Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emise CO2 u nových aut: Novým šampionem nízké spotřeby je Renault

Diskuze (32)
Snižování emisí oxidu uhličitého, které je diktátem dnešní doby, jde nejlépe Renaultu. Meziročně ubral přes 11 g/km a s flotilovým průměrem 110,1 g/km je evropským premiantem.

Z 20 největších značek jich dokázalo meziročně snížit vážený průměr CO2 (zohledňuje počet prodaných kusů jednotlivých modelů, resp. jejich konkrétních variant) hned 18. „Hříšníky“ jsou Kia a Mini, přičemž v jejich případě výsledné číslo vzrostlo o pouhé desetiny gramu. Průměr celého trhu se v roce 2013 snížil o 5,5 gramu na 126,8 g/km.

Renault si polepšil nejvíce, o 11,2 gramů a dobyl první příčku. Zásadním přínosem jsou pro francouzskou značku elektromobily s nulovými emisemi při provozu, Renault jich loni prodal devět tisíc. K výsledku také výrazně přispělo nové Clio (průměrně 103,9 g/km) a Captur (průměrně 105,6 g/km), které společně představují 45 % prodejů značky.

Peugeot udržel druhé místo, jeho snížení emisí lehce překonává průměr. Nejvíce pomohly modely 208 a 2008. Třetí Toyota si polepšila o jednu příčku, japonský výrobce spoléhá hlavně na hybridy, snížení průměru ale pomohla také nová, úspornější generace modelu RAV4. Čtvrtý je Citroën, který těží z uvedení nových tříválců do C3. Letos má předpoklad pro ještě výraznější stlačení průměru díky nové generaci úsporných motorů pro C4 a nové modelové řadě C4 Cactus.

Po šesti letech končí dominance Fiatu, který pravidelně obsazoval čelní příčku v tabulce. Důvod je jednoduchý, malé modely 500 a Panda si drží stabilní úroveň prodejů, v produktovém mixu ale získaly velké zastoupení rodinné modely 500L a prodloužené 500L Living, které vykazují vyšší emise CO2.

Z jednotlivých zemí je průměr CO2 nejnižší v Nizozemsku, které striktně daní auta s vysokými emisemi. V důsledku zpřísnění podmínek loni průměrná hodnota u nových aut klesla ze 118,7 na 109,0 g/km. Opačným extrémem je bohaté Švýcarsko, kde se dobře prodávají dražší auta se silnými motory, proto průměrných 144,7 g/km není žádným překvapením.

Vážený průměr emisí CO2 za rok 2013 u 20 nejprodávanějších značek podle JATO
Poř.značkaprůměr 2013průměr 2012rozdíl
1.Renault110,1121,3-11,2
2.Peugeot114,9121,1-6,2
3.Toyota115,9121,7-5,8
4.Citroën116,2122,0-5,8
5.Fiat118,1119,5-1,4
6.Seat118,9124,0-5,1
7.Ford122,1129,3-7,2
8.Škoda125,3132,6-7,3
9.Dacia127,1137,9-10,8
10.Suzuki127,3130,5-3,2
11.Volkswagen127,8133,5-5,7
12.Nissan129,3136,4-7,1
13.Mini129,5128,60,9
14.Kia129,5128,90,6
15.Hyundai127,9132,3-4,4
16.Opel/Vauxhall132,0132,8-0,8
17.Volvo132,1143,3-11,2
18.Audi135,0139,3-4,3
19.BMW135,7140,8-5,1
20.Mercedes-Benz139,5147,6-8,1
=celkem126,8132,3-5,5

Diskuze (32)
14. 3. 2014 21:59
Re: emise Fiat
byl dojednán v roce 1997 [odkaz] a nikdy nebyl zcela ratifikován.
Dojednávat v roce 2014 nějakých 5% CO2 i úplnýmu blbovi musí být jasný že je to kravina.
A proto mimojiné letos nebyla zima ;-\
13. 3. 2014 17:28
Re: Zkrácený pohled
Vyznam? No predsa ten, ze cela ta buzeracia kvoli obsahu CO2 je nezmyselna a diskriminacna. Ak je pre mna mna vyhodnejsie a ekologickejsie pouzivat vacsie auto, tak akekolvek trestanie za CO2, vykon a pod je neopodstatnene.
V podstate tu ide o to, ze je ekonomickejsie a ekologickejsie prevadzkovat jedno auto s o par % vyssou spotrebou ako dve auta z ktorych jedno sa pouzije len ked treba.
12. 3. 2014 22:43
Re: Zkrácený pohled
A význam? Každý ví, že hromadná doprava je ekonomičtější. A v jízdních odporech (ve vyšších rychlostech) se více projeví rychlost/ tvar/ velikost auta než jeho hmotnost. Nemluvě o tom, že při přepočtu na pasažéra bys měl použít spotřebu auta patřičně naloženého.

Z tohoto hlediska je klíčová využitost auta. A problém je, že auta typicky moc využitá nebývají. Ty ale možná jezdíš ve Fabii v pěti a ve Freemontu v sedmi lidech. ;-)
12. 3. 2014 21:05
Emisní absurdistán
Celý ten cirkus s normovanými emisemi dle EU je jen směsné divadlo a každý, kdo má všech pět pohoromadě to musí vědět. 1) v reálu mají auta s maličkými turbomotory skoro stejnou spotřebu jako dřívější atmosféry s větším objemem, 2) nikdo nedokázal, že globální oteplování je způsobeno činností člověka (pokud k němu tedy vůbec dochází), 3) snižování tabulkových emisí CO2 v zemích EU je z globálního hlediska zcela irelevantní, protože si každý den kupují miliony Číňanů, Indů a lidí z dalších méně rozvinutých zemí auta, která dřív neměli a věšinou s velmi nedobrými emisemi, 4) podíl automobilové dopravy na celou produkci CO2 na zejmi je velmi malý, mnohem horší jsou zaoceánské lodě, letecká doprava, chov dobytka atd, atd. Ale úředníci EU terorizují jen automobilky, šmejdi! 8-s :no: :no: :no:
12. 3. 2014 16:29
Re: Zkrácený pohled
Spotrebu Freemontu mam podla mojho Dodge Journey 3,6. A tie mimo urcite nemam. Zrejme vies spotreby tej Fabie, tak ich napis, kolko zerie na dialnici pri 135km/h.
Ak by to aj bola pravda a zratam pre Fiat na dialnici 10l/100km, tak celkove CO2 priemerne stupne na 160g Fiat voci 125 Fabia a nezmeni to vobec, to, ze na kg hmotnosti, alebo na osobu je ten Fiat uspornejsi.