Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat připravuje deriváty na bázi Pandy a 500, přibudou i nové crossovery

Jan Mička
Diskuze (27)
Fiatu se v poslední době moc nedaří. Na pomoc přijdou nové modely na bázi Pandy a 500, které mají značce zajistit lepší prodejní čísla.

Podle statistik SDA bylo za září v Česku registrováno pouhých 212 Fiatů. Podobné je to i na ostatních trzích, což se značce právoplatně nelíbí. S nelichotivými čísly by v budoucnu mohly pomoci nové deriváty na základech modelů Panda a 500. Dle současných zpráv by jich nakonec mohlo být až dvanáct.

Zapojení dvou malých modelů není čistě náhodné, každý z nich totiž bude mířit na jinou skupinu. Zatímco deriváty na základech Pandy budou cíleny spíše na méně majetné zákazníky, kterým záleží hlavně na praktičnosti a nízké ceně, „pětistovky“ si myslí na pravý opak. Podle šéfa Fiatu Oliviera Francoise můžeme očekávat prémiovou kvalitu, široké možnosti konektivity a výrazný design.

Současné informace hovoří o většinovém podílu vozidel, která ponesou přídomek Panda. Současný model, který na našich silnicích potkáváme prakticky každý den, se zřejmě přejmenuje na Pandu S. Chybět by neměla verze s vyšší stavbou karoserie a pohonem všech kol, což se již v minulosti osvědčilo. Dále to však začne být zajímavé - stejný název, jen s písmenem L, totiž pravděpodobně ponese kompaktní SUV, které bude konkurencí pro Nissan Qashqai nebo Škodu Yeti. Panda XL pak logicky vzejde z jednoho z crossoverů, asi modelu Freemont, který je evropskou verzi Dodge Journey.

Jan Mička
Diskuze (27)
Avatar - Ja Prvni 123
7. 11. 2013 17:20
Re: Další pokračování sebevraždy v přímém přenosu
Evropa nečeká na nic... Evropa chudne a potřebuje jedoduché, levné, malé ale spolehlivé auto.
Je tak trochu jako po válce.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 11. 2013 17:17
Re: Fiat asi dělá průzkum,
na to se stačí zeptat VW - dlouho!
Vlastní bratr přes varování koupil před 3 lety Oktávku.. 1.8 TSI 4x4... nemá ještě najeto ani 100tis km a motor je na generálku - a to už mu jednou opravovali přeskočenej rozvod.
Divoce to reklamuje... asi se půjde soudit o náhradu škody... (tedy ne Škody), ale víte co?
On to chce po opravě prodat a koupit si zase Škodovku!!!
I když s motorem 1.6 D.
Nechápu... fakt mi to hlava nebere.
Fiata prý nechce, protože slyšel, že je nespolehlivej.
Tak on SLYŠEL!
A KOUPÍ SI DRUHEJ STŘEP, KVŮLI KTERÝMU SE JDE SOUDIT?!!
7. 11. 2013 12:24
Re: Fiat nechápu.
Mali tam dat sklapacie sedacky ako ma Jazz/Civic, vyberatelne sedacky, ako ma P308, kolajnice s Golfa, haciky z Octavie, zasuvaci nosic bicyklov z Astry a este naviac ten naraznik. To by boli predaje :-O
7. 11. 2013 12:03
Re: Hlavně ať udělají špičkové nové Punto a Bravo!
Pravdepodobne kopirovali VW a ich Golf (v pripade Brava). Kombi Golfu je okrajova zalezitost, hlavny je HB. Na toho cielili a obetovali 15% predajov s tym, ze usetria povedzme 40% vyvojovych nakladov, ktore by pohltil vyvoj kombi. Jednoducho sa zamerali na najpredavanejsie modely v segmentoch. Pre zakaznikov pozadujucich kombi, pripravili Cromu, ktora zase vynehcala sedan, v tejto triede mensinovy.
To vsetko bolo doteraz spravne, ale bohuzial zlyhali v detailoch a kazde z tych dvoch aut malo svoje chyby, ktore tu nechcem teraz rozoberat, ale ja osobne by som pokracoval v rozvoji tych modelov, ktore su vo svojej podstate dobre a odstranil ich nedostatky. Ani Golf nebol hned dokonaly, ale generaciami sa dostal na prve miesta predjanosti.
Nepaci sa mi ako automobilky skacu na rozne smery v generaciach. Napr Stilo, konzervativny dizajn Golfu, ale samozrejme nie tak uhladeny. Stacilo ho rozvyjat v dalsich generaciach. Alebo rovnaky pripad Focus I, kozmicky dizajn, kritika. Tak Focus II konzervativny podla Golfu, zase kritika. Tak Focus III, kozmicky, zase kritika. Uz nech sa drzia jednoho a to nech rozvyjaju.
Avatar - Stejsn
7. 11. 2013 09:02
Re: Fiat nechápu.
Sklápěcí nárazník před Mareou měla už Tempra SW (tu jsem měl, skvělé auto), Regata Weekend a dokonce Uno Elba (kombíkové Uno). Největší výhoda toho byla, že když člověk vezl prkna, tak si přitom zavřel páté dvěře a v zimě měl v autě teplo. Výborná věc. Bohužel to skončilo se Stilem SW.