Co všechno musel Ford změnit, aby mohl Mustang do Evropy

 

Ikonický Mustang Ford v šesté generaci prodává i na starém kontinentu. Jak se liší od americké specifikace?

Pokud si chtěl Evropan koupit nový Ford Mustang, musel se dlouho spolehnout na individuální import, buď čistě ve vlastní režii, nebo prostřednictvím různých firem (a existuje jich poměrně dost, pár i u nás). Naposledy se v končinách starého kontinentu, tedy těch na západ od bývalého Československa nabízela první generace. A to už je hodně dávno.

PR oddělení modrého oválu včetně českého zastoupení sice tvrdí vehementně opak a někteří kolegové od něj tuto informaci slepě opisují, ale klasik se prodával oficiálně třeba v Británii a Francii. Ale nejen tam, v západní části tehdy rozděleného Německa dokonce musel změnit jméno na Ford T5, na vině byl totiž Krupp a jeho náklaďák.

Ale vraťme se do současnosti. Evropský Mustang má oproti americkému modelu některé dosti významné změny. Základní vzhled kupé i kabrioletů zůstává samozřejmě totožný, ale více či méně drobné detailní odlišnosti najdeme. Na karoserii jsou to logicky světla, ta zadní trojdílná mají v USA dle tamních předpisů rudá, ale u nás jsou červené koncové reflektory kryty čirým plastem. Liší se i barvy těch bočních. Díky odlišným regulím v oblasti ochrany chodců při nehodách postrádají vozy pro Evropu otvory v kapotě, z bezpečnostních důvodů mají i větší vnější zpětná zrcátka.

Zámořští kupci mohou zvolit za příplatek k šestistupňové přímo řazené převodovce krátký stálý převod 3,73 : 1, pro Evropu je vyhrazen delší 3,55. Britská specifikace s volantem napravo má ještě jeden zajímavý mechanický rozdíl: přestavěné řízení si vyžádalo jiné výfukové svody, takže výkon vidlicového osmiválce klesl na 306 kW. To je ještě méně než v EU, v „US-spec“ přitom dává zase vyšších 324 kW. Ford bohužel nikde neuvádí normu, podle které hodnoty naměřil.

Divoký kůň se nabízí i u nás. „Fastback“ s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost 2,25 l/233 kW přijde v současnosti na 1,017 milionu korun, coby GT s „Coyotem“ V8 Ti-VCT objemu 4,95 l a výkonu 310 kW pak stojí 1,142 mil. Kabriolet je vždy o padesát tisíc dražší. Prostřední vidlicový šestiválec „Cyclone“ 3,72 l Ti-VCT se v Evropě vůbec neprodává.

Statistiky SDA (Svazu dovozců automobilů) dosud evidují 329 v České republice zaregistrovaných nových Mustangů šesté generace. Loni jich bylo pouze 74, letos do září už 255 kusů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

 
Zdroj: Road & Track, Ford, SDA
 

Přidat názorDiskuse: Co všechno musel Ford změnit, aby mohl…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Ford Mustang: Nejstarší hardtop, možná druhý postavený kus, půjde do aukce Ford Mustang: Nejstarší hardtop, možná druhý postavený kus, půjde do aukce

Historie Mustangu první generace vydá na několik tlustých…

Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád? Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád?

Mustang druhé generace se vyráběl nejkratší dobu ze všech…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…