Fiat připravuje deriváty na bázi Pandy a 500, přibudou i nové crossovery
Podle statistik SDA bylo za září v Česku registrováno pouhých 212 Fiatů. Podobné je to i na ostatních trzích, což se značce právoplatně nelíbí. S nelichotivými čísly by v budoucnu mohly pomoci nové deriváty na základech modelů Panda a 500. Dle současných zpráv by jich nakonec mohlo být až dvanáct.
Zapojení dvou malých modelů není čistě náhodné, každý z nich totiž bude mířit na jinou skupinu. Zatímco deriváty na základech Pandy budou cíleny spíše na méně majetné zákazníky, kterým záleží hlavně na praktičnosti a nízké ceně, „pětistovky“ si myslí na pravý opak. Podle šéfa Fiatu Oliviera Francoise můžeme očekávat prémiovou kvalitu, široké možnosti konektivity a výrazný design.
Současné informace hovoří o většinovém podílu vozidel, která ponesou přídomek Panda. Současný model, který na našich silnicích potkáváme prakticky každý den, se zřejmě přejmenuje na Pandu S. Chybět by neměla verze s vyšší stavbou karoserie a pohonem všech kol, což se již v minulosti osvědčilo. Dále to však začne být zajímavé - stejný název, jen s písmenem L, totiž pravděpodobně ponese kompaktní SUV, které bude konkurencí pro Nissan Qashqai nebo Škodu Yeti. Panda XL pak logicky vzejde z jednoho z crossoverů, asi modelu Freemont, který je evropskou verzi Dodge Journey.