Yenko/SC Camaro se pyšní výkonem přes 1000 koní
Specialty Vehicle Engineering představuje Yenko/SC Camaro pro modelový rok 2020, přitahující pozornost svým vzhledem a ohromující výkonem svého osmiválce.
Společnost Specialty Vehicle Engineering má na svém kontě řadu úprav osobních automobilů, SUV i pick-upů zastupujících koncern General Motors. Pro své nejvýkonnější a nejexkluzivnější kreace používá tato firma označení Yenko/SC. Tyto automobily pak svým jménem, vzhledem i výkony navazují na úpravy vozů značky Chevrolet, které měl na přelomu šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století na svědomí v Americe populární závodník Don Yenko.
Yenko/SC Camaro se pro modelový rok 2020 představuje prozatím „pouze“ ve vrcholném provedení s označením Stage II. Za ním se ukrývá kompresorem přeplňovaný osmiválec LT1 s hliníkovým blokem motoru, řadou kovaných komponentů, hlavami válců opracovanými CNC a objemem zvýšeným na 6,8 l z původních 6,2 l. Takto upravený motor disponuje výkonem 745 kW (1012 k) a točivým momentem 1185 N.m.
Extrémní hodnoty výkonu a točivého momentu mají v modelovém roce 2020 mířit k zadním kolům výhradně prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Na změny provedené v oblasti motoru navazují úpravy podvozku i brzdovém systému. Kontakt s asfaltem mají na starostí 20palcová kola Torque-Thrust obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S o rozměrech 295/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.
Původní úpravy vozů značky Chevrolet, pod nimiž byl podepsán Don Yenko, má nové Camaro připomínat i svým vzhledem. Tomu odpovídá provedení nových aerodynamických prvků na karoserii spolu s pruhy a logy sYc (Yenko Super Car) i Yenko/SC na karoserii i v interiéru.
Pro modelový rok 2020 má vzniknout pouze 50 exemplářů modelu Yenko/SC Camaro Stage II. Na každý z nich se má vztahovat záruka na tři roky nebo 60.000 kilometrů a zákazníci mají poměrně široké možnosti volby finální podoby jejich vozu, což dokazuje i nabídka dvanácti základních odstínů laku karoserie, s nimiž lze kombinovat devět barevných verzí pruhů umístěných na bocích a kapotě vozu.
Zdroj: Specialty Vehicle Engineering