifunkční ukazatel a kontrola poklesu tlaku v pneumatikách, asistent pro rozjezd do kopce, posilovač řízení elektrohydraulický, automatický spínač hlavních světlometů - trvalé svícení, elektronický imobilizér, komfortní blikání (3x na jedno stisknutí), stěrač zadního skla s intervalovým spínačem, sdružený ukazatel s počítadlem kilometru celkovým, denním a s otáčkoměrem, ukazatel servisních intervalu, akustická signalizace při nevypnutí světel, akustická a světelná signalizace při nezapnutí bezpečnostních pásu, 4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 185/60 R 15, lepicí souprava místo rezervního kola, halogenové světlomety, vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a nárazníky v barvě vozu, černá maska chladiče s chromovanou lištou, pozinkovaná karoserie, třídveřové provedení, přední sedadla výškově nastavitelná, zásuvky pod sedadly, odkládací kapsy na zadní straně, potahy sedadel v látce s designem "Fonzie", usnadnění nástupu "Easy entry" u třídveřového vozu, zadní třímístné sedadlo a opěradlo asymetricky dělené a sklopné, dvojitá podlaha zavazadlového prostoru, tříramenný volant výškově a podélně nastavitelný, make-up zrcátka ve slunečních clonách s osvětlením, stropní madla se silikonovou brzdou, bílé podsvětlení ukazatelů - regulovatelné, červené noční osvětlení tlačítek, vnitřní osvětlení se zpožďovačem a spínačem ve všech dveřích, dvě čtecí lampičky vpředu, jedna vzadu, nekuřácké provedení, dva držáky nápojů vpředu, zavazadlový prostor s krytem, osvětlením a 12V zásuvkou, některé prvky interiéru v matném chromu, přístrojová deska z měkčeného plastu Kč
Cena testované sestavy 368 100 Kč
Výbava testované sestavy Automatická klimatizace "climatronic", přihrádka spolujezdce s možností chlazení, 5 dveří s el. ovládáním oken vzadu (26.900,-), rádio RCD 510 s CD-MP3 měničem na 6 CD, 4 x 20 W, 6 reproduktorů, barevný dotykový displej, zdířka AUX-IN (6.200,-), vstup MEDIA-IN v přihrádce u spolujezdce k připojení externích zdrojů: flash-pamětí nebo MP3 přehrávačů s USB konektorem, obsluha přes display radia nebo navigace, podporuje formáty MP3, WMA, OGG Vorbis a AAC (3.500,-), zvýhodněný paket: Tempomat a Parkpilot se zvukovou signalizací odstupu směrem dozadu (9.600,-), Paket R-Line exterieur: 4 kola z lehké slitiny "mallory" 7 J x 16 s pojistkou proti krádeži, pneumatiky 215/45 R16, ocelové rezervní kolo 6 J x 15 (omezená maximální rychlost při jeho použití), chomovaná koncovka výfuku, spoiler na zádi v barvě vozu, maska chladiče černě lakovaná s logem R-Line, rozšířené podběhy v barvě vozu, mlhové světlomety se statickým odbočovacím světlem (30.000,-), Paket R-Line Plus: strop interiéru, sloupky a sluneční clony černé, nástupní lišty s nápisem R-Line, pedály s alu-vzhledem, sportovní 3ramenný volant v kůži s logem R-Line, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, potahy sedadel látkové, vzor "kyalami", okrajové části sedáku v mikrovlákně "San Remo" s ozdobnými šedivými švy (17.700,-), textilní koberečky vpředu i vzadu (3.200,-), červený lak Flash (3.500,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.4 / 5.1
Emise CO2: 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 952
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1102 / 1580
Rozměr pneu: 215/45 R16
VW Polo 1,2 TSI (66 kW) R-Line
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3970
b) šířka (mm): 1682
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2470
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1456
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
5. 5. 2012 23:16
Re: Spotreba
Clio 1.2 TCe (76 kW) ve 130 točí taky 3000. Před rokem a něco tam začali dávat převodovku s delšími kvalty. Spotřeba ve 130 je o poznání lepší než byla s předchozí převodovkou.
Avatar - v3jc3
5. 5. 2012 19:29
Re: Spotreba
můj 2.0 benzín při 130 cca 4000 rpm a spotřeba 7,3l >:D Swift Sport stojí stejně a bude nesrovnatelně lepší. Kterej blbec si koupí tohle?
5. 5. 2012 15:15
Re: Spotreba
Já bych řekl, že s 1.2 TSI se dá při klidné jízdě jezdit se znatelně nižší spotřebou jak u atmo 1.6ky od Fordu a to i v případě Golfu.
Na druhou stranu souhlasím, že ta spotřeba z testu kdovíjak zázračně nepůsobí, ale nemyslím, že novináři auto šetří... osobně nemám problém jezdit s nižšími spotřebami jak novináři a co se jim zdá jako ideální podvozek je u mě zbytečně tvrdé auto. Ale je třeba brát v potaz, že jsou zde i řidiči, kteří to mají obráceně :-)
4. 5. 2012 08:31
Re: Spotreba
Škoda Fabia Combi 2.0 85 kW, kód motoru AZL, v optimální kondici (135 tkm), verze bez střešních lyžin, šířka pneu 195.
Snažil jsem se vítr, sklon dálnice i nepřesnost tachometru eliminovat a samozřejmě jet co nejdelší úsek konstatní rychlostí. A s optimálně zahřátým motorem. Průměrnou spotřebu palubáku se snažím kontrolovat dlouhodobým sledováním dotankovaného paliva. Ale ruku do ohně za to samozřejmě dát nemůžu.
Ano, vidím tu tabulku, ale všechno jsou to auta s větší čelní plochou, širšímu pneumatikami a výkonějším motorem (akorát ten Prius je tam nějak "mimo").
A podívejte se na nejnověhší test, Passat CC s motorem 1.8 žere při 130 km/h taky míň než to Polo 1.2 TSI.

3. 5. 2012 23:03
Re: Spotreba
Nevím co máš za auto (velikost) ani jaký má výkon (ono údaj "dvoulitr" moc neřekne) ani jak je staré, a hlavně není jasné jak jsi to měřil. Každopádně 7.5 při 130kmh u benzinoveho dvoulitru je takovy klasický urban legend (typicky se snazis drzet 130, ale vlivem provozu zpomalujes a real je prumerna rychlost tak 110-115kmh). Jen pro info par realne zmerenych spotreb [odkaz] , ne spotřeba stylem kouknu na PP pri 130kmh kdy to zkresluje x-promennych (vitr, sklon cesty, chyba PP...).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku