Avia rozjíždí výrobu vozidel a dodávky náhradních dílů

 

Společnost Avia Motors s.r.o. pokračuje v návratu nákladních vozidel značky Avia na domácí i zahraniční trhy a rozbíhá výrobu nových vozidel i dodávky náhradních dílů. Zároveň se věnuje prezentaci své aktuální modelové řady.

Společnost Avia Motors s.r.o. pracuje v současnosti ve svém podniku v Přelouči na rozběhnutí sériové produkce nákladních vozidel značky Avia. Ve svých tiskových materiálech uvádí, že vedle výroby zhruba 60 vozidel, směřujících především k dealerům jako demo vozidla, dodává společnost na trh i náhradní díly, o které je velký zájem.

„Nechceme návrat na trh uspěchat. Chceme si být naprosto jisti, že dodáváme vynikající vozidlo za slušnou cenu. Proto se dlouhodobě soustředíme zejména na kvalitu a optimalizaci procesů a chceme dál pracovat na efektivitě výroby,“ uvedl ředitel automobilky Martin Šustek.

Avia, i když se jedná o tradiční českou značku, je de facto nejmladší automobilka na českém trhu a vedle kopřivnické Tatry jediným českým výrobcem užitkových aut. Vzhledem k potřebě přestěhovat výrobu z pražských Letňan do nové lokality v Přelouči a získat nové homologace se z hlediska potřebné přípravy jednalo o výstavbu výrobního podniku na zelené louce.

Avia v nové době: Od licenčních Francouzů k novému začátku

V září roku 2017 společnost Avia Motors s.r.o. představila vozidla Avia řady D pod obchodním názvem Initia v provedeních splňujících emisní normu Euro 6 s přepracovaným designem čelních partií kabiny.

Podle oficiálních materiálů společnosti je aktuálně nejžádanější konfigurací Avia D120 4x2, která je v současnosti novým produktem své značky. Vozidla Avia s konfigurací podvozku 4x2 jsou využívána především v oblastech stavebnictví, distribuce a komunálních služeb.

Dalším krokem společnost Avia Motors s.r.o. je také příprava provedení Avia D 120 ve verzi 4x4. Tato konfigurace podvozku je vhodná do středního a lehkého terénu, pro sektor zemních prací, a také komunálních služeb.

Velmi zajímavým a z hlediska historie tradičním produktem značky Avia jsou dodávky pojízdných či nepojízdných podvozků. Klíčovým produktem pro východní trhy jsou vozy Avia řady D s novým designem čelních partií kabiny a motory, splňujícími emisní normu Euro 5.

Výběr z hmotnostních kategorií od 7,5 tun do 12 tun, variant rozvorů, pohonů 4x2 a 4x4, tří verzí kabin a velikosti kol 17,5“ a 19,5“ má umožnit široké možnosti individuálního řešení každého vozidla značky Avia podle potřeb jeho provozovatele.

Ohlednutí za historií

Avia byla založena v roce 1919 s původním zaměřením na leteckou výrobu, jíž se věnovala úspěšně až do druhé poloviny čtyřicátých let. Brzy po skončení II. světové války byla v Avii zavedena výroba vstřikovacích čerpadel, trysek a valivých ložisek pro nákladní automobily. V rámci poválečné reorganizace československého průmyslu bylo následně rozhodnuto, aby Avia plně přešla na výrobu nákladních vozidel.

Druhá polovina čtyřicátých let přinesla výrobu nákladních vozidel a autobusů značky Škoda. V padesátých letech se Avia nakrátko vrátila k letecké výrobě, ale již na počátku šedesátých let v jejích prostorách probíhala montáž vozidel Tatra 805 a od roku 1961 výroba nákladních automobilů Praga V3S a S5T.

Druhá polovina šedesátých se nesla ve znamení náběhu licenční výroby francouzských vozidel Renault-Saviem SG 4 Super Galion a SG 2 Super Goelette, z nichž se později staly modely Avia A30 a A15. Tato vozidla ve své typické modré barvě stála u zrodu tzv. řady A, s níž značka Avia prožila poslední tři desetiletí dvacátého století.

Historie Avie: Od Renault-Saviem k trpkému konci

V polovině devadesátých let zamířila Avia pod křídla jihokorejského Daewoo a v roce 2000 byla představena zcela nová řada D. Na jejím vývoji pracovali designéři společnosti Daewoo v Anglii, zatímco za koordinaci projektu, vývoj motoru a podvozku byli zodpovědní odborníci z letňanského podniku.

Přes uvedení zcela nové modelové řady se Avii nedařilo držet krok s konkurencí. V roce 2005 došlo po krachu mateřského Daewoo ke změně majitele, jímž se stala skupina Odien Capital Partners, která již v následujícím roce Avii prodala indickému Ashok Leyland.

Na počátku druhého desetiletí jednadvacátého století se Avii začínalo dařit. V roce 2010 prodala letňanská značka 448 vozidel a v roce 2013 zamířilo k zákazníkům celkem 1003 vozů. Přesto byla Avia v trvalé ztrátě a mateřská společnost Avia Ashok Leyland Limited rozhodla o zastavení výroby k 31. červenci roku 2013.

Nová kapitola v historii tradiční české značky Avia se začala psát na na jaře roku 2016 letňanský podnik a práva k tradiční české značce koupil holding Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Jaroslava Strnada, který vlastní i automobilku Tatra. Právě pod jeho křídly se od podzimu loňského roku v Přelouči v prostoru bývalého vojenského opravárenského podniku rozbíhá výroba nových vozidel i dodávky náhradních dílů.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Sněmovnu rozděluje insolvenční zákon Sněmovnu rozděluje insolvenční zákon

Poslanci budou tento týden rozhodovat o novele…

ODS do eurovoleb povede Zahradil, Vondra bude útočit ze zadních pozic ODS do eurovoleb povede Zahradil, Vondra bude útočit ze zadních pozic

Lídrem kandidátky ODS v květnových volbách do Evropského…

Oceány budou zkoumat dvoumetroví robotičtí žraloci Oceány budou zkoumat dvoumetroví robotičtí žraloci

Čínská firma Robosea představila na mezinárodním veletrhu…

 
Zdroj: Avia Motors s.r.o.

Štítky Avia Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce

Právě dnes odletěla skupina českých novinářů na…

 





 
Škoda zahajuje vývoj nových aut pro Indii. Jako první přijde SUV

Škoda zahajuje vývoj nových aut pro Indii. Jako první přijde SUV

Dnes 18:47

Mladoboleslavská značka zahajuje další pokus o dobytí indického trhu, který má obrovský obchodní potenciál.




Blesk.cz

Slavný skalní útvar smetla bouře: Bude místo Azurového okna kovová „protéza“?

Slavný skalní útvar smetla bouře: Bude místo…

Byla to nejslavnější přírodní památka Malty, dva roky nazpátek se ale Azurové okno zřítilo do moře. Ruský…

Ace Combat 7: Skies Unknown je opět králem oblak, trefil se přímo do černého

Ace Combat 7: Skies Unknown je opět králem oblak,…

Ace Combat byl vždy tou nejlepší leteckou sérií videoher již od dob PlayStation 1. Už je to ale hezká řádka let,…

 

iSport.cz

Ronaldo zahodil penaltu, Juventus přesto jasně vyhrál. Uspěl i AC Milán

Ronaldo zahodil penaltu, Juventus přesto jasně…

Fotbalisté Juventusu podle očekávání zdolali poslední Chievo 3:0 a i po 20. kole italské ligy zůstali…

Serena zapomněla, že není jednička? Předčasný příchod hvězdy baví svět

Serena zapomněla, že není jednička? Předčasný…

Poslední ženské osmifinále na Australian Open budilo velké očekávání. Turnajový pavouk mezi sebe postavil Simonu…

 

Reflex.cz

Mayová představila plán B, odmítla druhé referendum i odložení brexitu

Mayová představila plán B, odmítla druhé referendum…

Britská premiérka Theresa Mayová dnes poslancům řekla, že od nich bude chtít vyjasnění jejich postoje ohledně…

SSSR a západní móda: Takhle to vypadalo, když do komunistické země přišlo oblečení ze Západu

SSSR a západní móda: Takhle to vypadalo, když do…

Paul Huf byl ikonický fotograf, který se v padesátých letech 20. století proslavil zejména díky svým portrétům…