Audi poodhaluje techniku budoucnosti
Audi odhalilo, jakou techniku v současnosti vyvíjí. Budoucí vozy se čtyřmi kruhy ve znaku mají používat hybridní kovy, pružiny z plastu vyztuženého skelnými vlákny nebo OLED diody.
Automobilka se bude i nadále snažit snížit hmotnost svých vozů, čemuž pomůžou hybridní kovy potažené karbonem vyztuženými plasty. Audi v současnosti vyvíjí nový prostorový rám, nazvaný Multimaterial Space Frame, který bude kombinovat hliník, ocel a komponenty vyztužené vlákny. Tento rám by podle dřívějších zpráv měla používat druhá generace supersportu R8, která se začne prodávat v roce 2014.
Váhu budoucích Audi budou snižovat také pružiny vyrobené z plastu vyztuženého skelnými vlákny (FRP). Zatímco každá z ocelových pružin v přední nápravě současné A4 váží 2,66 kilogramů, stejná pružina z FRP váží 1,53 kg, tedy asi o 40 % méně. Pružiny z FRP jsou zkonstruovány tak, aby byly velice odolné vůči torzním kmitům.
Pružiny z FRP se už letos objeví v sériovém elektrickém supersportu R8 e-tron, v následujících letech se budou objevovat také v ostatních modelech této značky.
Současné světlomety tvořené LED diodami mají být v budoucnu potupně nahrazeny diodami OLED, což jsou organické polymery chovající se jako polovodiče. OLED diody budou postupně zaváděny do sériové výroby, poprvé budou za několik let použity jakožto koncová světla. Později budou použity i na brzdová světla, popřípadě jako osvětlení interiéru.
Tyto diody mají několik výhod, jsou tenké, lehké, rychle se rozsvěcují, vytvářejí málo tepla, vydrží svítit desítky tisíc hodin a spotřebují méně energie než LED diody. Další možnosti využití těchto diod bude Audi prezentovat na konceptu R8 OLED.
Touchpady se ve vozech se čtyřmi kruhy ve znaku už běžně objevují, v budoucnu však mají být nahrazeny ovládáním Multitouch. To bude schopno pracovat s více dotyky naráz, podobně jako displeje iPadů či iPhonů. Audi věří, že díky Multitouchi bude ovládání multimediálního systému ještě jednodušší.
O vylepšení komfortu jízdy se má v následujících letech postarat prediktivní odpružení. Pomocí kamery bude sledován povrch vozovky před vozidlem, systém řízení podvozku tak bude dopředu vědět, na co se připravit. Vozy s tímto odpružením tak mají být pohodlnější než ty s adaptivními podvozky.
Na projektu indukčního dobíjení akumulátorů Audi spolupracuje s americkou firmou WiTricity Corporation. Díky bezkontaktnímu přenosu elektrické energie pomocí magnetického pole indukovaného cívkami bude dobíjení akumulátorů v elektromobilech či plug-in hybridech snazší.
Podle Audi by indukční desky mohly být umístěny nejen v garážích a na parkovištích, ale také třeba před semafory. Automobilka však přiznává, že bude nějaký čas trvat, než infrastruktura indukčních desek bude vybudována.
Garage Parking Pilot má ještě více usnadnit parkování než dnešní parkovací asistenty, řidičům navíc ušetří čas. Jedná se o systém, který pomocí WLAN připojení komunikuje mezi autem a centrální kontrolní jednotkou dané parkovací garáže. Řidič dá autu pomocí chytrého telefonu u vjezdu do garáže pokyn autu, aby samo zaparkovalo. Během samotného procesu parkování už šofér nemusí sedět uvnitř.