Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

5byPeugeot v Ženevě 2010

Koncept je dalším zástupcem nového designového směru Motion & Emotion, tentokrát v podobě čtyřdveřového sedanu. Jeho karoserii převezme nový zástupce Peugeotu ve střední třídě. Číslice pět v označení naznačuje, že nový sedan od francouzské...

Koncept je dalším zástupcem nového designového směru Motion & Emotion, tentokrát v podobě čtyřdveřového sedanu. Jeho karoserii převezme nový zástupce Peugeotu ve střední třídě. Číslice pět v označení naznačuje, že nový sedan od francouzské automobilky ponese označení 508. Peugeot tímto krokem nejen symbolicky, ale i fakticky přetrhá vazby na dosavadní model 407 – následné číslo 408 totiž dostal souběžně představený sedan s technikou nižší střední třídy, určený primárně pro čínský trh. Ostatně tato číselná řada není pro Peugeot novinkou, modely 504 ze 70tých a 505 z 80tých let mají v historii automobilky své nezastupitelné místo. Nový model se bude více profilovat jako sportovní a luxusní vůz.

Filozofie Motion & Emotion přenesená na karoserii sedan znamená nízký ponton, velkou prosklenou plochou a atletické proporce. 5byPeugeot tak do jisté míry reflektuje současné designové trendy, přesto je jeho exteriér relativně futuristický. Přídi dominuje široká čtyřúhelníková maska chladiče, která je však menší a usazená výše, než je tomu zvykem u současných Peugeotů. Po jejich stranách se nacházejí kompaktní diodová přední světla. Příď dále pokračuje nízkou hliníkovou kapotou motoru, na kterou navazují štíhlé sloupky čelního okna. Linie střechy tvoří nepřerušený klenutý oblouk. Spodní hrana bočních oken (stejně jako prolis na dveřích) je zcela rovná, pod ní procházející linka se dokonce od zadního sloupku dále mírně svažuje. Tento designový prvek dnes používají téměř výhradně luxusní limuzíny. Hladce tvarovaná záď nese jednoduchý nárazník a koncová světla odvozená od studie SR1.

Koncept stojí na 19palcových kolech. Délka karoserie je 4860 mm, šířka 1880 mm a provozní hmotnost jen 1420 kg. Při rozvoru dlouhém 2815 mm má 5 by Peugeot kratší přední převis než zadní (974 mm proti 1071 mm). Pohon zajišťuje hybridní systém HYbrid4, který se v sériové podobě představí příští rok v modelu 3008 HYbrid4. U konceptu 5 by Peugeot automobilka spojila motor 2,0 HDi FAP 163 (120 kW) vpředu a 27kW elektromotor vzadu. Tato konfigurace umožňuje výkony obou motorů sečíst, maximum je tedy 147 kW (200 koní). Při běžné jízdě jsou poháněna všechna kola, při nízkých rychlostech vůz pohání skrze zadní výhradně elektromotor. Emise CO2 jsou v případě 5 by Peugeot 99 g/km, kombinovaná spotřeba tedy činí 3,8 l/100 km. Modulární konstrukce systému HYbrid4 však umožní použít v sériové výrobě nejen turbodiesely, ale i široké spektrum zážehových motorů.

Lukáš Vaverka