Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi zvýší produkci A8 o 57 %

Diskuze (219)
Továrna Neckarsulm, která vyrábí nejdražší modely Audi, přidává další směnu, aby stačila pokrývat rostoucí poptávku.

Navzdory ekonomickým potížím Evropy a USA se celosvětové prodeje prémiových vozů zvyšují – tahounem je především Čína. Německé Audi je dokonalým případem, navyšuje výrobu svých nejdražších modelů.

Továrna v jihoněmeckém Neckarsulmu zaměstná 500 nových pracovníků a přidá další směnu. Závod vyrábí mimo jiné vlajkovou loď A8, sportovní řadu R8 a čtyřdveřové kupé A7 Sportback. Navýšení kapacity se týká zejména limuzíny, Audi se rozhodlo k nárůstu objemu výroby o plných 57 % – ze 115 na 180 kusů denně.

Kromě toho se musí továrna v Neckarsulmu připravit na zahájení výroby S verzí modelů A6, A7 a A8, které se začnou prodávat v příštím roce.

Odhadovaný objem produkce jmenovaných modelů za rok 2011 se tak proti původním plánům zvýší o 21 % na 260 tisíc aut za kalendářní rok. V roce 2012 to má být 300 tisíc ks, zatímco před dvěma lety se počet zastavil na 180 tisících.

Neckarsulm je pro německou automobilku klíčovým provozem. Výroba v této továrně totiž podle německých médií přináší plných 40 % zisku celého koncernu Volkswagen.

Diskuze (219)
1. 9. 2011 18:36
Re: To bude určitě kachna,
Netuším, proč dělají to, co dělají. Ale důvod to má a funguje to. Já nabídku jako nějak extra omezenou nevnímám, uvítal bych sportovní diferenciál u 2.0 TFSI a S-tronic pro 2.0 TDI. Z toho, jak jejich nabídka dlouhodobě vypadá, se zdá, že tvrdě oddělují exkluzivnější verze od méně exkluzivních. Když člověk chce to technicky nejlepší, co nabízí, musí vzít nejsilnější motory v nabídce. Něco je kvůli smysluplnosti, něco bude pro podporu prodejů dražších verzí.

Stačí tak jednoduchý požadavek jako čtyřkolka, automat a diesel a jsi na jediném motoru (ve dvou verzích). V nižším a středním pásmu nabídky A4 není Audi tak zajímavé a má zřejmě velmi specifické klienty. Byl bych si schopen koupit BMW 318i (teď neberu v potaz stáří modelu, třeba to ber z nové generace) s pár nutnými příplatky, ale na A4 1.8 TFSI by mě jen tak někdo nepřemluvil. Jediné štěstí je, že v tomto pásmu nabídky nenakupuji.

V Německu je určitě situace jiná než v ČR. V ČR D3 není moc časté služební auto. Buď to má management, nebo jsou to soukromé vozy. Jsem zvyklý vídat hodně šestiválců - i ve střední třídě. Určitě je pro řadu lidí argumentem interiér a technika je tolik nezajímá. Nebo na ní nejsou tolik nároční.

Co se týče díry v nabídce, takový 3.0 TDI 150 kW s quattrem a S-tronicem by byla krásná věc, ale to Audi nikdy nenabídne, protože by podřízla prodeje 180 kW verze. Vzhledem k tomu, že v plné výbavě stojí 3.0 TDI téměř 80 tisíc €, tak by rozdíl 150 a 180 kW verze byl naprosto zanedbatelný. A je dost možné, že kdyby nabídli 2.0 BiTDI s quattrem a S-tronicem, tak by dosáhli stejného výsledku. Troufám si říci, že pokud 2.0 BiTDI nahradí 2.7 TDI, tak bude opět jen jako předokolka. A to je pro mě jako kdyby nebyl vůbec. Těžko říct, jak to vidí lidé, kteří tu motorizaci kupují. Co na to říká marketingové oddělení. Budeme se muset nechat překvapit.
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2011 16:35
Re: To bude určitě kachna,
S vaším prvním odstavcem (sice jen teoreticky) ale NAPROSTO SOUHLASím. :-)
Váš druhý odstavec naznačuje, že "zajímavých" verzí audi A4 je (ještě) MÉNĚ než by člověk očekával.. ;-)
Příjde mi že u A4 je těch "omezení" (na to že je vůz celkem jednoznačně vnímán jako "prémiový") až PŘÍLIŠ (V6 2.7 TDi 140 kW - starý, poruchový, NEbyl povedený ani jako nový; Multitronic - skoro NEpochopitelné že něco takového má prémiová automobilka, i přes všechny kritiky, stále v nabídce; 2.0 TDi 88 kW - to ani netřeba komentovat; 2.0 TDi přední pohon - tuhle verzi znám a, dle mne, to prostě NEní "prémiové" auto..
PS: A abych se vrátila k "základu" mého "dlouhodobějšího" rozhovoru s whitem - vwaudi (krom výše uvedených NE"prémiovostí") vyloženě CHYBí nějaký motor "nad dvoulitrem" (netuším proč - dle mne je to pro tento typ vozů v Evropě skoro "optimální" motorizace..
.. "obyčejný" 2.0 TDi je myslím hodně rozšířenou verzí, ale popravdě "je to trochu málo" .. a třílitrový 6ti válec může být jak pořizovací cenou, tak "servisněprovozními" náklady zase "už trochu moc" = to je motor, který je ve střední třídě jen "pro ty náročnější" - a ani u "prémiových" automobilek to není úplně "masová" motorizace.
PPS: NEtušíte PROČ vw nemá odpověď na 250CDi apod.? Že jsou pozadu "z důvodu technické NEschopnosti", to se mi stejně jako vámNEchce věřit ... ale popravdě řečeno vaše úvaha o "politikaření" také nějak NEsedí - prostě (mi) "to NEdává smysl" ;-)
1. 9. 2011 16:07
Re: To bude určitě kachna,
Rozdíl mezi A4 s pohonem předních kol a A4 s quattrem, adaptivními tlumiči, sportovním diferenciálem, drive selectem atd. je ohromný. V holých verzích mají v prémii auta s pohonem zadních kol navrch. A4 se pohybuje na úrovni špičky mainstreamu. Zákazníky si najde, ale u mě je v nevýhodě.

Od Audi chci quattro a všeobecně pro běžné ježdění budu preferovat slušný automat. Což v případě A4, pokud chci diesel, nechává jedinou možnost - 3.0 TDI.

Tohle porovnání znemožňuje nabídka Audi, kdy ke špičkovým výbavám tlačí "silné" motory. 2.0 TDI mohu mít s quattrem, ale ne s S-tronicem a ani se sportovním diferenciálem. 2.0 TFSI má quattro a S-tronic, ale opět nemá sportovní diferenciál, který je vyhrazen šestiválcům. Pokud chci špičkový podvozek a dobrou automatiku, Audi mi nedá na výběr špatné motory. Motor to nemá jak zkazit. A když jsem na druhém konci spektra, tak to auto (u mě) neodrovná motor, ale právě všechny ty chybějící příplatky. Z tohoto hlediska u A4 existuje korelace horší motor, horší auto (nebo spíš potenciál). Ne pro všechny lidi, ale pro mě ano (vzhledem k mým prioritám).

BMW nabízí prakticky všechny příplatky ke všem motorům. Audi nabízí řadu klíčových příplatků jen k vybraným motorům a někdy to k nim dává standardně. Tento rozdílný přístup dělá u levnějších verzí problém s hypotetickým "co bych si vybral."
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2011 13:53
Re: To bude určitě kachna,
Popravdě to byla otázka/-ky "vyrobené na míru" white label(ovi), nicméně DĚKUJI za odpověď :-)
PS: Tak jako vy říkáte že na projevu audi se "příplatky dost projeví" (tam zas NEmám zkušenost já), tak MOJE zkušenosti říkají že motor (docela DOST) "dělá" auto, rsp. že výběr konkrétní motorizace MÁ vliv na "vnímání" vozu (a občas i docela VELKÁ - bych řekla ;-)
PPS: A na R4 si bude asi "nově" zvykat DOST lidí, aktuální "posun" v počtech válců napříč značkami (momentálně je to "nejkřiklavější" u BMW, ale to je jen "dočasné", týká se to VŠECH) je JEDNOZNAČNÝ :-|
Pěkný den (dokud to jde, tak snad raději s VÍCE než méně válci.. :-)
1. 9. 2011 13:44
Re: To bude určitě kachna,
Pro mě je to nezodpověditelná otázka. Motor pro mě nedělá auto. Ač preferuji V6 v této třídě, s kvalitním R4 se dokáži sžít. S čím se nedokáži sžít je A4 bez quattra a s multitronicem. Jsou lidé, kteří tuhle konfiguraci kupují. Já mezi ně nepatřím a ani patřit nechci. Kromě bodů 5 a 6 by to u mě Audi prohrála. U 5 a 6 nevím, mám s C5 mizivé zkušenosti a nepatřím ve střední k fandům plavé jízdy.

Kdyby to šlo, tak se R4 vyhnu jako čert kříži. Audi prohrává jen kvůli tomu, že v této konfiguraci to pro mě není Audi. Radši bych si vzal A4 2.0 TDI quattro než 2.7 TDI. A s konkurencí by vyhrála a nebo prohrála podle příplatků. Na projevu Audi se příplatky dost projeví.

U benzínu by byla situace jinačí. 2.0 TFSI mi u A4 vůbec nevadí, líbí se mi a atmosférická V6 mi prakticky nechybí. K tomu motoru jsem nikdy nepřirostl. Jiná situace by byla u BMW, kde bych určitě chtěl šestiválec. R6 je prakticky symbol BMW. U MB bych váhal, záleží, co by měli aktuálně v nabídce. Vždy jsem u C koukal víc na naftu. Je dost možné, že na běžné ježdění by to vyhrál čtyřválec 250.