Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus G 500 Cabrio: 462 otevřených koní na rozloučenou

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Úpravce Brabus si vzal do parády hranatou klasiku G a z odcházejícího kabrioletu vytvořil černý přízrak. S řádnou posilou pod kabátem!

Konec výroby kabrioletu G (tovární kód A463) byl oznámen již loni v říjnu. V Německu lze pořídit poslední exempláře dvousetkusové Final Edition. Známý tuner Brabus z Bottropu se rozhodl patřičně vyladit běžnou verzi G 500. Nedávno představil podobný balíček pro krátkou třídveřovou verzi, která se rozloučila s výrobou už v roce 2011. To znamená jedno: veškeré úpravy jsou aftermarketové a půjde zušlechtit i starší auto.

A co všechno se u hranaté legendy s plátěnou střechou změnilo? Jiná je maska s tradičním písmenem B v kulatém logu, trojcípou hvězdu mít auto nemůže, respektive zůstala jen uvnitř na čtyřramenném volantu. Přední nárazník dostal kulatou řadu mlhovek (tři na každé straně) a nad nimi jsou pásy diod pro denní svícení. Na bocích se usídlily ocelové nášlapné prahy, také blatníky jsou o něco málo vytažené a mají výdechy za předními koly. Zadní nárazník není ochuzen o difuzor, bohužel falešný. Brzdové světlo na tykadle za náhradním kolem se skládá také z moderních diod. Rezerva dostala kryt s logem. Černá metalíza vypadá hodně efektně.

Také vnitřku v ručně prošívané kůži s nezbytnými emblémy dominuje tahle barva, doplněná o prvky z klavírního laku a objeví se i nějaký ten uhlíkový kompozit. Zmíněný volant lze nahradit sportovnějším tříramenným. Benzinový vidlicový osmiválec byl vyladěn na celých 462 koní, tedy 340 kW. Označení na krytu motoru i zádi auta dává tušit, že se změnil i jeho zdvihový objem, z původních 5,5 l narostl až k hranici 6,1 litru. Točivý moment činí 615 N.m. Takto motorizované géčko pochopitelně není žádným úsporným, nedejbože ekologickým autem do města, spotřeba zde šplhá ke dvacetilitrové hranici.

Standardní G W463 se přes luxus nevzdává ani terénních ambicí, ne, opravdu to není SUV. Otevřený Brabus je ale spíše bulvárovým zevlounem určeným k poutání pozornosti. Nízkoprofilové slupičky obuté na nádherných litých kolech s devíti dvojitými paprsky rozhodně nemají chuť dovádět někde v bahně a ani na Sahaře se s nimi daleko nedostanete, leda za první dunu. Ale kdo by si tuhle 35 let vyráběnou hranatou krabici s aerodynamikou žebřiňáku (pochopitelně míněno s nadsázkou) ničil nějakými off-roadovými hrátkami?

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
4. 5. 2014 06:49
Re: Brrrr
Měl jsem možnost se v novém G 63 i ve starším G500 jet a na šířku je v něm
místa dost a dost. I když sezení v druhé řadě - to je trestná lavice:)
4. 5. 2014 06:46
Re: všeho moc škodí
V Česku už jsem dvakrát potkal tu šestikolku géčko. To je teprve rachot.
Jinak Brabus dělá skutečně ošklivě úpravy. Ale AMG 63 je nádherné.
Avatar - JirkaV8
4. 5. 2014 00:47
všeho moc škodí
všeho moc škodí, i toho dobrého, já raději klasické G [odkaz]
Počkejte až Vás zastaví Dubajské policistky >:D [odkaz]
3. 5. 2014 22:56
Tady se inspirovali:
[odkaz]

V USA se to bude prodávat jako stylingový paket BB Edition (Brabus Bronx Edition) :-)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 5. 2014 20:34
Re: Brrrr
Mít to jen ta kola a čumák normál z MB, tak je to parádní beach buggy. A taky barvu by to chtělo jinou.