Brabus G 500 Cabrio: 462 otevřených koní na rozloučenou
Konec výroby kabrioletu G (tovární kód A463) byl oznámen již loni v říjnu. V Německu lze pořídit poslední exempláře dvousetkusové Final Edition. Známý tuner Brabus z Bottropu se rozhodl patřičně vyladit běžnou verzi G 500. Nedávno představil podobný balíček pro krátkou třídveřovou verzi, která se rozloučila s výrobou už v roce 2011. To znamená jedno: veškeré úpravy jsou aftermarketové a půjde zušlechtit i starší auto.
A co všechno se u hranaté legendy s plátěnou střechou změnilo? Jiná je maska s tradičním písmenem B v kulatém logu, trojcípou hvězdu mít auto nemůže, respektive zůstala jen uvnitř na čtyřramenném volantu. Přední nárazník dostal kulatou řadu mlhovek (tři na každé straně) a nad nimi jsou pásy diod pro denní svícení. Na bocích se usídlily ocelové nášlapné prahy, také blatníky jsou o něco málo vytažené a mají výdechy za předními koly. Zadní nárazník není ochuzen o difuzor, bohužel falešný. Brzdové světlo na tykadle za náhradním kolem se skládá také z moderních diod. Rezerva dostala kryt s logem. Černá metalíza vypadá hodně efektně.
Také vnitřku v ručně prošívané kůži s nezbytnými emblémy dominuje tahle barva, doplněná o prvky z klavírního laku a objeví se i nějaký ten uhlíkový kompozit. Zmíněný volant lze nahradit sportovnějším tříramenným. Benzinový vidlicový osmiválec byl vyladěn na celých 462 koní, tedy 340 kW. Označení na krytu motoru i zádi auta dává tušit, že se změnil i jeho zdvihový objem, z původních 5,5 l narostl až k hranici 6,1 litru. Točivý moment činí 615 N.m. Takto motorizované géčko pochopitelně není žádným úsporným, nedejbože ekologickým autem do města, spotřeba zde šplhá ke dvacetilitrové hranici.
Standardní G W463 se přes luxus nevzdává ani terénních ambicí, ne, opravdu to není SUV. Otevřený Brabus je ale spíše bulvárovým zevlounem určeným k poutání pozornosti. Nízkoprofilové slupičky obuté na nádherných litých kolech s devíti dvojitými paprsky rozhodně nemají chuť dovádět někde v bahně a ani na Sahaře se s nimi daleko nedostanete, leda za první dunu. Ale kdo by si tuhle 35 let vyráběnou hranatou krabici s aerodynamikou žebřiňáku (pochopitelně míněno s nadsázkou) ničil nějakými off-roadovými hrátkami?