Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X3: SUV novinka teď už oficiálně!

Tomáš Dusil
Diskuze (58)
Od roku 2003 je model X3 variantou SUV využívající techniku řady 3. Nová v pořadí již třetí generace označená G01 je právě na startu své kariéry. Co nabízí oproti svému předchůdci?

První generace BMW X3 přinesla jako první techniku, později použitou u řady 3 E90 a také u první generace BMW řady 1. Druhá generace X3 označená F25 vyjela v roce 2010 na základě řady 3 šesté generace označené F30. Novinka, která se představuje právě teď, má opět úlohu předjezdce, když ukazuje, na co se můžeme těšit u dalšího vydání trojkové řady.

Jiná už na pohled

Když postavíte vedle sebe novou X3 a jejího předchůdce, na první pohled zaznamenáte rozdíly týkající se vzhledu. Typické stylizované ledviny na masce chladiče jsou u novinky o něco vyšší, naopak světlomety se svými rozměry změnily jen málo. To už ale nelze říci o jejich technice, kdy plně těží s technologie LED. Stejné řešení použil výrobce také u mlhových svítilen. Ty už také nemají kulatý tvar, nýbrž podlouhlý.

Obdobné změny najdeme i při pohledu zezadu. Zadní lampy, opět s technologií LED, navíc za příplatek s prostorovým efektem sice tvarově rozvíjejí ty stávající, avšak jsou v kontextu úplně jiné. Novinka nabídne také elektricky ovládané víko zavazadelníku či zajímavě tvarovanou zdvojenou koncovku výfuku.

Zbývá boční pohled. BMW uvádí, že novinka vyniká aerodynamikou, reprezentovanou součinitelem čelního odporu vzduchu Cx rovno 0,29. Jak boční skla, tak také čelní jsou vybavena technologií mající snížit hlučnost v kabině. Při pohledu z boku dále zaujme jinak řešený boční prolis a také tvar třetího bočního, tedy pevného okna. Typické dvojité zalomení, které mají vozy BMW už od 60. let tady poprvé ustupuje do pozadí. Zákazník, který se pro novou X3 rozhodne, bude moci vybírat z kol o průměru 18 až 21 palců.

Za volantem

Stejně jako exteriér, je také kabina evolucí předchůdce. Střední část přístrojové desky zůstává natočena k řidiči, při vší té moderně stojí za zmínku fakt, že ovládání klimatizace a ventilace si stále zachovává vlastní ovladače. Přibylo oblin, ubylo hran. Nový užší je volant přičemž přístrojový štít může být za příplatek tvořen 12.3palcovým displejem. Naopak středový monitor se chlubí úhlopříčkou 10,2 palců a ovládaný je buď dotykem, nebo ovladačem i-Drive. Z přiložených fotek vypadá kabina novinky dost futuristicky. Zavazadelník nabídne v základu 550 litrů, po zvětšení dokonce 1600 litrů. Opěradlo zadní lavice bude možné dělit v poměru 40:20:40. Novou X3 výrobce nabídne ve třech verzích: xLine, Luxury Line a se sportovním M-paketem.

Méně kil, lepší dynamika

Výrobce slibuje snížení hmotnosti vozu o 50 kg. Současně uvádí, že podvozek, tradiční chlouba BMW bude i nadále přinášet řidiči radost z jízdy. Základem je obvyklé příznivé rozložení hmotnosti na obě nápravy 50:50, ale také údajné snížení hmotnosti neodpružených částí. Třeba tím, že těhlice budou nově vyrobeny z hliníkových slitiny. Co se týče konstrukce šasi, tak v té se ale žádná revoluce nekoná.

Ani nová X3 tak nenabídne lichoběžníkovou přední nápravu po vzoru větších sourozenců. Vystačit se musí s dosavadním řešením, tedy modifikovaným McPhersonem, který už od první generace využívá dvojici spodních příčných ramen. Vzadu BMW použije obvyklou pětiprvkovou nápravu s integrálním ramenem. Chybět nebude ani pohon všech kol xDrive o jehož podrobnostech zatím nic nepadlo. Mimo Evropu BMW nabídne také verzi jen s pohonem zadní nápravy sDrive.

K pohonu bude sloužit čtyřválec 20i (od jara 2018) a 30i, které doplní řadový šestiválec M40i, jenž bude zatím vrcholnou motorizací. Motory 20i a 30i jsou dvoulitry, šestiválec má objem 3,0 litru. Diesely budou jak praví trend doby v menšině. Ke čtyřválci 20d se přidá šestiválec 30d. Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. Manuální skříň zatím v nabídce nebude.

S novou X3 BMW nabídne rovněž některé velmi pokročilé systémy. Sem patří takzvaný BMW CoPilot, což je poslední generace Active Cruise Control zahrnující veškeré známé asistenční systémy. Za příplatek má být k dispozici také polo autonomní řízení. O co přesně půjde a co bude dělat a zda bude vůbec k dispozici také u nás, zatím není známo.

Tomáš Dusil
Diskuze (58)
28. 6. 2017 08:42
Re: zdá se, že jak globálně upadá význam evropského trhu, je
Upadkem bych to asi nenazyval, na to je jeste cas, ale orientace na asijsky "vkus" je v te tvarove a materialove preplacanosti jasne patrna. A to Volvo jde prave opacnou cestou - ac vlastneno asijskou firmou, snazi se delat cisty - EU kompatibilni - design.
28. 6. 2017 08:39
Re: Jsem jediny...
V tom s tebou samozrejme souhlasim.
28. 6. 2017 05:48
Re: zdá se, že jak globálně upadá význam evropského trhu, je
Napiš o tom úpadku...prosím, prosím ;-) >:D
Avatar - Lojza11
28. 6. 2017 00:21
Re: zdá se, že jak globálně upadá význam evropského trhu, je
no to urcite se svyma ctyrhrnkama. Uz se MB a BMW klepe.
Avatar - Barry Lyndon
27. 6. 2017 21:34
zdá se, že jak globálně upadá význam evropského trhu, je des
MB a BMW se pak v té kýčovitosti trumfují.

A největší paradox: nakonec to všem natře "čínské" Volvo.