Ford chystá levné malé auto pro Evropu
Ford Ka se vyrábí v Polsku jako dvojče Fiatu 500 na stejném základě a obchodně příliš nefunguje. Nemůže se pochlubit tak dobrými jízdními vlastnostmi jako jeho předchůdce a ztratil tvarovou originalitu. Klienti tím pádem nemají zájem, mnozí raději udržují své staré vozy první generace. Navíc se nehodí do současné globální strategie modrého oválu: vždyť například v Brazílii se pod tímto názvem prodává úplně jiné auto, než známe my.
Na akci „Go Further“ v Amsterdamu byl Alan Mullaly několikrát dotázán, zda Ford neuvažuje o dovozu indického modelu Figo na starý kontinent. Mullaly po chvíli zdráhání odpověděl: „Chceme vytvořit model segmentu A s velikostí automobilu segmentu B. Musí být levný s myšlenku globálního startu.“ Novinku tedy Ford chce logicky prodávat celosvětově. Na další otázku, proč se v tomto smyslu neuvažuje o Ka, Mullaly odpověděl: „Pro zákazníky v některých zemích, jako jsou například Spojené státy, je příliš malé.“
Slovům, která současný prezident a generální ředitel Fordu vyřkl, by ovšem vyhovělo právě Figo. Jedná se v podstatě pouze o přepracovanou verzi Fiesty minulé generace se zakulacenou přídí a zádí a patřičně dimenzovaným podvozkem na většinu místních (ne)cest. Pod kapotami najdeme zážehový čtyřválec Duratec 1,2 l a turbodiesel Dutatorq TDCi 1,4 l. Konstruktéři by pouze museli odvodit verzi s levostranným řízením, v Indii se přece jezdí na opačné straně silnice.
Figo bylo představeno v září 2009 a vyrábí se v indickém Chennai od března 2010. Je exportováno například do Jižní Afriky, jihovýchodní Asie a Tichomoří. Velmi podobná je mu brazilská Fiesta Rocam, ta se ovšem nabízí kromě pětidveřového hatchbacku i jako sedan. Základ tedy existuje a vývoj zcela nového modelu je příliš dlouhý a nákladný. A u Fordu asi moc dobře vědí, jak velkou cílovou skupinu takovým vozem osloví.