Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzácný americký muscle car se nikomu nelíbil. Proč se jeden z 2326 Rebelů neprodal?

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Jeden z nejvzácnějších muscle carů ze zlaté éry se objevil na prodej, ale bohužel o něj nikdo neprojevil dostatečný zájem. Zjistěte, co je na AMC Rebel „The Machine“ v charakteristickém zbarvení špatně. To totiž mohlo ovlivnit výsledek aukce.

Svět se doslova zbláznil do investičních klasických aut, ale ne všechny mají velký potenciál. Dokonalou ukázkou je málo známý americký muscle car AMC Rebel „The Machine“, který se letos v září objevil na americkém inzertním serveru Bring a Trailer. Jeden z nejvzácnějších bouráků z nejslavnější éry „osmiválcových svalovců“ se nakonec neprodal, protože nikdo neprojevil zájem dostatkem zelených bankovek.

AMC Rebel „The Machine“ (česky „stroj“) se začal vyrábět až v posledním roce existence normálního modelu Rebel. Americká společnost American Motors Corporation jej vyráběla v letech 1967 až 1970 a s blížícím se koncem produkce se rozhodla vstoupit do světa populárních osmiválcových sporťáků s levnou výkonnou variantou odcházejícího modelu. The Machine měl konkurovat úspěšným vozům jako Ford Mustang nebo Chevrolet Camaro.

V AMC jej vybavili benzinovým 6,4litrovým vidlicovým osmiválcem AMC s jedním čtyřkomorovým karburátorem Motorcraft o 254 kW (345 koních) a 583 newtonmetrech. Nejvýkonnější motor z dílen AMC v normálním produkčním modelu byl spojen s čtyřstupňovou manuální převodovkou s kultovní pistolovou rukojetí. A to nejzajímavější je, že v jediném roce produkce vzniklo jen 2326 kusů.

Video se připravuje ...

Jeden z nich se nedávno objevil na prodej, ale nakonec nenašel nový domov. S velkou pravděpodobností výsledek aukce ovlivnila i skutečnost, že sice je ve svém legendárním zbarvení, ale bohužel není originální. Patriotická bílá-červeno-modrá kombinace je pro The Machine charakteristická, ale tento konkrétní vůz opustil výrobní linku v oranžovém odstínu Bittersweet. I když je sice jedním z mála vyrobených vozů, sběratelé prostě chtějí úplnou originalitu.

Maximální příhoz v aukci se nakonec vyšplhal na „pouhých“ 795 tisíc korun, takže se vůz v aukci s „rezervou“ neprodal. To nás inspiruje k nápadu, abychom se vás zeptali, jak je autenticita veteránů důležitá pro vás? Máte raději originální stav podle výrobní specifikace, nebo vám stačí, když jsou v zachovalém stavu a dobře vypadají? Napište nám do diskuze.

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
17. 10. 2023 08:57
Re: Což o to, ...
tyhle otáčkoměry nebo případně dlaší budíky venku na kapotě mělo víc aut v USA.
Avatar - lyon667
16. 10. 2023 15:05
Re: Originalita
Je to tak. A zrovna amíci se s renovacemi moc nepářou a udělají to tak, jak je zrovna napadne. Tady v Evropě se renovace dělají o dost poctivěji.
Avatar - mariov8
16. 10. 2023 08:29
Originalita
Ano, sběratelé a i veteránisté chtějí originalitu.

Jak se i tady současný majitel přesvědčil, i přes náročnou zjevně kvalitní renovaci, bylo nedodržení původní konfigurace/barvy drahou chybou.
15. 10. 2023 20:35
Re: Což o to, ...
Nuž čo - ďalší zo stáda Crazy Horses ;-)
15. 10. 2023 14:11
Což o to, ...
...stav toho auta je výstavní (evidentně prošlo důkladnou kompletní renovací), ale co je to platné, když je ošklivé jak noc? :-O Vypadá prostě, jako by si ho navrhoval a stavěl doma na koleně nějaký zručný amatér... :-(
P.S. Otáčkoměr integrovaný do zvýšené kapoty (takže na něj řidič civí skrze čelní sklo), to je tedy neuvěřitelná úchylárna. Asi na něj ale moc vidět nebylo, když má to auto další otáčkoměr přidaný na sloupek řízení... :-)