Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo ve Frankfurtu: Známé modely, nové motory

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
U hada a kříže došlo na nové motorizace, zatímco nového modelu jsme se opět nedočkali. Tak jsme si aspoň znovu prohlédli nádherné malé kupé 4C.

Čtyřmetrové auto s osmnáctistovkou. Než ale začnete zívat, přečtěte si ještě výkon a předpokládanou hmotnost. 850 kg na 147 kW už vypadá trochu lépe, ne? K tomu karbon-hliníková konstrukce, motor před zadní poháněnou nápravou, rozložení hmotnosti 40:60 a špičkové technologie včetně přeplňovaného přímovstřikového čtyřválce 1750 TBi a dvouspojkové převodovky. Nechybí samozřejmě volič jízdních režimů DNA.

Díky nejvyšší rychlosti 250 km/h a zrychlení 0 – 100 km/h pod pět vteřin dokáže minikupé prohnat i daleko ambicióznější modely, hlavní trumf samozřejmě přijde v zatáčkách. Ceny by měly startovat kolem milionu korun, ale automobilka nás napíná. Naposledy oznámila roční zpoždění.

Linky z dílny Centro Stile Alfa Romeo se inspirovaly u supersportu 8C a zaujmou, kromě nádherných tvarů, i řadou nápaditých detailů.

Celá škála novinek přibyla pod svažitou kapotu malého modelu Alfa Romeo MiTo. Došlo na rozšíření motorové palety směrem dolů o superúspornou základní verzi dieselu 1,3 JTDM s výkonem 63 kW a normovanou spotřebou 3,5 l/100 km a především přeplňovanou verzi dvouválce TwinAir s elektrohydraulicky ovládanými sacími ventily, vyzkoušenou již ve Fiatu 500.

Na druhém konci modelové řady došlo na další mírné vylepšení špičkového provedení Alfa Romeo MiTo QV. Po instalaci extrémních 18“ kol lze nyní získat i adaptivní podvozek Alfa Active Suspension se systémem solenoidově řízených tlumičů SDC (Synaptic Damping Control) od Magneti Marelli.





Ladislav Čermák
Diskuze (0)