Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW T-Roc R je další hot-SUV. Má ostřejší výraz a notuje si s Golfem R i Cuprou Ateca

Stanislav Kolman
Diskuze (20)
Po maskovaném vábení ze Severní smyčky se Volkswagen T-Roc R odhaluje kompletně. Má 300 koní, čtyřkolku a stovku zvládá pod pět sekund.

Tak tak jsme si pořádně osahali Cupru Ateca, první vlaštovku nově vzniklé sportovní značky Cupra, a už tu máme další ostrý sportovně-užitkový vůz. A sportovní odvětví Seatu nezmiňujeme náhodou, Cupra Ateca a čerstvě odhalený VW T-Roc R totiž sdílí shodnou techniku.

T-Roc R poznáte už na první pohled díky větším otvorům v předním nárazníku či difuzoru vzadu. Sportovní verze se vyznačuje čtveřicí koncovek výfuku a ve srovnání s běžným T-Rocem je tento posazen o 20 mm blíže k zemi. Ve standardu dostává „erko“ osmnáctipalcová kola. Že T-Roc umí barevně sladit detaily v interiéru s vnějším lakováním už víme, v případě představeného vozu jde o matně modrou, kterou najdeme na přístrojové desce, výplních dveří i středové konzole.

Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI (řada EA888) s výkonem 221 kW (rovných 300 koní) a 400 newtonmetry točivého momentu. V tomto ohledu jde tedy o shodné parametry, jakými se chlubí i zmiňovaná Cupra Ateca. A to není jediné, díky čemu k sobě mají oba vozy blízko. Také T-Roc R má totiž ve standardu čtyřkolku (typu Haldex) a sedmistupňovou samočinnou převodovkou.

O hot-SUV se stále více hovoří jako o nastupujícím segmentu za tradiční hot-hatche. A minimálně v přímce se spolu mohou bez problému rovnat. Vždyť T-Roc R je na stovce za 4,9 sekundy a může pelášit maximální rychlostí 250 km/h.

Příslibem sportovnějšího jízdního projevu je kromě snížené světlé výšky také vypínatelná stabilizace (stejně jako u Cupry Ateca). Akustiku vozu zase půjde zvýraznit příplatkovou položkou v podobě titanového výfuku Akrapovič, s jehož projevem jsme se seznámili už při testu Golfu R.

T-Rocu se od představení v roce 2017 prodalo již přes 200.000 kusů a rozšíření nabídky má prodeje pochopitelně ještě zvýšit. Kromě ostré verze pracuje Volkswagen také na SUV-kabrioletu, jenž se v daném segmentu stane unikátem.

VW T-Roc R bude jednou z novinek automobilky na stánku ženevského výstaviště. To se pro novináře otevírá už 5. března. Redakce Auto.cz bude na místě již v době nultého dne, takže se můžete těšit na přísun nejčerstvějších informací přímo z místa dění.

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

26. 2. 2019 18:17
Re: klíček v zapalování
Někdo ocení, že nemusí mít v autě něco, co nechce. ;-) Naopak dnes není snadné sehnat např. auto s lepší technikou a motorem, nepřeplácané výbavou.
Avatar - _Karel_
25. 2. 2019 21:42
Re: Nic
Jó, to nevím. Já moc nevěřím ani Atece Cupře. T-Roc vidím jako pěkný autíčko pro manželku, ale ta nepotřebuje 300k. Pořád si nějak říkám, že kdo si může dovolit "prcka" jako je Ateca nebo T-Roc za +1mil., může už sáhnout po prémii. Prodeje ukáží.
Avatar - _Karel_
25. 2. 2019 21:39
Re: Nic
Jo, s tím T-Crosem máš pravdu. Ale zdá se, že T-Rocu se docela daří, tak to asi zákazníci zkousávají.
Avatar - white label
25. 2. 2019 20:56
Re: Nic
Myslíš, že někdo z automobilek podobně řeší, jak vypadá ten, kdo z jejich produktů obvykle vylézá?
Golf je (zatím stále) jednička v Evropě, celosvětově je aktuálně nejprodávanějším modelem VW - překvapení - Tiguan!
Do značné míry je to i tím, že Golf nemá verzi sedan (resp. verze sedan se jmenuje Jetta), ale i tak byl doteď celosvětově nejprodávanějším VW modelem Golf a určitě není náhodou, že ho "sesadilo" právě SUV.
25. 2. 2019 20:44
Re: Nic
Tak musím ti dát za pravdu, že tihle “sportovní” kříženci jsou v kurzu... svět se zbláznil, ikdyž většinou z toho vyleze malej obtloustlej chlap nebo blondýna >:D :yes:

Automobilkám generují větší zisk, to je jasný, ale Golf je pořád prodejní jednička ;-)