Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wuling Victory dokazuje, že MPV pořád mohou žít. Dorazí čínská novinka i do Evropy?

David Bureš David Bureš 3. 11. 2020 • 10:03
21
10
Zobrazit náhledy (21)
Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory Wuling Victory

Čínská automobilka Wuling chystá mezinárodní expanzi. Mezi modely uvedenými i mimo Čínu by mělo patřit také nově představené velké MPV Victory.

Wuling je čínská automobilka, která vedle vlastních děl provozuje také společný podnik s firmou SAIC a koncernem General Motors. A právě tento joint venture začíná na čínském trhu prodávat nové velké MPV Wuling Victory, které dokazuje, že velkoprostorová auta mají v Číně pořád v oblibě. Pro našince je pak Victory zajímavé v tom, že bychom ho v budoucnu mohli vídat i v Evropě.

Čínský podnik totiž aktuálně pracuje na nové generaci svých automobilů, s nimiž chce expandovat i na mezinárodním poli. Vstup do Evropě sice nebyl při odhalení této strategie potvrzen, zákulisní zprávy ale naznačují, že právě starý kontinent má být mezi prvními trhy, kde se novinek Wulingu dočkáme. Prodávat by se tu přitom mělo právě i MPV Wuling Victory, a to počínaje rokem 2022.

Představená novinka přitom dokazuje, že MPV mají pořád smysl, ba co víc, že i praktické „krabice“ mohou vypadat zajímavě. Victory totiž opravdu zaujme svým vzezřením, vpředu dává na odiv obrovskou masku chladiče zdobenou novým logem výrobce, doplněnou o nízké světlomety protažené do boků karoserie. Obdobně tvarovaná světla se pak objevují rovněž vzadu.

Z hlediska velikosti pak Victory odpovídá evropským „velkým“ MPV typu Fordu Galaxy. Na délku totiž měří 4.875 mm. Šířka mimochodem činí 1.880 mm a výška rovných 1.700 mm. Rozvor má pak hodnotu 2.800 mm, což je mimochodem o 50 mm méně než v případě zmíněného Galaxy.

Wuling Victory se přitom prezentuje spíše jako luxusní zboží. V základu totiž nabízí šestimístnou konfiguraci sedadel, místo v Evropě obvyklé sedmimístné. Za příplatek navíc můžete dostat čtyřmístnou kabinu s „kapitánskými“ sedačkami v druhé řadě, které je možné posouvat v podélném směru v rozsahu 56 centimetrů. Wuling navíc nabízí objednání jemného koženého čalounění a slibuje perfektní zvukovou izolaci pro minimální hluk uvnitř. Specialitou přizpůsobenou dnešní době je pak vzduchový filtr PM2.5, který filtruje i ty nejmenší částečky, údajně vytvoří uvnitř prostředí, jako byste měli respirátor úrovně N95.

O pohon se pak stará přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 1,5 litru, naladěný na 108 kW. Nabízený je buď s šestistupňovým manuálem nebo s variátorovou převodovkou CVT s osmi předvolenými stupni.

Přestože Wuling ještě nepotvrdil, zda s Victory skutečně vstoupí na evropské trhy, šanci by na starém kontinentu mohl mít. Už jen proto, že se tradiční výrobci od klasických velkoprostorových aut odklánějí. Vždyť právě Ford Galaxy stejně jako Ford S-Max mají do budoucna skončit, respektive být nahrazeny crossover. Již brzy čeká konec prodeje také Seat Alhambra, stejně jako bratrský Volkswagen Sharan. A nejistou budoucnost má rovněž Renault Espace.

Související články

Témata
4. 11. 2020 08:35
Re: Našlápnuto mají dobře,
V Číně taky mají platy a baterky jim z nebe nepadají, k tomu clo a DPH. Třeba Zoe je čistě čínské auto a levné není. I kdyby měl Rencek marži navíc k té čínské třeba bombastických 30 %, tak podobné plastikové pidiauto bude stát v základu a s akční cenou přes půl mega. A to se bavíme o hnusně zpracovaném autu s 15" ocelovými koly, bez parkovací kamery/senzorů, manuální zadní okna, bez metalízy,...
4. 11. 2020 08:00
Re: Našlápnuto mají dobře,
Ty si iný iluzionista :-[]
Žiadny elektromobil na európskej úrovni nebude stáť 200 tisíc - ani z Číny nie. A kto dá toľko peňazí za šrot? Dnes ti to predajú, a zajtra sa dozvieš, že značka sa z trhu sťahuje a na servis a náhradné diely môžeš rovno zabudnúť... Už tie elektrické čínske šmejdíky, čo nasadili ako zdieľané "autá" robia dosť problémov. Baterky možno vedia, ale ten zbytok...
4. 11. 2020 02:01
Našlápnuto mají dobře,
a jestli tu začnou prodávat svoje elektromobily, evropské automobilky budou mít problém. Jejich spojení s GM navíc zaručuje rozumnou kvalitu. Elektromobil Dacia bude stát skoro půl míče, takže prostor tu rozhodně je - lehký elektromobil do 200 tisíc by si zákazníky našel všude. Můžeme si za to sami - prvně jsem jim dali výrobu textilu, potom elektroniky a teď přeberou i výrobu aut a motorek. https://www.auto.cz/…ile-hitem-135696
Avatar - VDC
3. 11. 2020 20:26
...
A z větráku vyletí houf koronavirusů!
Avatar - kari.laz
3. 11. 2020 18:25
Motor
To je těžká bída, jediný motor 1,5

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud