Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 po 100.000 kilometrech: Jen ten Hydractive…

Diskuze (253)
Francouzské kombi prošlo dlouhodobým testem bez mechanického nebo viditelného opotřebení i bez koroze. Jen na chvíli zlobil podvozek.

Druhá generace Citroënu C5 se nevzdala charakteristických znaků, jako je hydropneumatické pérování nebo volant s pevným středem. Zároveň ale přidala několik typicky německých rysů – seriózní (ale přesto originální) design, bytelné provedení a vysokou kvalitu zpracování. Tedy alespoň v prohlášeních představitelů automobilky.

Německý magazín Auto Bild ve svém stotisícovém testu prověřil, zda se tato očekávání potvrzují v praxi. Porci rovných 100.000 km zvládlo zlatavé kombi za 18 měsíců. To odpovídá ročnímu nájezdu téměř 70 tisíc kilometrů, zátěž tedy odpovídá těm nejvytíženějším manažerským vozům.

Nejvyšší specifikace byla spojena s motorem 2,0 HDi o výkonu 103 kW. Tato kombinace zcela odpovídá vkusu českých zákazníků – danou karosářskou verzi, výbavu i dvoulitrový motor volí před ostatními možnostmi kolem 60 % zákazníků.

Redaktoři si na Citroënu pochvalovali komfortní podvozek, zejména na cestách s kvalitním povrchem, pohodlná sedadla a zajímavý design. Kritika se naopak snášela na zmatené ovládání palubní elektroniky a přetlačítkovaný volant s pevným středem.

Související:

Celých 18 měsíců se obešlo bez problémů, s výjimkou série servisních zásahů okolo 60 tisíc km. Nejprve dostal Citroën při servisní prohlídce nad rámec běžných úkonů nové brzdové destičky vpředu a vzadu a musely být vyměněny obě parkovací žárovky.

Záhy na to byl kvůli netěsnosti vyměněn pružící válec předního kola a manžeta pružícího válce u zadního kola. Oba úkony proběhly v rámci záruky bezplatně, navíc výrobce později tuto konstrukční vadu odstranil.

Hydropneumatické pérování se zasloužilo o 14 trestných bodů a celkově 32. místo v pořadí dlouhodobě testovaných aut. To je stejný výsledek, jakého dosáhl Opel Insignia, a o bod horší skóre než u Renaultu Laguna.

Celý test včetně podrobných výsledků vyšel v Auto Tipu 03/2012, který si můžete objednat přes formulář na stránkách Auto tipu. Přístupové údaje do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008 získávají také všichni předplatitelé.

citroen autotip citroen autotip

Diskuze (253)
Avatar - trapid
1. 6. 2022 13:37
Re: Morda
PS: A zámeček (boužel) NEmáme..
(no i když při dnešních nákladech na energie + "výhledech" Evropy snad i "bohudík"

Jak brutálně nadčasový a pravdivý příspěvek - už před deseti léty.
Musím říct - BOHUŽEL.
15. 8. 2012 18:53
Re: VW Golf po 100 000km
Aha:) Ano ano na brzy je potreba slapat to je pravda, ale pak zase brzdi obstojne:) No a spotreba tak zalezi jak kdo jezdi, ze...a porovnavat naftu s benzinem taky neni košér:) No ano...Maseratti GranTurismo...co říct..snad jen..ach...občas ho potkávám v Olomouci, sice jako cabrio, ale....stejně..ach..ten zvuk..ten design... :yes:
Avatar - Ronault.
11. 8. 2012 23:31
Re: Se ctí
Tak moji ji, ale třeba podaceliftové Privilage ne a navíc ne všechny Lybry se dělaly v kůži [odkaz]

Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2012 16:28
Re: VW Golf po 100 000km
Zrovna jsem "aktualizovala" ;-)
(popisovala jsem "starý" Golf (V. generace?) - "nový" s 1.4 TSi dopadl už VÝRAZNĚ LÉPE :-)
Kotouče je sice nutné měnit častěji než u velkého těžkého CITROËNu C5, brzdy brzdí o něco hůře než u velkého těžkého C5, spotřeba je také horší než u velkého těžkého C5 (7,2 l rsp. dokonce 9,3 - což je na malé auto a "jen" 160 koní opravdu docela DOST). A zazlobilo řazení (a absolutně NEtuším jak to přeložit do češtiny - popravdě nejsem si jistá co to je ani v němnčině - myslím že takový ten "gumový" válec, že ten "odešel" - na premianta spolehlivosti BMW 1 sice nemá, ale jednoznačně NAPRAVENÁ REPUTACE a (velmi) solidní výsledek ;-)
PS: Máte (moc) PĚKNÉ auto snů :yes: :-)
11. 8. 2012 16:20
Re: VW Golf po 100 000km
? ;-)