Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette ZR1 od Hennessey nabídne přes 1200 koní

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Chevrolet Corvette ZR1 je ve své nejnovější podobě stále ještě žhavou novinkou, ale to nijak nebrání texaské firmě Hennessey Performance Engineering v tom, aby představila své připravované úpravy pro tento model.

Chevrolet Corvette ZR1 pro modelový rok 2019 zamíří na severoamerický trh až na jaře příštího roku, ale u Hennessey Performance Engineering mají již nyní jasno o tom, jaké u tohoto modelu provedenou úpravy.

Texaský úpravce si pro nejextrémnějšího zástupce modelové řady Corvette připravil rovnou tři stupně ladění, které nesou označení HPE 850, HPE 1000 a HPE 12000. Použité číslovky mají jen naznačovat, jakým výkonem má Corvette ZR1 po laděný u Hennessey Performance Engineering disponovat.

Chevrolet Corvette ZR1 pro modelový rok 2019 má ve své standardní podobě pod kapotou kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec LT5 o objemu 6,2 litru, disponující nejvyšším výkonem 563 kW (765 k) při 6300 min-1 a točivým momentem 969 N.m při 4400 min-1.

V případě prvního stupně ladění s označením HPE 850 bude Corvette ZR1 disponovat nejvyšším výkonem 643 kW (862 k) při 6300 min-1 a točivý moment má zůstat na stejné hodnotě jako u standardního provedení.

Pro verzi HPE 1000 je uváděn nejvyšší výkon 757 kW (1014 k) při 6400 min-1 a točivý moment 1310 N.m při 4000 min-1.

Vrcholem nabídky je ovšem HPE 1200 s nejvyšším výkonem 908 kW (1217 k) při 6400 min-1 a točivým momentem 1445 N.m při 4000 min-1. Tato verze má akcelerovat z 0 na 96 km/h za 2,2 s a její nejvyšší rychlost se má být přes 370 km/h.

Texaský úpravce dosáhne zvýšení výkonu u všech tří provedení za pomoci přepracovaného sání i přeplňování, upraveného chladicího systému, přemapování softwaru řídící jednotky a nového výfukového systému. V případě nejvýkonnější verze pak dojde i na zvýšení objemu na 7,0 l a použití kompletně nových vnitřností motoru od pístů až po ventily.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme