Co všechno musel Ford změnit, aby mohl Mustang do Evropy

 

Ikonický Mustang Ford v šesté generaci prodává i na starém kontinentu. Jak se liší od americké specifikace?

Pokud si chtěl Evropan koupit nový Ford Mustang, musel se dlouho spolehnout na individuální import, buď čistě ve vlastní režii, nebo prostřednictvím různých firem (a existuje jich poměrně dost, pár i u nás). Naposledy se v končinách starého kontinentu, tedy těch na západ od bývalého Československa nabízela první generace. A to už je hodně dávno.

PR oddělení modrého oválu včetně českého zastoupení sice tvrdí vehementně opak a někteří kolegové od něj tuto informaci slepě opisují, ale klasik se prodával oficiálně třeba v Británii a Francii. Ale nejen tam, v západní části tehdy rozděleného Německa dokonce musel změnit jméno na Ford T5, na vině byl totiž Krupp a jeho náklaďák.

Ale vraťme se do současnosti. Evropský Mustang má oproti americkému modelu některé dosti významné změny. Základní vzhled kupé i kabrioletů zůstává samozřejmě totožný, ale více či méně drobné detailní odlišnosti najdeme. Na karoserii jsou to logicky světla, ta zadní trojdílná mají v USA dle tamních předpisů rudá, ale u nás jsou červené koncové reflektory kryty čirým plastem. Liší se i barvy těch bočních. Díky odlišným regulím v oblasti ochrany chodců při nehodách postrádají vozy pro Evropu otvory v kapotě, z bezpečnostních důvodů mají i větší vnější zpětná zrcátka.

Zámořští kupci mohou zvolit za příplatek k šestistupňové přímo řazené převodovce krátký stálý převod 3,73 : 1, pro Evropu je vyhrazen delší 3,55. Britská specifikace s volantem napravo má ještě jeden zajímavý mechanický rozdíl: přestavěné řízení si vyžádalo jiné výfukové svody, takže výkon vidlicového osmiválce klesl na 306 kW. To je ještě méně než v EU, v „US-spec“ přitom dává zase vyšších 324 kW. Ford bohužel nikde neuvádí normu, podle které hodnoty naměřil.

Divoký kůň se nabízí i u nás. „Fastback“ s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost 2,25 l/233 kW přijde v současnosti na 1,017 milionu korun, coby GT s „Coyotem“ V8 Ti-VCT objemu 4,95 l a výkonu 310 kW pak stojí 1,142 mil. Kabriolet je vždy o padesát tisíc dražší. Prostřední vidlicový šestiválec „Cyclone“ 3,72 l Ti-VCT se v Evropě vůbec neprodává.

Statistiky SDA (Svazu dovozců automobilů) dosud evidují 329 v České republice zaregistrovaných nových Mustangů šesté generace. Loni jich bylo pouze 74, letos do září už 255 kusů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: Road & Track, Ford, SDA

Štítky Ford Sportovní

 

Přidat názorDiskuse: Co všechno musel Ford změnit, aby mohl…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Ford Mustang Mach 1 v odstínu Baby Blue je nádherný stroj času Ford Mustang Mach 1 v odstínu Baby Blue je nádherný stroj času

Ford Mustang patří mezi automobily, které umí přitáhnout…

Saleen Mustang: 740 vytuněných koní pro americkou policii Saleen Mustang: 740 vytuněných koní pro americkou policii

Jak nejlépe nahnat strach majitelům upravených aut?…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…