Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

České Auto roku 2018 zná své finalisty: Je mezi nimi i Impreza a Stinger!

David Bureš
Diskuze (126)
Módní jsou dnes hlavně automobily kategorie SUV, ve finále českého Auta roku 2018 je však jediné. Doplňují ho kompaktní hatchback nebo dva modely střední třídy.

Anketa Auto roku 2018 v České republice míří do druhého kola. Hlasy z prvního kola jsou již sečteny, a tak známe pětici finalistů. České Auto roku 2018 bude porota složená vybírat z pětky BMW 5, Kia Stinger, Opel Insignia, Subaru Impreza a Škoda Karoq.

Finálová pětice je tak velice různorodá. Najdeme v ní luxusní model vyšší střední třídy, novinku střední třídy s pohonem zadních kol, typický manažerský vůz střední třídy, sportovně laděný kompaktní hatchback a rodinné SUV.

Pětici finalistů vybrala odborná porota sestavená z 35 českých motoristických novinářů, mezi nimiž má redakce Auto.cz dva zástupce, Davida Bureše a Tomáše Dusila. Každý z porotců měl sestavit vlastní pětku nejlepších, načež byly body jednotlivých nominovaných sečteny a byla vybrána pětka finalistů s nejvyšším počtem bodů. Nyní bude tato porota rozhodovat o vítězi, v druhém kole budou porotci udělovat určitý počet bodů mezi finalisty.

Z původně nominovaných 36 automobilů nakonec vypadlo duo Dacia Duster a Ford EcoSport. Nesplnily podmínky ankety, jelikož se nakonec nezačnou prodávat ještě před koncem letošního roku, jak stanovují pravidla soutěže.

Celkový vítěz ankety bude vyhlášen dne 5. ledna 2018 na tiskové konferenci Svazu dovozců automobilů. Tak kdo je váš favorit?

David Bureš
Diskuze (126)
5. 1. 2018 13:06
Tahle anketa je opravdu o ničem
To je tak trapný!!! Ale tak trapný!!! Proč takhle nebodovala minulý rok Ateca? Z tohohle pohledu je Karoq už víc jak rok starý vůz!!!
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 11:19
Re: Škoda Ateca ve finále?
To samozřejmě souhlasim = jen podotknu že ty rozdílný řešení vidím jako plus

Starý poctivý řešení = mizej všude = myslim že dlouho nevydrží ani [odkaz] :-)
4. 12. 2017 10:01
Re: Škoda Ateca ve finále?
Ano, je to označení pro uspořádání řetězce. Nikoli konkrétního řešení pohonu, kterých měli celou řadu. Jen v EU prodávané Legacy mělo snad tři (v jedné generaci, podle motoru/ převodovky). WRX STI má svůj systém. Audi se liší hlavně v tom, že má s pohonem všech kol motory jak podél, tak napříč. Dokonce i motor uprostřed. Uspořádání tedy nemůže být stejné napříč modelovým spektrem. Ale také pod jedním označením nabízí a nabízeli řadu různých systémů a člověk z jména nepozná, s čím má tu čest.

Osobně mám rád symetrii. To řešení má něco do sebe, i když bych ještě radši viděl diferenciál (přední nápravový) až pod motorem nebo dokonce před motorem, než v převodovce. Ještě jsem však mezi těmi vzdychajícími nad symetričností nepotkal člověka, který by dokázal vysvětlit, v čem je přínosem. V praxi. Ty systémy jsou dobré, ale to není v symetričnosti. A pokud skutečně verze s CVT nemá diferenciál (který je pro systémy Subaru typický), tak si nemá s Haldexem moc co vyčítat (i když mají třeba lepší firmware nebo chlazení; to není principiální problém Haldexu).
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2017 22:20
Re: Škoda Ateca ve finále?
Snad přesně obráceně ne? Quattro je označení pro jakejkoli pohon všech kol = Symmetrical AWD je označení celýho uspořádání. To je furt stejný = symetrický a na to navazuje pohon AWD. Subaru stejně jako audi dneska používá levnější pohon všech kol. Ale to celkový symmetrical je furt stejný = naštěstí :-)
Avatar - white label
3. 12. 2017 16:21
Re: Co znamena favorit?
Řekl bych, že je v takovém případě (Martina Sáblíková) jasnou favoritkou (obecně). ;-)