Audi poodhaluje techniku budoucnosti

Audi poodhaluje techniku budoucnosti

 
 

Vozy Audi budou v budoucnu lehčí a pohodlnější, také se s nimi snáze zaparkuje.

Audi odhalilo, jakou techniku v současnosti vyvíjí. Budoucí vozy se čtyřmi kruhy ve znaku mají používat hybridní kovy, pružiny z plastu vyztuženého skelnými vlákny nebo OLED diody.

Automobilka se bude i nadále snažit snížit hmotnost svých vozů, čemuž pomůžou hybridní kovy potažené karbonem vyztuženými plasty. Audi v současnosti vyvíjí nový prostorový rám, nazvaný Multimaterial Space Frame, který bude kombinovat hliník, ocel a komponenty vyztužené vlákny. Tento rám by podle dřívějších zpráv měla používat druhá generace supersportu R8, která se začne prodávat v roce 2014. Váhu budoucích Audi budou snižovat také pružiny vyrobené z plastu vyztuženého skelnými vlákny (FRP). Zatímco každá z ocelových pružin v přední nápravě současné A4 váží 2,66 kilogramů, stejná pružina z FRP váží 1,53 kg, tedy asi o 40 % méně. Pružiny z FRP jsou zkonstruovány tak, aby byly velice odolné vůči torzním kmitům.

Pružiny z FRP se už letos objeví v sériovém elektrickém supersportu R8 e-tron, v následujících letech se budou objevovat také v ostatních modelech této značky.

Současné světlomety tvořené LED diodami mají být v budoucnu potupně nahrazeny diodami OLED, což jsou organické polymery chovající se jako polovodiče. OLED diody budou postupně zaváděny do sériové výroby, poprvé budou za několik let použity jakožto koncová světla. Později budou použity i na brzdová světla, popřípadě jako osvětlení interiéru.

Tyto diody mají několik výhod, jsou tenké, lehké, rychle se rozsvěcují, vytvářejí málo tepla, vydrží svítit desítky tisíc hodin a spotřebují méně energie než LED diody. Další možnosti využití těchto diod bude Audi prezentovat na konceptu R8 OLED.

Audi.auto.cz: Vše o značce Audi na Auto.cz

Touchpady se ve vozech se čtyřmi kruhy ve znaku už běžně objevují, v budoucnu však mají být nahrazeny ovládáním Multitouch. To bude schopno pracovat s více dotyky naráz, podobně jako displeje iPadů či iPhonů. Audi věří, že díky Multitouchi bude ovládání multimediálního systému ještě jednodušší.

O vylepšení komfortu jízdy se má v následujících letech postarat prediktivní odpružení. Pomocí kamery bude sledován povrch vozovky před vozidlem, systém řízení podvozku tak bude dopředu vědět, na co se připravit. Vozy s tímto odpružením tak mají být pohodlnější než ty s adaptivními podvozky.

Na projektu indukčního dobíjení akumulátorů Audi spolupracuje s americkou firmou WiTricity Corporation. Díky bezkontaktnímu přenosu elektrické energie pomocí magnetického pole indukovaného cívkami bude dobíjení akumulátorů v elektromobilech či plug-in hybridech snazší.

Podle Audi by indukční desky mohly být umístěny nejen v garážích a na parkovištích, ale také třeba před semafory. Automobilka však přiznává, že bude nějaký čas trvat, než infrastruktura indukčních desek bude vybudována.

Garage Parking Pilot má ještě více usnadnit parkování než dnešní parkovací asistenty, řidičům navíc ušetří čas. Jedná se o systém, který pomocí WLAN připojení komunikuje mezi autem a centrální kontrolní jednotkou dané parkovací garáže. Řidič dá autu pomocí chytrého telefonu u vjezdu do garáže pokyn autu, aby samo zaparkovalo. Během samotného procesu parkování už šofér nemusí sedět uvnitř.

Anketa

Na kterou z uvedených novinek od Audi se těšíte nejvíc?
Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Audi Technika

 

Přidat názorDiskuse: Audi poodhaluje techniku budoucnosti







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Dnes 13:22

Závody dragsterů jsou atraktivní záležitostí zejména v zámoří. A jak už to tak u obdobně rychlých strojů bývá, někdy jde doslova o život.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil ve Spartě bych se bál

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil…

Novou výzvu má před sebou Pavel Horváth. Bývalý kapitán Viktorie Plzeň se ujal druholigového Baníku Sokolov, se…

 

Reflex.cz

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře živený Jamiroquai v psychedelické čelence

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře…

Trochu přibral na váze, změnil klobouk a zešedly mu vousy. Zpěvák Jay Kay uhranul v 90. letech svět velkým…