Opel Insignia ST po 100.000 kilometrech: Nejlepší Opel všech dob

Časopis AutoTip zveřejňuje v čísle 10/2012 výsledky dlouhodobého testu Opelu Insignia. Od ledna 2010 do ledna 2012 sloužilo modré kombi s motorem 2,0 CDTI v redakci německého Auto Bildu, kde najezdilo rovných 100 tisíc kilometrů.
4,9 metru dlouhé kombi prošlo dvouletým intenzivním testováním se ctí. Jen jednou vůz nenastartoval, protože se mu přes noc vybil akumulátor. Jinak sloužil poctivě, sice život redaktorů obtěžovaly občasné závady, nikdy ale auto nevypovědělo službu.
Občas naskočilo falešné hlášení závady adaptivních tlumičů, v mrazech někdy vypověděl službu vyhřívání předních sedadel nebo rádio. Výrobce se snažil závady řešit svolávací akcí a aktualizací softwaru, palubní elektronika ale občas zlobila i poté.
Redaktorům příliš nevyhovoval zavazadlový prostor – svojí velikostí, masivní nakládací hranou i řešením pátých dveří. Mnoho z nich si také stěžovalo na velké množství tlačítek v interiéru. I tak jeden zkušený redaktor hlásil: „nejlepší Opel od roku 1970!“ Ostatní dávali za pravdu firemnímu heslu nejlepší auto, jaké jsme kdy vyrobili.
Související:
- Audi A4 po 100.000 kilometrech: Zradila převodovka
- Ford Fiesta po 100.000 kilometrech: Zlobivá elektroinstalace
- Hyundai i30 CW po 100.000 kilometrech: Dojem kazí koroze
- SEAT Ibiza 1,4 16V po 100.000 km: Auto Bild dává jedničku
- Toyota Prius III po 100.000 kilometrech: Jen žárovky a destičky
- Toyota Verso po 100.000 kilometrech: Mechanicky je odolná, ale koroduje
- TEST Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4 – Chci sníh!
Závěrečná demontáž přinesla překvapení: skoro žádné opotřebení. Ošoupal se kobereček u řidiče a druhá sada předních kotoučů měla nejlepší za sebou – daň za slušný brzdný výkon u těžkého auta. Žádná poškozená součástka, čistý vnitřek motoru a převodovka i podvozek bez opotřebení. Podobného výsledku dosáhla i Toyota Verso, Insignia ale na rozdíl od ni utrpěla ani náznak koroze (s výjimkou zámku pátých dveří).
A jaké je celkové hodnocení? 14 trestných bodů znamená 35. místo z 87 testovaných aut. O bod lepší bylo Audi A4 2,0 TDI a Renault Laguna 2,0 dCi, naopak o bod horší hodnocení než Insignia má dieselová Toyota Avensis. Většina konkurence, ale také všechny testované dieselové Opely.