Wuling Victory dokazuje, že MPV pořád mohou žít. Dorazí čínská novinka i do Evropy?
Čínská automobilka Wuling chystá mezinárodní expanzi. Mezi modely uvedenými i mimo Čínu by mělo patřit také nově představené velké MPV Victory.
Wuling je čínská automobilka, která vedle vlastních děl provozuje také společný podnik s firmou SAIC a koncernem General Motors. A právě tento joint venture začíná na čínském trhu prodávat nové velké MPV Wuling Victory, které dokazuje, že velkoprostorová auta mají v Číně pořád v oblibě. Pro našince je pak Victory zajímavé v tom, že bychom ho v budoucnu mohli vídat i v Evropě.
Čínský podnik totiž aktuálně pracuje na nové generaci svých automobilů, s nimiž chce expandovat i na mezinárodním poli. Vstup do Evropě sice nebyl při odhalení této strategie potvrzen, zákulisní zprávy ale naznačují, že právě starý kontinent má být mezi prvními trhy, kde se novinek Wulingu dočkáme. Prodávat by se tu přitom mělo právě i MPV Wuling Victory, a to počínaje rokem 2022.
Představená novinka přitom dokazuje, že MPV mají pořád smysl, ba co víc, že i praktické „krabice“ mohou vypadat zajímavě. Victory totiž opravdu zaujme svým vzezřením, vpředu dává na odiv obrovskou masku chladiče zdobenou novým logem výrobce, doplněnou o nízké světlomety protažené do boků karoserie. Obdobně tvarovaná světla se pak objevují rovněž vzadu.
Z hlediska velikosti pak Victory odpovídá evropským „velkým“ MPV typu Fordu Galaxy. Na délku totiž měří 4.875 mm. Šířka mimochodem činí 1.880 mm a výška rovných 1.700 mm. Rozvor má pak hodnotu 2.800 mm, což je mimochodem o 50 mm méně než v případě zmíněného Galaxy.
Wuling Victory se přitom prezentuje spíše jako luxusní zboží. V základu totiž nabízí šestimístnou konfiguraci sedadel, místo v Evropě obvyklé sedmimístné. Za příplatek navíc můžete dostat čtyřmístnou kabinu s „kapitánskými“ sedačkami v druhé řadě, které je možné posouvat v podélném směru v rozsahu 56 centimetrů. Wuling navíc nabízí objednání jemného koženého čalounění a slibuje perfektní zvukovou izolaci pro minimální hluk uvnitř. Specialitou přizpůsobenou dnešní době je pak vzduchový filtr PM2.5, který filtruje i ty nejmenší částečky, údajně vytvoří uvnitř prostředí, jako byste měli respirátor úrovně N95.
O pohon se pak stará přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 1,5 litru, naladěný na 108 kW. Nabízený je buď s šestistupňovým manuálem nebo s variátorovou převodovkou CVT s osmi předvolenými stupni.
Přestože Wuling ještě nepotvrdil, zda s Victory skutečně vstoupí na evropské trhy, šanci by na starém kontinentu mohl mít. Už jen proto, že se tradiční výrobci od klasických velkoprostorových aut odklánějí. Vždyť právě Ford Galaxy stejně jako Ford S-Max mají do budoucna skončit, respektive být nahrazeny crossover. Již brzy čeká konec prodeje také Seat Alhambra, stejně jako bratrský Volkswagen Sharan. A nejistou budoucnost má rovněž Renault Espace.