Citroën C5 po 100.000 kilometrech: Jen ten Hydractive…

Citroën C5 po 100.000 kilometrech: Jen ten Hydractive…

 

Francouzské kombi prošlo dlouhodobým testem bez mechanického nebo viditelného opotřebení i bez koroze. Jen na chvíli zlobil podvozek.

Druhá generace Citroënu C5 se nevzdala charakteristických znaků, jako je hydropneumatické pérování nebo volant s pevným středem. Zároveň ale přidala několik typicky německých rysů – seriózní (ale přesto originální) design, bytelné provedení a vysokou kvalitu zpracování. Tedy alespoň v prohlášeních představitelů automobilky.

Německý magazín Auto Bild ve svém stotisícovém testu prověřil, zda se tato očekávání potvrzují v praxi. Porci rovných 100.000 km zvládlo zlatavé kombi za 18 měsíců. To odpovídá ročnímu nájezdu téměř 70 tisíc kilometrů, zátěž tedy odpovídá těm nejvytíženějším manažerským vozům.

Nejvyšší specifikace byla spojena s motorem 2,0 HDi o výkonu 103 kW. Tato kombinace zcela odpovídá vkusu českých zákazníků – danou karosářskou verzi, výbavu i dvoulitrový motor volí před ostatními možnostmi kolem 60 % zákazníků.

Redaktoři si na Citroënu pochvalovali komfortní podvozek, zejména na cestách s kvalitním povrchem, pohodlná sedadla a zajímavý design. Kritika se naopak snášela na zmatené ovládání palubní elektroniky a přetlačítkovaný volant s pevným středem.

Související:

Celých 18 měsíců se obešlo bez problémů, s výjimkou série servisních zásahů okolo 60 tisíc km. Nejprve dostal Citroën při servisní prohlídce nad rámec běžných úkonů nové brzdové destičky vpředu a vzadu a musely být vyměněny obě parkovací žárovky.

Záhy na to byl kvůli netěsnosti vyměněn pružící válec předního kola a manžeta pružícího válce u zadního kola. Oba úkony proběhly v rámci záruky bezplatně, navíc výrobce později tuto konstrukční vadu odstranil.

Hydropneumatické pérování se zasloužilo o 14 trestných bodů a celkově 32. místo v pořadí dlouhodobě testovaných aut. To je stejný výsledek, jakého dosáhl Opel Insignia, a o bod horší skóre než u Renaultu Laguna.

Celý test včetně podrobných výsledků vyšel v Auto Tipu 03/2012, který si můžete objednat přes formulář na stránkách Auto tipu. Přístupové údaje do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008 získávají také všichni předplatitelé.  [600×253]

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: Auto Tip
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 po 100.000 kilometrech: Jen ten…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…