11.3. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

BMW i8 se zdrží, bude však úspornější

 

Sériová výroba BMW i8 bude zahájena v dubnu. Nedávno zveřejněná technická data hovoří o nižší spotřebě paliva než dosud.

Zákazníci si na plug-in hybridní sporťák BMW i8 počkají. Zatímco dosud se hovořilo o tom, že první vozy ke klientům dorazí na jaře, nyní mnichovská automobilka oznamuje, že první exempláře zamíří ke svým majitelům až v červnu.

O výrobu automobilu se postará továrna v Lipsku, odkud vyjíždí i druhý člen úsporné rodiny BMW i – hatchback i3. BMW prohlašuje, že vývoj i8 je dokončen, stejně tak má být vše připraveno na zahájení sériové výroby. Posun zahájení prodeje ale automobilka nijak nevysvětluje.

Nastávající majitelé, kteří se těšili na provětrání i8 již během Velikonoc, může alespoň potěšit fakt, že tento plug-in hybridní sporťák spotřebuje méně paliva, než bylo avizováno. Nejnovější technická data tvrdí, že i8 v kombinovaném cyklu dle evropské normy spotřebuje jen 2,1 litru paliva na 100 kilometrů.

Dosud se přitom mluvilo o hodnotě o 0,4 litru vyšší. Na druhou stranu v reálných podmínkách bude spotřeba benzinu vyšší, což sama automobilka přiznává. Při běžné cestě do práce má být i8 s plně nabitými bateriemi schopno spotřebovat méně než pět litrů benzinu na 100 kilometrů. Při delší jízdě vyšší rychlostí pak vůz zvládne podle BMW jezdit za méně než osm litrů paliva na 100 kilometrů.

K tématu: BMW i8 je budoucnost sportovních vozů (+video)

Přestože se jedná o vyšší čísla než u normované spotřeby, stále to jsou skvělé hodnoty. Vždyť spotřeba paliva u sportovních aut s konvenčním pohonem bývá dvojnásobná.

Zbývající technická data i8 se nemění. Sportovní plug-in hybrid umí zrychlit z 0-100 km/h za 4,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Při vyšších rychlostech je totiž spotřeba elektrické energie neúměrně vysoká.

V útrobách vozu pracuje přeplňovaný benzinový tříválec o výkonu 170 kW a synchronní elektromotor o výkonu 96 kW čerpající energii z lithium-iontových baterií o kapacitě 5,2 kWh. Výsledkem tohoto hybridního ústrojí je 266 kW. V plně elektrickém módu zvládne i8 ujet až 37 kilometrů.

Na českém trhu BMW i8 stojí 3.442.400 korun. Jednou ze specialit auta budou i příplatkové laserové světlomety. Objednávat je bude možné od letošního podzimu, jejich předností je lepší svítivost než u diod a zároveň nižší spotřeba energie.

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení

Americký ministr financí Steven Mnuchin na jarním…

Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly

Členské země Mezinárodního měnového fondu (MMF) slíbily,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




BMW i8 s faceliftem posílí BMW i8 s faceliftem posílí

BMW i8 v příštím roce projde modernizací a v jejím rámci…

Video: Souboj BMW i8 vs. Upravená Dacia s 340 koňmi. Kdopak asi vyhrál? Video: Souboj BMW i8 vs. Upravená Dacia s 340 koňmi. Kdopak asi vyhrál?

Dacia 1300 má v Rumunsku stále množství fanoušků. Mnozí…

 



 
Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Dnes 11:31

Čínské značky už umí navrhnout pěkná auta, když chtějí. Ale to jim nebrání souběžně beze studu představovat "novinky" s okopírovaným designem.




Blesk.cz

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči hřebík do rakve celé EU?

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči…

Napínavou detektivku připomínají letošní prezidentské volby ve Francii. Na startovní čáře stojí čtyři kandidáti…

Vychytávky Ládi Hrušky: Závěsný květináč na bylinky

Vychytávky Ládi Hrušky: Závěsný květináč na bylinky

V žádné pořádné kuchyni by neměly chybět čerstvé bylinky, po kterých může kuchař či kuchařka sáhnout, kdykoli je…

 

iSport.cz

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i Procházkův zkrat

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i…

Nejen derby pražských S přináší mimořádně vyhrocené okamžiky. Čeští fanoušci v posledních několika sezonách…

 

Reflex.cz

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

Bez nejmenší ironie musím zkonstatovat, že se ODS podařilo najít skutečně pravicové téma. Téma, kdy neomarxisté…