Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 se zdrží, bude však úspornější

David Bureš
Diskuze (18)
Sériová výroba BMW i8 bude zahájena v dubnu. Nedávno zveřejněná technická data hovoří o nižší spotřebě paliva než dosud.

Zákazníci si na plug-in hybridní sporťák BMW i8 počkají. Zatímco dosud se hovořilo o tom, že první vozy ke klientům dorazí na jaře, nyní mnichovská automobilka oznamuje, že první exempláře zamíří ke svým majitelům až v červnu.

O výrobu automobilu se postará továrna v Lipsku, odkud vyjíždí i druhý člen úsporné rodiny BMW i – hatchback i3. BMW prohlašuje, že vývoj i8 je dokončen, stejně tak má být vše připraveno na zahájení sériové výroby. Posun zahájení prodeje ale automobilka nijak nevysvětluje.

Nastávající majitelé, kteří se těšili na provětrání i8 již během Velikonoc, může alespoň potěšit fakt, že tento plug-in hybridní sporťák spotřebuje méně paliva, než bylo avizováno. Nejnovější technická data tvrdí, že i8 v kombinovaném cyklu dle evropské normy spotřebuje jen 2,1 litru paliva na 100 kilometrů.

Dosud se přitom mluvilo o hodnotě o 0,4 litru vyšší. Na druhou stranu v reálných podmínkách bude spotřeba benzinu vyšší, což sama automobilka přiznává. Při běžné cestě do práce má být i8 s plně nabitými bateriemi schopno spotřebovat méně než pět litrů benzinu na 100 kilometrů. Při delší jízdě vyšší rychlostí pak vůz zvládne podle BMW jezdit za méně než osm litrů paliva na 100 kilometrů.

Přestože se jedná o vyšší čísla než u normované spotřeby, stále to jsou skvělé hodnoty. Vždyť spotřeba paliva u sportovních aut s konvenčním pohonem bývá dvojnásobná.

Zbývající technická data i8 se nemění. Sportovní plug-in hybrid umí zrychlit z 0-100 km/h za 4,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Při vyšších rychlostech je totiž spotřeba elektrické energie neúměrně vysoká.

V útrobách vozu pracuje přeplňovaný benzinový tříválec o výkonu 170 kW a synchronní elektromotor o výkonu 96 kW čerpající energii z lithium-iontových baterií o kapacitě 5,2 kWh. Výsledkem tohoto hybridního ústrojí je 266 kW. V plně elektrickém módu zvládne i8 ujet až 37 kilometrů.

Na českém trhu BMW i8 stojí 3.442.400 korun. Jednou ze specialit auta budou i příplatkové laserové světlomety. Objednávat je bude možné od letošního podzimu, jejich předností je lepší svítivost než u diod a zároveň nižší spotřeba energie.

David Bureš
Diskuze (18)
14. 3. 2014 21:53
Re: Škoda ho
... nezlobiliby sme se, nechybí ;-) [odkaz]
12. 3. 2014 06:48
Není o co stát
Tak takovýto "sporťák" mě ale vůbec nerajcuje a tudíž po něm ani netoužím. Tříválec + elektromotor - opravdová zoufalost odrážející zhovadilé normy EU! Naštěstí za tyhle prachy jsou k mání mnohem žádostivější auta (zatím)... >:D
Avatar - HitmanPB
11. 3. 2014 22:09
Re: Škoda ho
Absolútny súhlas :yes:
11. 3. 2014 20:04
Re: Free
Benzín tu bude do tvé smrti a ještě dlouho potom. Sice ho nebudou těžit arabové z pouště, ale bude se syntetizovat ve fabrikách.
11. 3. 2014 20:01
Re: Free
Jenže elektromobil není nic nového. Existuje snad stejně dlouho jako auta se spalovacím motorem. Již tehdá to nikdo moc nechtěl a to byla elektřina na úrovni zázraku. Evoluci bych viděl, pokud by se přišlo s nějakým zbrusu novým řešením a ne jen, že se vezme lepší elektromotor a lepší baterky než před 100 lety. Třeba auto s jaderným reaktorem, fůzním pohonem, zakňaktelovým pulzním světokrokem apod. . Elektromobil je prostě pitomost.