Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford chystá levné malé auto pro Evropu

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Fordu se úplně nepovedla druhá generace evropského Ka a potřebuje malé levné auto, které by bylo zařazeno pod současnou Fiestu.

Ford Ka se vyrábí v Polsku jako dvojče Fiatu 500 na stejném základě a obchodně příliš nefunguje. Nemůže se pochlubit tak dobrými jízdními vlastnostmi jako jeho předchůdce a ztratil tvarovou originalitu. Klienti tím pádem nemají zájem, mnozí raději udržují své staré vozy první generace. Navíc se nehodí do současné globální strategie modrého oválu: vždyť například v Brazílii se pod tímto názvem prodává úplně jiné auto, než známe my.

Na akci „Go Further“ v Amsterdamu byl Alan Mullaly několikrát dotázán, zda Ford neuvažuje o dovozu indického modelu Figo na starý kontinent. Mullaly po chvíli zdráhání odpověděl: „Chceme vytvořit model segmentu A s velikostí automobilu segmentu B. Musí být levný s myšlenku globálního startu.“ Novinku tedy Ford chce logicky prodávat celosvětově. Na další otázku, proč se v tomto smyslu neuvažuje o Ka, Mullaly odpověděl: „Pro zákazníky v některých zemích, jako jsou například Spojené státy, je příliš malé.“

Slovům, která současný prezident a generální ředitel Fordu vyřkl, by ovšem vyhovělo právě Figo. Jedná se v podstatě pouze o přepracovanou verzi Fiesty minulé generace se zakulacenou přídí a zádí a patřičně dimenzovaným podvozkem na většinu místních (ne)cest. Pod kapotami najdeme zážehový čtyřválec Duratec 1,2 l a turbodiesel Dutatorq TDCi 1,4 l. Konstruktéři by pouze museli odvodit verzi s levostranným řízením, v Indii se přece jezdí na opačné straně silnice.

Figo bylo představeno v září 2009 a vyrábí se v indickém Chennai od března 2010. Je exportováno například do Jižní Afriky, jihovýchodní Asie a Tichomoří. Velmi podobná je mu brazilská Fiesta Rocam, ta se ovšem nabízí kromě pětidveřového hatchbacku i jako sedan. Základ tedy existuje a vývoj zcela nového modelu je příliš dlouhý a nákladný. A u Fordu asi moc dobře vědí, jak velkou cílovou skupinu takovým vozem osloví.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
13. 9. 2012 14:55
Re: Tohle si dobre zapamutujme
"Ford priznal, ze novejsi generace Ka je nejen relativne (prodejni uspechy) ale i absolutne horsi auto nez stara generace."

Hlavni rozdil je, že nove KA je na platforme Fiatu ne Fordu, proto stoji za asi za prd, stare KA bylo postavene na platforme spolecne s Fiestou.

Tak ze navrat k upravovane Fieste ala Ka/Puma je logicky.
Avatar - PeterLuk
11. 9. 2012 18:04
Re: Escort
Cortina je krásne auto. Takisto Escort, vo všetkých generáciach (nemyslím kombi). Takú retro Cortinu by som chcel... ;-)
Avatar - cerrbion
11. 9. 2012 11:47
Re: Odchod Fusionu český importér obrečí...
taky si řkám co u toho fordu blbnou, nastupující generace modelů je vskutku kontroverzní, je to škoda, snad se postupně díky očividně neshopnému vedení neporoučí, jako to vypadá s Oplem.

Hrozím se doby kdy bude celá evropa jezdit jen ve VW a Hjondéé..
11. 9. 2012 00:53
Odchod Fusionu český importér obrečí...
Gigantický úspěch Fusionu na českém trhu (pokud vím, tak se u nás za pár posledních let prodalo přes 10 000 aut nebo ještě více) by stál za nějakou odbornou marketingovou studii. Škodovka z něj určitě nemá radost... Každopádně nevím o žádném jiném evropském trhu, kde by se tento model dočkal takovéto obliby. A teď si představte, že jste ředitelem Fordu ČR a máte přinejhorším udržet či ještě lépe posílit postavení Fordu na českém trhu: výroba megatahounu Fusion skončila a následník B-Max je úplně jiný a podstatně dražší. Výroba minulé generace Focusu nabízeného u nás za super cenu lehce přes 300 tis. (1.6 s velmi solidní výbavou) skončila. "Globální" nástupce se Čechům (ani ostatním Evropanům) příliš nelíbí ani zvenčí, ani zevnitř a Čechy štve i menším kufrem a podstatně vyšší cenou. Nemluvě o tom, že do značné míry ztratil svůj mimořádný talent pobavit řidiče. Verze ST je příšerně předražená, zvláště pak oproti Astře OPC. Hodně oblíbená současná generace Mondea nabízená za velmi lákavé ceny bude brzy nahrazena globálním modelem. Bude větší a jeho základní verzi bude pohánět litrový tříválec a objeví se u nás takřka neprodejná hybridní verze a bude jistě také dražší. Facelift Fiesty s přídí ala Aston Martin a jediným litrovým turbotříválcem je také přinejmenším kontroverzní.... Pokračovat asi není třeba, ale českému panu řediteli opravdu nezávidím. Pokud se mu totiž podaří za těchto podmínek alespoň udržet české prodeje Fordu na úrovni minulých let, bude to zřejmě kouzelník....
Avatar - SEKYC
10. 9. 2012 23:56
Re: Fusion
Nechci vam kazit radost ale linka na Fusion v Kolíně nad Rýnem umřela už v loni na podzim a nyní se doprodávají poslední kusy.Jinak sám ho vlastním a mám na zadku 4x4,teda jen nalepeno :-) ,ale ten podvozek je opravdu perfektní jak na silnici tak třeba v lese,s fabkou nebo roomstrem hned dřeš břichem ;-)