Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW T-Roc R je další hot-SUV. Má ostřejší výraz a notuje si s Golfem R i Cuprou Ateca

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 25. 2. 2019 • 20:22
28
20
Zobrazit náhledy (28)
Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R
Po maskovaném vábení ze Severní smyčky se Volkswagen T-Roc R odhaluje kompletně. Má 300 koní, čtyřkolku a stovku zvládá pod pět sekund.

Tak tak jsme si pořádně osahali Cupru Ateca, první vlaštovku nově vzniklé sportovní značky Cupra, a už tu máme další ostrý sportovně-užitkový vůz. A sportovní odvětví Seatu nezmiňujeme náhodou, Cupra Ateca a čerstvě odhalený VW T-Roc R totiž sdílí shodnou techniku.

T-Roc R poznáte už na první pohled díky větším otvorům v předním nárazníku či difuzoru vzadu. Sportovní verze se vyznačuje čtveřicí koncovek výfuku a ve srovnání s běžným T-Rocem je tento posazen o 20 mm blíže k zemi. Ve standardu dostává „erko“ osmnáctipalcová kola. Že T-Roc umí barevně sladit detaily v interiéru s vnějším lakováním už víme, v případě představeného vozu jde o matně modrou, kterou najdeme na přístrojové desce, výplních dveří i středové konzole.

Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI (řada EA888) s výkonem 221 kW (rovných 300 koní) a 400 newtonmetry točivého momentu. V tomto ohledu jde tedy o shodné parametry, jakými se chlubí i zmiňovaná Cupra Ateca. A to není jediné, díky čemu k sobě mají oba vozy blízko. Také T-Roc R má totiž ve standardu čtyřkolku (typu Haldex) a sedmistupňovou samočinnou převodovkou.

O hot-SUV se stále více hovoří jako o nastupujícím segmentu za tradiční hot-hatche. A minimálně v přímce se spolu mohou bez problému rovnat. Vždyť T-Roc R je na stovce za 4,9 sekundy a může pelášit maximální rychlostí 250 km/h.

Příslibem sportovnějšího jízdního projevu je kromě snížené světlé výšky také vypínatelná stabilizace (stejně jako u Cupry Ateca). Akustiku vozu zase půjde zvýraznit příplatkovou položkou v podobě titanového výfuku Akrapovič, s jehož projevem jsme se seznámili už při testu Golfu R.

T-Rocu se od představení v roce 2017 prodalo již přes 200.000 kusů a rozšíření nabídky má prodeje pochopitelně ještě zvýšit. Kromě ostré verze pracuje Volkswagen také na SUV-kabrioletu, jenž se v daném segmentu stane unikátem.

VW T-Roc R bude jednou z novinek automobilky na stánku ženevského výstaviště. To se pro novináře otevírá už 5. března. Redakce Auto.cz bude na místě již v době nultého dne, takže se můžete těšit na přísun nejčerstvějších informací přímo z místa dění.

Související články

Témata

Autosalon Ženeva 2020

Seznam premiér  Zájezdy  Historie  Renault Mégane 2020  Seat Leon  Škoda Kamiq Scoutline  Toyota Yaris 

Jubilejní 90. ročník autosalonu Ženeva se koná mezi 2. březnem a 15. březnem 2020. V pondělí 2. března odpoledne bude na výstavišti Palexpo vyhlášeno evropské Auto roku 2020 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají novinářské dny, pro veřejnost je otevřeno od čtvrtka 5. března.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
26. 2. 2019 18:17
Re: klíček v zapalování
Někdo ocení, že nemusí mít v autě něco, co nechce. ;-) Naopak dnes není snadné sehnat např. auto s lepší technikou a motorem, nepřeplácané výbavou.
Avatar - _Karel_
25. 2. 2019 21:42
Re: Nic
Jó, to nevím. Já moc nevěřím ani Atece Cupře. T-Roc vidím jako pěkný autíčko pro manželku, ale ta nepotřebuje 300k. Pořád si nějak říkám, že kdo si může dovolit "prcka" jako je Ateca nebo T-Roc za +1mil., může už sáhnout po prémii. Prodeje ukáží.
Avatar - _Karel_
25. 2. 2019 21:39
Re: Nic
Jo, s tím T-Crosem máš pravdu. Ale zdá se, že T-Rocu se docela daří, tak to asi zákazníci zkousávají.
Avatar - white label
25. 2. 2019 20:56
Re: Nic
Myslíš, že někdo z automobilek podobně řeší, jak vypadá ten, kdo z jejich produktů obvykle vylézá?
Golf je (zatím stále) jednička v Evropě, celosvětově je aktuálně nejprodávanějším modelem VW - překvapení - Tiguan!
Do značné míry je to i tím, že Golf nemá verzi sedan (resp. verze sedan se jmenuje Jetta), ale i tak byl doteď celosvětově nejprodávanějším VW modelem Golf a určitě není náhodou, že ho "sesadilo" právě SUV.
25. 2. 2019 20:44
Re: Nic
Tak musím ti dát za pravdu, že tihle “sportovní” kříženci jsou v kurzu... svět se zbláznil, ikdyž většinou z toho vyleze malej obtloustlej chlap nebo blondýna >:D :yes:

Automobilkám generují větší zisk, to je jasný, ale Golf je pořád prodejní jednička ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku