Další průlom v rychlosti nabíjení? ITT Cannon HPC slibuje dojezd 96 km do 5 minut
Společnost ITT Cannon představila extrémně výkonnou kapalinou-chlazenou nabíječku HPC, která je schopna nabíjet výkonem až 500 kW.
Společnost ITT Cannon představila na nedávném veletrhu eMove360°v Mnichově svou extrémně výkonnou kapalinou-chlazenou nabíječku High Power Charging (HPC), která se chlubí přelomovou technologií i působivými parametry.
Elektromobilům je totiž schopná nabídnout proud až 500 A při napětí 1.000 V, což ve výsledku znamená nabíjecí výkon až 500 kW. Nabíječka HPC je navíc připravena s konektory CCS1 i CCS2, což slibuje možnost uplatnění na evropském i severoamerickém trhu.
„Společnost ITT Cannon je prověřeným a důvěryhodným inovátorem v řešeních pro nabíjení elektromobilů již téměř celé desetiletí, kdy dosáhla řady úspěchů ve výkonu, globálním dosahu a využitelnosti. Vodou chlazená nabíječka ITT Cannon High Power Charging nabízí nabíjení střídavým proudem až 500 A při 1.000V, díky čemuž může nabídnout dojezd 60 mil (cca 96,6 km) za 3 až 5 minut,“ cituje společnost web InsideEV’s.
Významnou novinkou celého systému je nevodivá chladicí kapalina, která je vedena nabíjecím kabelem až ke konektorům a významně tak pomáhá s rozptýlením tepla. I při extrémním nabíjecím výkonu by se tak průměrná teplota měla stále pohybovat v průměru okolo 50 °C.
V současnosti nejvýkonnější rychlonabíjecí stanici v Evropě provozuje ve Španělsku společnost Repsol, která nabízí až 400 kW. Většina veřejných rychlonabíjecích stanice přitom poskytuje výkon v rozpětí 150 až 350 kW, který ale stále dokáže využít jen minimum současných elektromobilů.
Dokonce ani nové elektrické Porsche Taycan, které původně lákalo na podporu nabíjení při výkonu až 350 kW, zatím není schopné naplno využít takový potenciál. V prvních letech by se mělo nabíjet při maximálním výkonu 250 kW a až později se počítá se zpřístupněním maximální rychlosti nabíjení při 350 kW.