Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Carlos Tavares
Dodge Challenger 392 HEMI Scat Pack "Shaker"
Dodge Challenger 392 HEMI Scat Pack "Shaker"
Dodge Challenger 392 HEMI Scat Pack "Shaker"
32 Fotogalerie

Za koncem V8 Hemi stojí sám Carlos Tavares. Manažeři jej chtěli zachovat

Lukáš Volšický

Carlos Tavares, bývalý výkonný ředitel koncernu Stellantis, si nenechal poradit a sám dělal velká rozhodnutí. Byl také hlavním aktérem ukončení výroby slavného osmiválce.

Za ukončení kultovního vidlicového osmiválce Hemi ve prospěch nového řadového šestiválce Hurricane si globální koncern Stellantis vyslechl velkou kritiku. Pod vedením výkonného ředitele Carlose Tavarese se vydal cestou vývoje modernějších pohonů, včetně těch elektrických, protože odmítal kupovat emisní kredity. Chtěl donutit manažery i inženýry ve svém koncernu pro splnění emisních nařízení bez jejich nutnosti.

Po nedávném odstoupení Carlose Tavarese se však na světě začínají objevovat první zákulisní informace popisující jeho způsob vedení. Pro americkou televizi CNBC se o tom rozmluvil i nejmenovaný manažer ze Stellantisu, který pochopitelně chce zůstat v anonymitě. Vyjádřil se: „Všichni chtěli zachovat Hemi ve své nabídce, ale odpověď zněla, že musejí být zelenější.“

Osmiválec Hemi se sice stále dá objednat z katalogu originálních náhradních dílů a objevuje se v Jeepu Wrangler, Dodge Durango nebo RAMu 2500, ale pro nejnovější charger nebo budoucí generace nových modelů je už minulostí. Ukončení produkce motoru v normálních modelech je podle nejmenovaného manažera zásluhou jen a pouze Carlose Tavarese, který dělal velká rozhodnutí, aniž by poslouchal názory ostatních.

Během svého vedení se údajně choval, jako by všechno věděl nejlépe a z velkých problémů společnosti obviňoval americké manažery, nikoliv své vlastní selhání. Současně se upnul na razantní snižování nákladů, což mělo negativní dopad na celou společnost, včetně jejích plánů do budoucna, dodavatelů, odborů i prodejců.

S koncem jeho vedení stojí Stellantis před složitou otázkou, kdo jej bude řídit a kam by měl směřovat dál. Aktuálně jej vede desetičlenný výbor s Johnem Elkannem v čele a rozhoduje o tom, komu dalšímu nabídne křeslo výkonného ředitele. Mezitím se do něj vrátil Tom Kuniskis, aby se stal generálním ředitelem značky RAM a v amerických skladech je stále spousta osmiválcových chargerů a challengerů.

Video placeholder
Svalnaté vozy Dodge V8 mezi sebou vítají nový elektrifikovaný druh • Dodge