Citroën C5 po 100.000 kilometrech: Jen ten Hydractive…
Druhá generace Citroënu C5 se nevzdala charakteristických znaků, jako je hydropneumatické pérování nebo volant s pevným středem. Zároveň ale přidala několik typicky německých rysů – seriózní (ale přesto originální) design, bytelné provedení a vysokou kvalitu zpracování. Tedy alespoň v prohlášeních představitelů automobilky.
Německý magazín Auto Bild ve svém stotisícovém testu prověřil, zda se tato očekávání potvrzují v praxi. Porci rovných 100.000 km zvládlo zlatavé kombi za 18 měsíců. To odpovídá ročnímu nájezdu téměř 70 tisíc kilometrů, zátěž tedy odpovídá těm nejvytíženějším manažerským vozům.
Nejvyšší specifikace byla spojena s motorem 2,0 HDi o výkonu 103 kW. Tato kombinace zcela odpovídá vkusu českých zákazníků – danou karosářskou verzi, výbavu i dvoulitrový motor volí před ostatními možnostmi kolem 60 % zákazníků.
Redaktoři si na Citroënu pochvalovali komfortní podvozek, zejména na cestách s kvalitním povrchem, pohodlná sedadla a zajímavý design. Kritika se naopak snášela na zmatené ovládání palubní elektroniky a přetlačítkovaný volant s pevným středem.
Související:
- Audi A4 po 100.000 kilometrech: Zradila převodovka
- BMW X1 po 100.000 km: Pouze problém s brzděním na mokru
- Ford Fiesta po 100.000 kilometrech: Zlobivá elektroinstalace
- Hyundai i30 CW po 100.000 kilometrech: Dojem kazí koroze
- Opel Insignia ST po 100.000 km: Nejlepší Opel všech dob
- SEAT Ibiza 1,4 16V po 100.000 km: Auto Bild dává jedničku
- Toyota Prius III po 100.000 kilometrech: Jen žárovky a destičky
- Toyota Verso po 100.000 kilometrech: Mechanicky je odolná, ale koroduje
- TEST Citroën C5 Tourer 2,0 HDi – Ich bin Franzose
Celých 18 měsíců se obešlo bez problémů, s výjimkou série servisních zásahů okolo 60 tisíc km. Nejprve dostal Citroën při servisní prohlídce nad rámec běžných úkonů nové brzdové destičky vpředu a vzadu a musely být vyměněny obě parkovací žárovky.
Záhy na to byl kvůli netěsnosti vyměněn pružící válec předního kola a manžeta pružícího válce u zadního kola. Oba úkony proběhly v rámci záruky bezplatně, navíc výrobce později tuto konstrukční vadu odstranil.
Hydropneumatické pérování se zasloužilo o 14 trestných bodů a celkově 32. místo v pořadí dlouhodobě testovaných aut. To je stejný výsledek, jakého dosáhl Opel Insignia, a o bod horší skóre než u Renaultu Laguna.
Celý test včetně podrobných výsledků vyšel v Auto Tipu 03/2012, který si můžete objednat přes formulář na stránkách Auto tipu. Přístupové údaje do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008 získávají také všichni předplatitelé.