Avia rozjíždí výrobu vozidel a dodávky náhradních dílů

 

Společnost Avia Motors s.r.o. pokračuje v návratu nákladních vozidel značky Avia na domácí i zahraniční trhy a rozbíhá výrobu nových vozidel i dodávky náhradních dílů. Zároveň se věnuje prezentaci své aktuální modelové řady.

Společnost Avia Motors s.r.o. pracuje v současnosti ve svém podniku v Přelouči na rozběhnutí sériové produkce nákladních vozidel značky Avia. Ve svých tiskových materiálech uvádí, že vedle výroby zhruba 60 vozidel, směřujících především k dealerům jako demo vozidla, dodává společnost na trh i náhradní díly, o které je velký zájem.

„Nechceme návrat na trh uspěchat. Chceme si být naprosto jisti, že dodáváme vynikající vozidlo za slušnou cenu. Proto se dlouhodobě soustředíme zejména na kvalitu a optimalizaci procesů a chceme dál pracovat na efektivitě výroby,“ uvedl ředitel automobilky Martin Šustek.

Avia, i když se jedná o tradiční českou značku, je de facto nejmladší automobilka na českém trhu a vedle kopřivnické Tatry jediným českým výrobcem užitkových aut. Vzhledem k potřebě přestěhovat výrobu z pražských Letňan do nové lokality v Přelouči a získat nové homologace se z hlediska potřebné přípravy jednalo o výstavbu výrobního podniku na zelené louce.

Avia v nové době: Od licenčních Francouzů k novému začátku

V září roku 2017 společnost Avia Motors s.r.o. představila vozidla Avia řady D pod obchodním názvem Initia v provedeních splňujících emisní normu Euro 6 s přepracovaným designem čelních partií kabiny.

Podle oficiálních materiálů společnosti je aktuálně nejžádanější konfigurací Avia D120 4x2, která je v současnosti novým produktem své značky. Vozidla Avia s konfigurací podvozku 4x2 jsou využívána především v oblastech stavebnictví, distribuce a komunálních služeb.

Dalším krokem společnost Avia Motors s.r.o. je také příprava provedení Avia D 120 ve verzi 4x4. Tato konfigurace podvozku je vhodná do středního a lehkého terénu, pro sektor zemních prací, a také komunálních služeb.

Velmi zajímavým a z hlediska historie tradičním produktem značky Avia jsou dodávky pojízdných či nepojízdných podvozků. Klíčovým produktem pro východní trhy jsou vozy Avia řady D s novým designem čelních partií kabiny a motory, splňujícími emisní normu Euro 5.

Výběr z hmotnostních kategorií od 7,5 tun do 12 tun, variant rozvorů, pohonů 4x2 a 4x4, tří verzí kabin a velikosti kol 17,5“ a 19,5“ má umožnit široké možnosti individuálního řešení každého vozidla značky Avia podle potřeb jeho provozovatele.

Ohlednutí za historií

Avia byla založena v roce 1919 s původním zaměřením na leteckou výrobu, jíž se věnovala úspěšně až do druhé poloviny čtyřicátých let. Brzy po skončení II. světové války byla v Avii zavedena výroba vstřikovacích čerpadel, trysek a valivých ložisek pro nákladní automobily. V rámci poválečné reorganizace československého průmyslu bylo následně rozhodnuto, aby Avia plně přešla na výrobu nákladních vozidel.

Druhá polovina čtyřicátých let přinesla výrobu nákladních vozidel a autobusů značky Škoda. V padesátých letech se Avia nakrátko vrátila k letecké výrobě, ale již na počátku šedesátých let v jejích prostorách probíhala montáž vozidel Tatra 805 a od roku 1961 výroba nákladních automobilů Praga V3S a S5T.

Druhá polovina šedesátých se nesla ve znamení náběhu licenční výroby francouzských vozidel Renault-Saviem SG 4 Super Galion a SG 2 Super Goelette, z nichž se později staly modely Avia A30 a A15. Tato vozidla ve své typické modré barvě stála u zrodu tzv. řady A, s níž značka Avia prožila poslední tři desetiletí dvacátého století.

Historie Avie: Od Renault-Saviem k trpkému konci

V polovině devadesátých let zamířila Avia pod křídla jihokorejského Daewoo a v roce 2000 byla představena zcela nová řada D. Na jejím vývoji pracovali designéři společnosti Daewoo v Anglii, zatímco za koordinaci projektu, vývoj motoru a podvozku byli zodpovědní odborníci z letňanského podniku.

Přes uvedení zcela nové modelové řady se Avii nedařilo držet krok s konkurencí. V roce 2005 došlo po krachu mateřského Daewoo ke změně majitele, jímž se stala skupina Odien Capital Partners, která již v následujícím roce Avii prodala indickému Ashok Leyland.

Na počátku druhého desetiletí jednadvacátého století se Avii začínalo dařit. V roce 2010 prodala letňanská značka 448 vozidel a v roce 2013 zamířilo k zákazníkům celkem 1003 vozů. Přesto byla Avia v trvalé ztrátě a mateřská společnost Avia Ashok Leyland Limited rozhodla o zastavení výroby k 31. červenci roku 2013.

Nová kapitola v historii tradiční české značky Avia se začala psát na na jaře roku 2016 letňanský podnik a práva k tradiční české značce koupil holding Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Jaroslava Strnada, který vlastní i automobilku Tatra. Právě pod jeho křídly se od podzimu loňského roku v Přelouči v prostoru bývalého vojenského opravárenského podniku rozbíhá výroba nových vozidel i dodávky náhradních dílů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z GDPR těží neseriózní firmy, řešení jsou jednoduchá, říká Dalibor Lukaštík Z GDPR těží neseriózní firmy, řešení jsou jednoduchá, říká Dalibor Lukaštík

Podle odborníka na kybernetickou bezpečnost a jednatele…

Největší výrobce lahví zavírá americkou továrnu. Nedávno investoval v Česku Největší výrobce lahví zavírá americkou továrnu. Nedávno investoval v Česku

Globální jednička ve výrobě skleněných lahví a obalů…

Hušák vyvázl, Česká unie sportu stáhla žalobu. Požadovala miliardu Hušák vyvázl, Česká unie sportu stáhla žalobu. Požadovala miliardu

Česká unie sportu stáhla žalobu na bývalého ředitele…

 
Zdroj: Avia Motors s.r.o.

Štítky Avia Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 





 
Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Dnes 08:00

Existuje hned několik cest, jak se stát z motoristy povinně chodcem. Vůbec přitom nemusíte nasbírat dvanáct trestných bodů. Ve všech případech se připravte na úřední peripetii a další náklady, když budete chtít zase řídit.




Blesk.cz

Krvelačným zombiím utekl málokdo, motorkáři se baví v Pasohlávkách

Krvelačným zombiím utekl málokdo, motorkáři se baví…

Dunění motorek se rozléhá rozlehlým areálem rekreačního areálu v Pasohlávkách. Několik tisíc návštěvníků si…

Gynekolog „čuně“ osahával a fotil nahé studenty. Rektora stál skandál hlavu

Gynekolog „čuně“ osahával a fotil nahé studenty.…

Rektor Univerzity Jižní Kalifornie (USC) v Los Angeles odstoupí z funkce kvůli skandálu, v němž byl ze…

 

iSport.cz

Senzační James dal 46 bodů, řežbu Clevelandu s Bostonem rozhodne 7. zápas

Senzační James dal 46 bodů, řežbu Clevelandu s…

O vítězi Východní konference NBA mezi basketbalisty Clevelandu a Bostonu rozhodne až sedmý zápas. Ten šestý…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

10 nejlepších míst pro potápění: Podívejte se na podmořské krásy z celého světa

10 nejlepších míst pro potápění: Podívejte se na…

Útesy s pestrými korály, hejna barevných ryb, žraloky, manty, chobotnice a další mořskou faunu najdete na…

Cyril Höschl: Pomůže konopí na bipolární poruchu?

Cyril Höschl: Pomůže konopí na bipolární poruchu?

Projevy stáří jsou často bolestné, ponižující, a hlavně deprimující. Jak léčit třes rukou při maniodepresívním…