BMW M1 Design Study: Jihoafrická vize mnichovského supersportu

 

BMW M1 nedává spát. Klasická bavorská placka je pro mnohé nesplnitelným snem, designéři se k ní také rádi vracejí.

I když byla M1 hodně atypickým BMW, jednalo se o hezké a zajímavé auto. Aby ne, vždyť jej navrhl Giugiaro! A hlavně, v Mnichově nikdy nic podobného předtím ani potom nevzniklo. Vývoj jediného (malo)sériového supersportu značky s motorem uprostřed však provázely problémy. Původně jej mělo stavět Lamborghini, ale to se dostalo do tak velkých finančních problémů, že modrobílí přesunuli výrobu k Baurovi. M1 pilotovaly největší hvězdy formule 1 v seriálu Procar, po homologaci ve skupině 4 vozy startovaly na okruzích, v rallye i v závodech do vrchu, existovaly také siluety s turbomotory skupiny 5. Ve švédském mistrovství GT se jedna M1 proháněla ještě před dvaceti lety. Ne jako historik, na to tehdy neměla věk!

Ta nejnovější ale nepochází z Itálie ani z Německa, natožpak ze Skandinávie. Jejím autorem je Jihoafričan Giom Mouton. Není důležité, že BMW má s Jihoafrickou republikou úzké spojení, protože v Rosslynu dlouhá léta vznikají tyto vozy pro místní trh. Giom je evidentně velkým fanouškem značky, protože projekt nazvaný jednoduše M1 Design Study není jeho první prací s modrobílým logem.

V reálu samozřejmě auto neexistuje, jde o počítačovou vizi. Mouton (to je ale hezké závodnické příjmení, že?) zvolil pro civilní verze stříbrnou a žlutou barvu, pro okřídlený závoďák specifikace GT3 pak bílou v kombinaci s tradiční bavorskou trikolórou. Tady jaksi jiná volba není! Inspirací pro virtuální M1 byla ta klasická a také současný hybrid i8. „Můj návrh si bere inspiraci - spíše než kopíruje - z originálu," vysvětluje Mouton. „Koncept je lehké konstrukce s menším důrazem na luxus; v centru pozornosti jsou výkon a ovladatelnost a aktivní aerodynamika a velmi nízké těžiště hrají velkou roli." Překvapivě nemluví o M1 Hommage, nefunkční maketě v životní velikosti z Villa d'Este 2008. Tu postavila sama automobilka.

Pokud by něco takového skutečně vzniklo, podle svého tvůrce by výsledek poháněl přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu kolem 368 kW. Ten známe už ze současné řady M3/M4. Ne, žádný elektromotor! Supersport s akcelerací z klidu na stovku pod čtyři vteřiny by řada fanoušků jistě uvítala. „Zatímco Mercedes a Audi chrlí exotická superauta, BMW žádné nemá. Je načase vyvolat legendu z minulosti,“ dodává Mouton. Jenže všechny dosavadní spekulace ohledně ideového nástupce ikonické M1 u BMW vždy důrazně dementovali.

JAKE.AUTO.CZ: BMW M1 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
Zdroj: Giom Image Art, BMW Blog
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




BMW M1 se skrývalo v prachu 34 let! Najeto nemá skoro nic... BMW M1 se skrývalo v prachu 34 let! Najeto nemá skoro nic...

Máme tu zase jeden exkluzivní nález ze zapomenuté garáže…

BMW M1 Procar číslo 094: Silniční verze je jediná na světě BMW M1 Procar číslo 094: Silniční verze je jediná na světě

Procar byla známá série, kde se utkávaly hvězdy…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…