VW spustil výrobu baterií pro elektromobily ve vlastním závodě. Vznikne tím 1000 pracovních míst
Automobilka Volkswagen se do elektromobility pustila ve velkém. Svůj klíčový model už ve Frankfurtu ukázala, teď se může soustředit na další výzvu – výrobu baterií.
Po emisním skandálu dieselgate se značka Volkswagen zavázala k neskromným plánům v oblasti elektromobility. V roce 2016 ukázala na pařížském výstavišti první koncept ID., vůz velikosti Golfu od počátku vyvíjený jako elektromobil. O tři roky později už tu máme sériové auto ID.3, které se co nevidět objeví na cestách. Rodina konceptů ID. se navíc rozrostla o nové členy, ze kterých vzniknou další a další produkční auta na elektřinu.
S novým modelem na trhu se teď Volkswagen chce postarat také o další aspekty elektromobility. Neslíbil totiž jen to, že bude chrlit jeden elektromobil za druhým, ale avizoval, že obstará produkci akumulátorů a pomůže s budováním infrastruktury.
A teď se něco nového děje právě kolem baterek. Továrna v německém Salzgitteru totiž oficiálně odstartovala výrobu baterií na pilotní lince. Na tomto místě chce VW v roce 2024 otevřít vlastní gigafactory na akumulátory, se kterými vypomůže švédská společnost Northvolt. Až výroba naběhne ve velkém, vznikne tu zhruba 1000 nových pracovních míst.
„Spojení vývoje, testování a pilotní výroby baterií v Salzgitteru představuje další milník v komplexní elektrické ofenzivně skupiny Volkswagen,“ říká v oficiálním prohlášení Stefan Sommer, výkonný ředitel VW zodpovědný za veřejné zakázky. „Shromážděním know-how na tomto místě chceme podpořit naše aktivity ve vývoji bateriových článků, abychom je co nejrychleji rozvíjeli a převedli do sériové výroby.“
Northvolt má slušně našlápnuto k tomu, aby se stal světovým lídrem mezi dodavateli akumulátorů. Firma teď ve Švédsku připravuje výstavbu největší továrny na baterie v Evropě, kde kromě jiného tvoří i akumulátory pro BMW.