Euro NCAP 2009: VW Golf - nová metodika na maximálním hvězdném zisku nic nemění
Ochrana dospělých
Po čelním nárazu zůstal prostor pro posádku stabilní. Čelní sloupek je posunul o méně než 10 mm vzad – stejného výsledku dosáhl také nedávno testovaný Renault Mégane (pro srovnání Ford Fiesta vykázal posun o 4 mm).
Ochrana všech částí těl řidiče a spolujezdce byla označená jako dobrá, k ochraně řidičových kolen a stehenních kostí také přispěl kolenní airbag. Ten by navíc poskytnul srovnatelnou úroveň ochrany různě velkým postavám sedícím v různých pozicích.
crashtest vw golf euroncap nizsistredni
Při nárazové zkoušce z boku ztratil Golf zlomek bodu za ochranu hrudníku. Tento drobný nedostatek ale Volkswagen u všech vyrobených aut odstranil změnou uchycení bočního airbagu.
Standardní sedadla s látkovým potahem poskytují dobrou úroveň ochrany před poraněním krční páteře.
Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,7 | 98% | 8 | 100% | 7,7 | 96% | 3,3 | 83% | 35 | 97% |
Ochrana dětí
Kdyby byla ochrana dětí hodnocena jen na základě dynamických testů, získal by Golf plný počet bodů. Hodnotí se ale také další oblasti, související s prevencí, a tak k maximu přeci jen cosi scházelo.
Komisaři Euro NCAP odebrali body za nedostatečné varování před umístěním dítěte v sedačce proti směru jízdy na sedadle spolujezdce v situaci, kdy není deaktivován airbag. Varování je umístěno na odstranitelném štítku, navíc pouze v podobě piktogramů bez textu.
Airbag spolujezdce přesto lze deaktivovat, takže tento typ dětské sedačky je možné bezpečně používat. Řidič ale podle Euro NCAP nemá dostatečně jasnou informaci o stavu aktivace/deaktivace airbagu. Naopak vyznačení přítomnosti úchytů ISOFIX a horního úchytu Top Tether na zadních sedadlech odpovídá požadavkům Euro NCAP.
Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 5 | 38% | |||||||
Ochrana dětí | - | 41 | 84% |
Ochrana chodců
Přední nárazník obdržel maximum bodů za ochranu nohou chodců při střetu. Hodnocení přední části kapoty je v některých oblastech dobré, stejně jako ochrana při střetu s hlavou dítěte. Ochrana hlavy dospělého chodce při střetu s horní částí kapoty je většinou špatná.
Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 12 | 50% | 3,9 | 65% | 6 | 100% | 22 | 61% |
Asistenční systémy
Stabilizační systém je součástí základní výbavy ve všech evropských zemích. Připomínače nezapnutých pásů jsou na obou předních sedadlech, scházejí však vzadu. Pětibodový příděl ale zatím stačí pro zisk maximálního počtu hvězd.
Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 2 | 67% | 5 | 71% |
Celkový výsledek: 5 hvězd
Volkswagen Golf získal podle nového systému hodnocení Euro NCAP pět hvězd. Testované auto mělo pod kapotou motor 1,4 l, pohotovostní hmotnost vozidla činila 1190 kg. Vozidlo bylo vybaveno čelními, bočními a hlavovými airbagy a kolenním airbagem řidiče. Na předních místech byly předpínače bezpečnostních pásů s omezovači tahu.
Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 96% | 41 | 84% | 22 | 61% | 5 | 71% | 84% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009) | |||||||||
2009 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 75% | 70% | 25% | 60% | 70% | ||||
Pro **** | 60% | 55% | 15% | 40% | 55% | ||||
Pro *** | 30% | 30% | 10% | 25% | 45% | ||||
Pro ** | 25% | 25% | 5% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 15% | 15% | 0% | 5% | 20% |
Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.
VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009 |
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel |