VW T-Roc R je další hot-SUV. Má ostřejší výraz a notuje si s Golfem R i Cuprou Ateca
Tak tak jsme si pořádně osahali Cupru Ateca, první vlaštovku nově vzniklé sportovní značky Cupra, a už tu máme další ostrý sportovně-užitkový vůz. A sportovní odvětví Seatu nezmiňujeme náhodou, Cupra Ateca a čerstvě odhalený VW T-Roc R totiž sdílí shodnou techniku.
T-Roc R poznáte už na první pohled díky větším otvorům v předním nárazníku či difuzoru vzadu. Sportovní verze se vyznačuje čtveřicí koncovek výfuku a ve srovnání s běžným T-Rocem je tento posazen o 20 mm blíže k zemi. Ve standardu dostává „erko“ osmnáctipalcová kola. Že T-Roc umí barevně sladit detaily v interiéru s vnějším lakováním už víme, v případě představeného vozu jde o matně modrou, kterou najdeme na přístrojové desce, výplních dveří i středové konzole.
Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI (řada EA888) s výkonem 221 kW (rovných 300 koní) a 400 newtonmetry točivého momentu. V tomto ohledu jde tedy o shodné parametry, jakými se chlubí i zmiňovaná Cupra Ateca. A to není jediné, díky čemu k sobě mají oba vozy blízko. Také T-Roc R má totiž ve standardu čtyřkolku (typu Haldex) a sedmistupňovou samočinnou převodovkou.
O hot-SUV se stále více hovoří jako o nastupujícím segmentu za tradiční hot-hatche. A minimálně v přímce se spolu mohou bez problému rovnat. Vždyť T-Roc R je na stovce za 4,9 sekundy a může pelášit maximální rychlostí 250 km/h.
Příslibem sportovnějšího jízdního projevu je kromě snížené světlé výšky také vypínatelná stabilizace (stejně jako u Cupry Ateca). Akustiku vozu zase půjde zvýraznit příplatkovou položkou v podobě titanového výfuku Akrapovič, s jehož projevem jsme se seznámili už při testu Golfu R.
T-Rocu se od představení v roce 2017 prodalo již přes 200.000 kusů a rozšíření nabídky má prodeje pochopitelně ještě zvýšit. Kromě ostré verze pracuje Volkswagen také na SUV-kabrioletu, jenž se v daném segmentu stane unikátem.
VW T-Roc R bude jednou z novinek automobilky na stánku ženevského výstaviště. To se pro novináře otevírá už 5. března. Redakce Auto.cz bude na místě již v době nultého dne, takže se můžete těšit na přísun nejčerstvějších informací přímo z místa dění.