Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo GTI: Prý bude lepší než Golf GTI

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 6. 11. 2017
18
35
Zobrazit náhledy (18)
Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi Volkswagen Polo GTi
Volkswagen ukázal nové vydání malého pola GTI. Se 197koňovým dvoulitrem půjde o nejvýkonnější polo všech dob. A mělo by být také zábavnější než současný Golf GTI. Alespoň tak to u Volkswagenu slibují.

Rychlé polo se poprvé objevilo ve druhé generaci. Coby G40 poháněné motorem s originálním spirálovým dmychadlem. Následně tento agregát dostalo i třetí vydání. V roce 1998 vystřídala kompresor točivá 1.6 16V s výkonem 88, později 92 kW. Následovala verze s kontroverzním motorem 1.4 TSI twincharger, spojeným výhradně s dvouspojkovou samočinnou převodovkou. Tu nahradila varianta s motorem 1.8 TSI, s nímž se opět vrátila manuální převodovka. Nyní je na startu zcela nová generace tohoto modelu.

Vyberte si převodovku

Nová doba si žádá nové přístupy. Proto bude v připravovaném Polu GTI ve spojení s motorem 2.0 TSI standardem šestistupňová samočinná dvouspojková převodovka DSG. Proč ne sedmistupňová? Pravděpodobně z důvodu vrcholu točivého momentu 320 N.m při 1500 až 6000 otáčkách. Tak to alespoň uvádějí předběžné informace. A taková porce je pro sedmistupňové DQ200 příliš velká. Ano, VW má k dispozici i robustnější dvouspojkové „sedmikvalty“. Kromě starší skříně DQ500 je to především nová DQ381, dobře známá z Atecy, nového Tiguanu či Škody Kodiaq. Tu však polo GTI nedostane. Zda z čistě marketingových důvodů, nebo prostě proto, že se bedle motoru mezi podběhy jednoduše nevejde, zůstává otázkou. Výkon vrcholí hodnotou 147 kW, což je o 6 kW více než u předchůdce.

Od roku 2018 má být k dispozici rovněž šestistupňový manuál. Proč není v sérii? Na to má VW odpověď. „Bylo to velice obtížné rozhodování, zda zvolit jako standard manuální skříň, nebo dát přednost automatu. Nakonec rozhodly preference trhu a také lepší jízdní výkony s DSG,“ říká k celé věci Ralf Kölling, ředitel divize malých vozů u Volkswagenu.

Mimo jiné dále slibuje, že nové Polo GTI přinese více agility a radosti z jízdy, také zásluhou kratšího rozvoru náprav, než jaký má větší Golf GTI. Ten je dle názoru Köllinga orientován více na silnice dálničního typu, případně vozovky první třídy s táhlými rychlými zatáčkami. K lepším jízdním vlastnostem má Polu GTI pomoci rovněž upravený podvozek, byť žádné extra změny třeba v podobě jiných náprav samozřejmě nečekejte. Světlá výška se použitím sportovního odpružení snížila o 15 mm, průměr stabilizátoru přední nápravy je nyní 21 mm a dále nebude chybět ani zjednodušená verze adaptivního odpružení. U ní si řidič může vybrat mezi režimy Normal a Sport. Přední brzdy dostanou ventilované kotouče o průměru 320 mm, vzadu postačí plné o rozměru 270 mm. K lepší dynamice v porovnání s předchůdcem má přispět také o 28 procent tužší karoserie v krutu. V ohybu výrobce tento údaj neuvádí. Auto bude jezdit na 17palcových kolech s pneumatikami 215/44 ZR17. Za příplatek budou k dispozici osmnáctky 215/40. Standardem má být systém XDS.

Kabina ve stylu

Staré dobré modely GTI od VW bude připomínat kabina se sportovními sedadly s potahem v typicky kostkovaném vzoru. Chybět nemají sportovní hliníkové pedály či dnes už takřka povinný volant se zploštělým věncem dole. Zajímavostí jsou „budíky“ tvořené TFT displejem. Kdy se nové polo objeví v České republice, zatím není známo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Chyby v clanku
| 8. 11. 2017
Pan redaktor by mohol po upozorneniach od diskuterov konecne opravit hp na PS + tu trapnu chybu s 44% profilom...
Avatar - white label
Prima volba
| 7. 11. 2017
Tu vpředu nafouklou kapotu má i G7, zřejmě důsledek povinné ochrany chodců, ale asi by šla udělat i tak (opticky) lépe.
Tak snad raději koupit
| 7. 11. 2017
Je fakt, že jsem ho naživo ještě neviděl, ale zítra jdu na testovačku Tourana, tak se na něj taky mrknu ;-)

Na fotkách mi přijde obtlousté a nevýrazné...
Prima volba
| 7. 11. 2017
Tak pokud odhlédnem od toho otřesného interiéru s červenými obklady (na přiložených fotkách), tak to auto vypadá velmi slibně. Je ovšem pravda, že (stejně jako nová Ibiza) je nové Polo z některých úhlů pohledu podivně nafouklé (příď). Každopádně nechápu, že raději nezačali s pořádnou manuální převodovkou, ale aspoň že bude k dispozici později. A proti Golfu GTI je zásadní výhodou nejen nižší hmotnost a větší agilita, ale také pořádná mechanická parkovací brzda! :-) :yes:
Ach tie kone...
| 7. 11. 2017
Přesně tak. Když koně, tak jen jako doplněk (řekněme v závorce), aby si to staromilci nemuseli přepočítávat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku