Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW spustil výrobu baterií pro elektromobily ve vlastním závodě. Vznikne tím 1000 pracovních míst

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 9. 2019
69
43
Zobrazit náhledy (69)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Automobilka Volkswagen se do elektromobility pustila ve velkém. Svůj klíčový model už ve Frankfurtu ukázala, teď se může soustředit na další výzvu – výrobu baterií.

Po emisním skandálu dieselgate se značka Volkswagen zavázala k neskromným plánům v oblasti elektromobility. V roce 2016 ukázala na pařížském výstavišti první koncept ID., vůz velikosti Golfu od počátku vyvíjený jako elektromobil. O tři roky později už tu máme sériové auto ID.3, které se co nevidět objeví na cestách. Rodina konceptů ID. se navíc rozrostla o nové členy, ze kterých vzniknou další a další produkční auta na elektřinu.

S novým modelem na trhu se teď Volkswagen chce postarat také o další aspekty elektromobility. Neslíbil totiž jen to, že bude chrlit jeden elektromobil za druhým, ale avizoval, že obstará produkci akumulátorů a pomůže s budováním infrastruktury.

A teď se něco nového děje právě kolem baterek. Továrna v německém Salzgitteru totiž oficiálně odstartovala výrobu baterií na pilotní lince. Na tomto místě chce VW v roce 2024 otevřít vlastní gigafactory na akumulátory, se kterými vypomůže švédská společnost Northvolt. Až výroba naběhne ve velkém, vznikne tu zhruba 1000 nových pracovních míst.

 „Spojení vývoje, testování a pilotní výroby baterií v Salzgitteru představuje další milník v komplexní elektrické ofenzivně skupiny Volkswagen,“ říká v oficiálním prohlášení Stefan Sommer, výkonný ředitel VW zodpovědný za veřejné zakázky. „Shromážděním know-how na tomto místě chceme podpořit naše aktivity ve vývoji bateriových článků, abychom je co nejrychleji rozvíjeli a převedli do sériové výroby.“

Northvolt má slušně našlápnuto k tomu, aby se stal světovým lídrem mezi dodavateli akumulátorů. Firma teď ve Švédsku připravuje výstavbu největší továrny na baterie v Evropě, kde kromě jiného tvoří i akumulátory pro BMW.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fdb
| 25. 9. 2019
Tak zrovna teď VW uvedlo auto s cenou 30000€ což je výrazně pod milion s udávaným dojezdem přes 300km. Ano, možná to budereálně jen 280km (je několik km rozhodujících?), ale ten posun za posledních 10 let je značný.
A když se podíváme třeba na Nissan Leaf tak tem je ten generační posun v dojezdu jasný.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fdb
| 25. 9. 2019
Nic se nezařídí masovou produkcí. Myslíš, že ho bude Kongo potažmo spíš Čína pro celej svět prodávat levně? Poptávka raketově roste, takže cena bude spíš růst než klesat. Tady je o tom něco informací.

https://oenergetice.cz/…eckou-21-stoleti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fdb
| 25. 9. 2019
A Hendly mlčí... ale příští generace bude za půlku :yes:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fdb
| 25. 9. 2019
Ono se to zařídí s masovou produkcí ... e-auta budou levná, až se jich bude prodávat desítky milionů ročně, jen je jaksi potřeba nastartovat alespoň ty miliony. O to se Evropa razantně snaží už ani ne tolik dotacemi, jako restrikcemi. Na dotace budou pomalu docházet zdroje. A kobalt - to je přece maličkost, začneme ho těžit z mořské vody - řekl by echt ekologista.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fdb
| 25. 9. 2019
300 km reálně znamená 500 km dle WLTP - to splňují jen auta od min. 1 mega.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku