Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ellypse – další odvážný model Renaultu?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Francouzská automobilka Renault představila zajímavý koncept vozu budoucnosti nazvaný Ellypse. Tato novinka je o to zajímavější, že Renault je znám svou odvahou brzy zavádět tyto studie do „reality“.

Francouzská automobilka Renault představila zajímavý koncept vozu budoucnosti nazvaný Ellypse. Tato novinka je o to zajímavější, že Renault je znám svou odvahou brzy zavádět tyto studie do „reality“.

Design studie Ellypse svým stylem navazuje na novodobou moderní identitu Renaultu. Přesto se může pochlubit několika neobvyklými prvky. Na první pohled zřejmě nejvíce zaujme systém otevírání dveří a absence středového sloupku (pouze na pravé straně, na levé je systém tradiční). Neméně zajímavá je i skleněná střecha obsahující solární články a přehlédnout bychom neměli ani některé nové designérsky ojedinělé prvky jako je například zvláštní tvar dveří a bočních oken.

Ani interiér rozhodně není obyčejný. Základem použitého stylu se stal Renaultův tzv. Touch Design, který byl poprvé použit u konceptu Talisman. Tento systém je postaven na řadě kontrastů mezi jednoduchými tvary a technologiemi jejichž použití by mělo být co nejpříjemnější a nejednodušší. V duchu stylu Touch design se například přístrojová deska přestěhovala na jeden ze dvou centrálních displejů na kterém jsou zobrazovány veškeré informace pro řidiče. Druhý displej slouží ke zobrazení ostatních informací a může být i skryt v palubní desce. Snadné ovládání klimatizace, GPS navigačního systému a mnoha dalších moderních technologií je zajištěno přes multifunkční centrální ovladač, který je při nečinnosti rovněž možné skrýt do palubní desky.

Velmi zajímavým způsobem jsou v Ellypse vyřešena sedadla. Plně automatizovaná kinetika totiž pouhým stiskem tlačítka může zajistit polohování nebo úplné uschování sedadel do podlahy. Použité materiály by navíc měly zajistit vynikající komfort.

K dalším zajímavostem Ellypse patří hojné využití moderních materiálů (i na karoserii), které jsou nejen recyklovatelné, ale mají i nízkou hmotnost. Spolu s moderním dieselovým motorem a robotizovanou převodovkou je tak dosaženo i nízké spotřeby a nízké produkce výfukových plynů. Napomáhá tomu i využití specifického elektrického systému o napětí 42 voltů.

Koncept Ellypse přichází i s novým systémem tzv. x-by-wire-era jež nahrazuje hydraulické obvody moderními elektrotechnickými systémy, jejichž funkčnost je lepší a navíc nepotřebují neekologické maziva.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)