Vybíráme ojeté kupé-kabrio s pevnou střechou: Pod nebem i plechem
V zimě komfort uzavřeného kupé, v létě radost z jízdy s nebem nad hlavou. Zcela protichůdné požadavky dokázala nejlépe splnit pevná skládací střecha. Jako první ji v masovějším měřítku uvedl Mercedes-Benz SLK (R170) v roce 1996. Ačkoliv ji postupně představila řada automobilek, o největší její rozšíření se postaral Peugeot.
Od devadesátých let do předminulé dekády zažívaly renesanci otevřené vozy. Jejich společným jmenovatelem se mnohde stala pevná skládací střecha. Její princip byl sice patentován už ve 20. letech 20. století v USA, avšak k masivnímu nasazení došlo až po více než tři čtvrtě století. Netrvalo dlouho a po Mercedesu SLK a Peugeotech 206 CC a 307 CC uvedly obdobné řešení i další automobilky. Setkat se tak můžeme třeba s Fordem Focus CC, Opelem Astra Twin Top či menší tigrou. A dále také s VW Eos nebo Renaultem Mégane CC. Pevnou střechou nepohrdlo ani BMW, které ji nabídlo v trojce E93 nebo v druhé generaci Z4. Mercedes ji zopakoval také u roadsteru SL (R230).
Pevnou skládací střechu ale může mít také legendární Mazda MX-5 v generaci NC coby Roadster coupe. Dnes už se moc nepoužívá, částečně také proto, že automobilky přestaly velkosériová otevřená auta nabízet. A pokud už je v portfoliu mají, většina z nich se vrátila k plátnu. Sice nezajistí tepelný a akustický komfort pevné střechy, jenže ve všem ostatním převládají výhody, zejména pokud je ovládané manuálně.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!