Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co všechno musel Ford změnit, aby mohl Mustang do Evropy

Aleš Dragoun
Diskuze (41)
Ikonický Mustang Ford v šesté generaci prodává i na starém kontinentu. Jak se liší od americké specifikace?

Pokud si chtěl Evropan koupit nový Ford Mustang, musel se dlouho spolehnout na individuální import, buď čistě ve vlastní režii, nebo prostřednictvím různých firem (a existuje jich poměrně dost, pár i u nás). Naposledy se v končinách starého kontinentu, tedy těch na západ od bývalého Československa nabízela první generace. A to už je hodně dávno.

PR oddělení modrého oválu včetně českého zastoupení sice tvrdí vehementně opak a někteří kolegové od něj tuto informaci slepě opisují, ale klasik se prodával oficiálně třeba v Británii a Francii. Ale nejen tam, v západní části tehdy rozděleného Německa dokonce musel změnit jméno na Ford T5, na vině byl totiž Krupp a jeho náklaďák.

Ale vraťme se do současnosti. Evropský Mustang má oproti americkému modelu některé dosti významné změny. Základní vzhled kupé i kabrioletů zůstává samozřejmě totožný, ale více či méně drobné detailní odlišnosti najdeme. Na karoserii jsou to logicky světla, ta zadní trojdílná mají v USA dle tamních předpisů rudá, ale u nás jsou červené koncové reflektory kryty čirým plastem. Liší se i barvy těch bočních. Díky odlišným regulím v oblasti ochrany chodců při nehodách postrádají vozy pro Evropu otvory v kapotě, z bezpečnostních důvodů mají i větší vnější zpětná zrcátka.

Zámořští kupci mohou zvolit za příplatek k šestistupňové přímo řazené převodovce krátký stálý převod 3,73 : 1, pro Evropu je vyhrazen delší 3,55. Britská specifikace s volantem napravo má ještě jeden zajímavý mechanický rozdíl: přestavěné řízení si vyžádalo jiné výfukové svody, takže výkon vidlicového osmiválce klesl na 306 kW. To je ještě méně než v EU, v „US-spec“ přitom dává zase vyšších 324 kW. Ford bohužel nikde neuvádí normu, podle které hodnoty naměřil.

Divoký kůň se nabízí i u nás. „Fastback“ s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost 2,25 l/233 kW přijde v současnosti na 1,017 milionu korun, coby GT s „Coyotem“ V8 Ti-VCT objemu 4,95 l a výkonu 310 kW pak stojí 1,142 mil. Kabriolet je vždy o padesát tisíc dražší. Prostřední vidlicový šestiválec „Cyclone“ 3,72 l Ti-VCT se v Evropě vůbec neprodává.

Statistiky SDA (Svazu dovozců automobilů) dosud evidují 329 v České republice zaregistrovaných nových Mustangů šesté generace. Loni jich bylo pouze 74, letos do září už 255 kusů.

Aleš Dragoun
Diskuze (41)
Avatar - Barrichello
11. 10. 2016 09:45
OT: Cadillac a Lincoln v Číně
Hlavně Lincoln má letos v číně obří nárůst a neustále otvírá nové autosalony, ještě líp se daří Cadillacu, který má přímo v Číně i továrnu. No FCA si zas může drbat kebuli, nebot žádnou luxusní americkou zančku nemá, nabídka Chrysleru je chudá a zastaralá a Imperial taky nevzkřísili, takže jim opět unikaj prodeje a zas tahaj za nejkratší provázek
Avatar - Barrichello
11. 10. 2016 08:56
Re: Stang
XK bylo taky dost auto pro chlapy nemyslíš? Zvlášt XKR či XKR-S, nemusí to být jen musle car
10. 10. 2016 22:40
Re: Stang
Odkdy Jaguar staví musle cars? >:D
Avatar - Barrichello
10. 10. 2016 22:26
Re: asi toho změnili málo, když v tom stejně každý vypadá ja
Mě se lidi nejvíc ptali a zastavovali když sem měl XJ Super V8 a ani to nemusel být sporták, stačilo že to auto někteří viděli na vlastní oči poprvé v životě >:D
Avatar - Barrichello
10. 10. 2016 22:24
Re: Stang
Jaguar to měl už dávno a taky to všichni v XK(R) přežili