BMW M1 Design Study: Jihoafrická vize mnichovského supersportu

 

BMW M1 nedává spát. Klasická bavorská placka je pro mnohé nesplnitelným snem, designéři se k ní také rádi vracejí.

I když byla M1 hodně atypickým BMW, jednalo se o hezké a zajímavé auto. Aby ne, vždyť jej navrhl Giugiaro! A hlavně, v Mnichově nikdy nic podobného předtím ani potom nevzniklo. Vývoj jediného (malo)sériového supersportu značky s motorem uprostřed však provázely problémy. Původně jej mělo stavět Lamborghini, ale to se dostalo do tak velkých finančních problémů, že modrobílí přesunuli výrobu k Baurovi. M1 pilotovaly největší hvězdy formule 1 v seriálu Procar, po homologaci ve skupině 4 vozy startovaly na okruzích, v rallye i v závodech do vrchu, existovaly také siluety s turbomotory skupiny 5. Ve švédském mistrovství GT se jedna M1 proháněla ještě před dvaceti lety. Ne jako historik, na to tehdy neměla věk!

Ta nejnovější ale nepochází z Itálie ani z Německa, natožpak ze Skandinávie. Jejím autorem je Jihoafričan Giom Mouton. Není důležité, že BMW má s Jihoafrickou republikou úzké spojení, protože v Rosslynu dlouhá léta vznikají tyto vozy pro místní trh. Giom je evidentně velkým fanouškem značky, protože projekt nazvaný jednoduše M1 Design Study není jeho první prací s modrobílým logem.

V reálu samozřejmě auto neexistuje, jde o počítačovou vizi. Mouton (to je ale hezké závodnické příjmení, že?) zvolil pro civilní verze stříbrnou a žlutou barvu, pro okřídlený závoďák specifikace GT3 pak bílou v kombinaci s tradiční bavorskou trikolórou. Tady jaksi jiná volba není! Inspirací pro virtuální M1 byla ta klasická a také současný hybrid i8. „Můj návrh si bere inspiraci - spíše než kopíruje - z originálu," vysvětluje Mouton. „Koncept je lehké konstrukce s menším důrazem na luxus; v centru pozornosti jsou výkon a ovladatelnost a aktivní aerodynamika a velmi nízké těžiště hrají velkou roli." Překvapivě nemluví o M1 Hommage, nefunkční maketě v životní velikosti z Villa d'Este 2008. Tu postavila sama automobilka.

Pokud by něco takového skutečně vzniklo, podle svého tvůrce by výsledek poháněl přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu kolem 368 kW. Ten známe už ze současné řady M3/M4. Ne, žádný elektromotor! Supersport s akcelerací z klidu na stovku pod čtyři vteřiny by řada fanoušků jistě uvítala. „Zatímco Mercedes a Audi chrlí exotická superauta, BMW žádné nemá. Je načase vyvolat legendu z minulosti,“ dodává Mouton. Jenže všechny dosavadní spekulace ohledně ideového nástupce ikonické M1 u BMW vždy důrazně dementovali.

JAKE.AUTO.CZ: BMW M1 (přehled všech článků)

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
Zdroj: Giom Image Art, BMW Blog

Štítky BMW Design Kupé Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 



Rekordní BMW M1 má jednu zvláštnost. Jezdí na plyn... Rekordní BMW M1 má jednu zvláštnost. Jezdí na plyn...

Supersportovní bavorák s dvojicí turb a na plyn, který…

BMW M1 AHG Studie: Jedna z deseti širokých em-jedniček stojí skoro 20 milionů BMW M1 AHG Studie: Jedna z deseti širokých em-jedniček stojí skoro 20 milionů

Placka BMW M1 je vzácná sama o sobě. Jenže teď se objevil…

 



 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…